آتش‌سوزی گسترده در جنگل ابر شاهرود

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
17 آذر 1389 00:00
0

جنگل ابر شاهرود هم دچار آتش‌سوزی شد. آتش سوزی در این جنگل از ساعت 11 دیروز آغاز شده و هم اکنون وسعتی به طول چهار کیلومتر و عرض 500 متر درآتش می سوزد .

احمد طاهری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: هشت تیم اطفای حریق متشکل از یک صد نفرنیروهای امدادی با همکاری مردم روستای ابر در تلاش برای مهار آتش سوزی جنگل ابر هستند.

طاهری موقعیت مکانی آتش سوزی را مرز بین استان سمنان و گلستان اعلام کرد و افزود: شرایط جغرافیایی منطقه طوری است که امکان ورود نیروهای آتش نشان و هلی کوپتر آب رسان نیز وجود ندارد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده است. به گفته کارشناسان منابع طبیعی نیز با وزیدن باد در ساعت 16 این آتش سوزی ها گسترش خواهد یافت. همچنین به دلیل صعب العبور بودن منطقه آتش سوزی، امکان ورود تجهیزات آتش نشانی و بالگرد آب رسان وجود ندارد و تنها با تلاش نیروهای انسانی امکان خاموش کردن کردن آتش وجود ندارد.

جنگل ابر که بیست هزار هکتار وسعت دارد از قدیمی‌ترین و زیباترین جنگلهای ایران است که با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر، یکی از منحصر به فردترین زیست‌بوم‌های ایران محسوب می‌شود. این جنگل در شمال شرق شهر شاهرود در استان سمنان و در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر و در کنار روستای ابر قرار دارد وبه دلیل این که در اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از ابر فراگرفته به این نام مشهور است.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.