بهترین سفرهای جاده ی یونان که باید آنها را تجربه کنید

3
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بهترین سفرهای جاده ی یونان که باید تجربه کنید+ تصاویر
31 اردیبهشت 1397 21:00
0

 

بهترین سفرهای جاده ی یونان که باید آنها را تجربه کنید

شاید شما یونان را با سواحل ماسه ای و فیروزه ای که دارد بشناسید اما یونان در شهرهای اروپایی یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای جاده ای می باشد. این کشور همه چیز برای یک سفر جاده ای را دارد، از روستاهای باستانی گرفته تا جنگل ها و پارک های طبیعی. برای یک سفر جاده ای در یونان نیاز به انگیزه دارید؟ ما برای شما چند مسیر جاده ی در یونان را معرفی میکنیم و اینکه کدام مسیر را انتخاب کنید به شما بستگی دارد.

 

آتن به متورا (Meteora)

بهترین سفرهای جاده ی یونان که باید آنها را تجربه کنید

از پایتخت زیبای یونان تا مجموعه متورا پر از جاذبه های کشف نشده است. متورا در 354 کیلومتری آتن با صومعه های کوهستانی در طبیعتی فوق العاده برای دوستداران طبیعت قرار دارد. سفرتان را شروع کنید. در لامیا (Lamia) برای ناهار توقف کنید و بعد به سمت زیارتگاه باستانی دلفی حرکت کنید. قبل از اینکه به دلفی برید به منطقه کوهستانی Kalambaka سر بزنید در اینجا صومعه های بیزانسی که بر روی صخره های شیب دار قرار دارند را می توانید بازدید کنید. در نزدیکی کوه های Koziakas پیاده روی کنید یا با قایق در رودخانه Ionas از طبیعت لذت ببرید.

آتن به متورا

 

آتن به تسالونیکی (Thessaloniki)

بهترین سفرهای جاده ی یونان که باید آنها را تجربه کنید

سفر جاده ای به دومین شهر بزرگ یونان به شما اجازه می دهد که سرزمین های فوق العاده ای را کشف کنید. این مسیر 500 کیلومتر است و از لامیا عبور میکند. قبلا از رسیدن به کوه های المپیا به Volos (اینجا باید یک یا دو شب توقف داشته باشید و منطقه Pelion را کشف کنید) و Larissa سر بزنید. روز بعد می توانید به سمت Vergina بروید و از موزه ی مقبره های سلطنتی Aigai-Vergina (در اینجا می توانید اطلاعاتی زیادی در مورد سلسله مقدونیه بدست آورید) بازدید کنید و بعد ازآن از تماشای مقبره ی فلیپ دوم و مقبره ی پدر اسکندر کبیر که برخلاف مکان های دفن سلطنتی هنوز ویژگی های یک مجموعه گسترده از مصنوعات را دارد، لذت ببرید.بعد از آن به سمت تسالونیکی حرکت کنید و بناهای تاریخی و کلیساهای بیزانسی را قبل از استراحت در کنار آبشار شهر ببینید.

آتن به تسالونیکی 

 

تسالونیکی به الکساندروپولیس (Alexandroupoli)

بهترین سفرهای جاده ی یونان که باید آنها را تجربه کنید

الکساندروپولیس مرکز منطقه اوروس (Evros) ،ارتباط بین غرب و شرق است. این شهر دریایی یکی از مراکز تجاری مهم بین شمال یونان و ترکیه است و به جنگل های دادا (Dada)و دلتای شگفت انگیز اوروس نزدیک است. این شهر تا تسالونیکی دو ساعت فاصله دارد، همچنین فرصت بازدید از شهر تماشایی سری (Serres) را داریدو می توانید قبل از رسیدن به الکساندروپولیس در Kavala ناهارتان را میل کنید.

تسالونیکی به الکساندرپولیس 

 

تسالونیکی به اسکیاتوس (Skiathos)

بهترین سفرهای جاده ی یونان که باید آنها را تجربه کنید

بله ما هم میدانیم که شما می توانید با پرواز به این سفر بروید، اما شدیدا پیشنهاد می کنیم این مسیر را با ماشین بروید. 287 کیلومتر برانید و در راه از کوه های المپیا لذت ببرید و به سمت Larissa برانید و برای ناهار در این شهر توقف کنید. بعد از ناهار به سمت Volos بروید. Volos جایی ست که شما می توانید برای شب در آنجا اقامت داشته باشید و حتی این شهر دریایی را کشف کنید. حتی می توانید در منطقه ی کوهستانی Pelion قبل از ورود به کشتی برای رفتن به جزیره ی اسکیاتوس  گشت و گذار کوتاهی داشته باشید. اسکیاتوس جایی است که می توانید غار دور افتاده و فراموش شده ی را در کنار ساحل ببینید و از غذاهای لذیذ لذت ببرید.

