درهای موزه بزرگ آکروپلیس بسته شد

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
درهای موزه بزرگ آکروپلیس بسته شد
23 مهر 1389 00:00
0

کارکنان موزه آکروپلیس یونان در پاسخ به قانون ریاضت اقتصادی این کشور، درهای موزه را به روی گردشگران بستند.



به گزارش میراث آریا(chtn)،‌ کارکنان موزه بزرگ آکروپلیس آتن، با بستن درهای این موزه به نشانه اعتراض و اعتصاب، شوک بزرگی را برای گردشگرانی به وجود آوردند که با آرزوی دیدن معبد پارتنون به این کشور مسافرت کرده بودند.

این برای بار دوم در سال جاری است که معترضان در پاسخ به اقدامات دولت درهای موزه را به روی گردشگران می‌بندند، عملی که با اعراض شدید گردشگران مواجه شده و آنها را نسبت به دیدن دیگر جاذبه‌های آتن نا امید ساخته است.

از نکات جالب توجه در خصوص این اعتصاب، حضور کارکنان قراردادی وزارت فرهنگ و گردشگری یونان است که به رغم اتمام مدت قرار داد خود خواستار تمدید آن تا 22 ماه آینده شده بودند.

نیکوس هاسومریس، رییس اتحادیه کارکنان قراردادی وزارت فرهنگ و گردشگری یونان با اشاره به بسته شدن دیگر مناطق گردشگری این کشور در روزهای آینده اعلام کرد:‌ از به وجود آمدن این وضعیت عذر خواهی می‌کنیم اما نمی‌خواهیم تاوان اشتباهات دیگران را بدهیم بلکه خواهان وضعیت شغلی ثابت و همیشگی هستیم.

اعلان این بیانیه که درآن هیچ نشانه‌ای مبنی بر امکان بازدید از موزه برای گردشگران دیده نمی شد، بسیاری از گردشگرانی را که برای دیدن معبد پارتنون به این کشور مسافرت کردند را نا امید کرد. اگرچه هنوز برخی این امید را دارند تا یک روز آینده اعتراضات فروکش کرده و آنها فرصت بازدید از موزه را به دست آورند.

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.