تسالونیکی به اسکیاتوس 

 

سفر جاده ای پلاتونس (Peloponnese ) از آتن

بهترین سفرهای جاده ی یونان که باید آنها را تجربه کنید

اگر شما پنج یا شش روز فرصت برای گشتن در پلاتونس را دارید پس باید بگوییم که شما جزو افراد خوش شانس هستید. باک بنزین یا گاز خود را پر کنید و آهنگ  های مورد علاقه تان را در لیست موسیقی هایتان قرار دهید و برای کشف و گشت و گذار  آماده باشید. از المپیا باستانی حرکت کنید. بعد از گذشتن از شهرهای و مناطق Gytheio، monemvasia، Nafpilo، epidavros و Corinth به یک چشم انداز دیدنی در این منطقه فوق العاده می رسید. اگر شما زمان دارید Nafpilo می تواند برای چند روز روزهای خوبی را به شما هدیه دهد. حتی می توانید در شهرهای باستانی Mystras  و Sparta نیز توقف داشته باشید و در این شهرها نیز بگردید.

 

آتن به تسالونیکی از طریق دلفی و ایوانینا (Ioannina)

بهترین سفرهای جاده ی یونان که باید آنها را تجربه کنید

برای این مسیر باید مطمئن باشید که زمان به اندازه کافی دارید تا در شهرهای میانی توقف داشته باشید و در این شهرها نیز استراحت کنید. از آتن شروع کنید و به سمت زیاتگاه باستانی دلفی برانید. در شهر Galaxidi توقف کنید و از تماشایی یک شهر دریایی لذت ببرید. روز بعد به ایوانینا (Ioannina) حرکت کنید و برای ناهار بین راه در شهر Amfilochia توقف داشته باشید. حتما در یک تارا (taverna ) (رستوران یا کافه ی کوچک یونانی) کنار دریا ناهارتان را میل کنید. اینطوری شما می توانید چشم اندز کاملی از خلیج داشته باشید. حال که باتری تان شارژ شد به سمت ایوانینا حرکت کنید و در شهرهای بین راه نیز در صورتی که زمان دارید، توقف کنید و از طبیعت لذت ببرید. روز بعد به سمت Zagorohoria حرکت کنید و از پل های سنگی و روستاهای قدیمی این منطقه بازدید کنید و زمانی که به ایوانینا رسیدید می توانید برای حداقل یک شب اقامت داشته باشید و بعد از دریافت انرژی کافی به سمت تسالونیکی حرکت کنید.

آتن به تسالونیکی از طریق دلفی 

 

سفر جاده ای سرزمین اصلی از طریق آتن

بهترین سفرهای جاده ی یونان که باید آنها را تجربه کنید

یک سفر جاده ای برای عاشقان طبیعت، دوستداران تاریخ و ماجراجویان. این مسیر زمینی در سرزمین اصلی یونان است که ده روز زمان نیاز دارد و برخی از سایت های باستانی از جمله پلوپونز(Peloponnese)، یونان مرکزی، اپیروس (Epirus)، تسالالی (Thessaly) و مقدونیه را در این مسیر می توانید ببینید. نیایشگاه خارق العاده دلفی،  دریاچه سحرآمیز Prespa، Meteora زیبا و همچنین آتن و تسالونیکی کشف کنید و تا جایی که می توانید در آنها لذت ببرید و البته Volos را فراموش نکنید.

 

سفر جاده ای کرت (Crete)

بهترین سفرهای جاده ی یونان که باید آنها را تجربه کنید

بیش از هر جزیره ای دیگر کرات سایت های از تمدن برنز، سواحل تماشایی و طبیعت پر زرق و برق دارد. به عنوان بزرگترین جزیره ی کشور برای یک سفر جاده ی بسیار ایده آل است که به شما اجازه می دهد داخل جزیره نیز به اکتشاف بپردازید. سفرتان را از هراکلیون شروع کنید بعد شهر و بندر قدیمی را ببینید. روز بعد قصر Knossos و Rethymno منتظر شما هستند. فراموش نکنید دومین شهر جزیره، چاینا (Chania) است که می توانید با رانندگی کوتاه به آنجا برسید. البته قبلش می توانید از سواحل تماشایی Elfonisi لذت ببرید.

برای یک شب در چاینا اقامت داشته باشید و روز بعد در ساحل  ساماریا (Samaria Gorge) استراحت کنید. با 16 کیلومتر انندگی به پارک ملی سرسبزی خواهید رسید. می توانید برای اقامت شبانه به Rethymno  بروید و بخش شرقی جزیره را نیز بگردید. حتما به غارDiktean  و فلات لاسیتی (Lasithi plateau)، صومعه کودوما (Koudouma،Ierapetra، سواحل بکر، آژیوس نیکلاوس (Agios Nikolaos) و الوندا (Elounda) سر بزنید. از طریق ساحل Vai  می توانید به سواحل شرقی کرت نیز وارد شوید.

سفر جاده ای در کرت 

 

منبع:theculturetrip

 

 

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی