بازگشایی مجدد تونل‌های زیرزمینی کلوزیوم

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بازگشایی مجدد تونل‌های زیرزمینی کلوزیوم
25 مهر 1389 00:00
0

اتاق‌های زیر زمینی کلوزیوم رم، سرانجام پس از وقفه‌ای دو ماهه، هفته آینده به روی گردشگران گشوده خواهند شد.


 پس از گذشت ماه‌ها و صرف هزینه‌های میلیونی در مرمت و بازسازی اتاق‌های زیرزمینی کلوزیوم، گردشگران می‌توانند به گشتی در سلول‌ها و راهروهایی امیدوار باشند که محل نگهداری و عبور گلادیاتورها و حیوانات پیش از دست و پنجه نرم کردن با مرگ بوده اند.

گردشگران همچنین می‌توانند شبکه‌های آب رسانی و فاضلاب پیچیده ‌ای را که مخصوص هزاران تماشاچی این بنا ایجاد شده بودند را نیز مشاهده کنند.

به گفته مسئولان برگزاری این تور گردشگری، اکنون گردشگران قادرند 70 تا 80 درصد از کل مجموعه کلوزیوم را مشاهده کنند در حالی که تا پیش از این تنها 40 درصد از آن در معرض بازدید عموم قرار می‌گرفت.

سازمان گردشگری رم با اشاره به بازدید پنج میلیون گردشگر از کلوزیوم در ماه‌های سپری شده از سال اعلام کرد، امسال گردشگران برای والین بار می‌توانند مکا‌ن‌هایی را که در آنها بازی‌ها و نمایش‌ها آماده می‌شدند را از نزدیک تماشا کنند.

اگرچه این تسهیلات امید به جذب بیشتر گردشگر را برای مسئولان کلوزیوم به وجود آورده است دسته‌ای دیگر از باستان‌شناسان از گشایش اتاق‌های زیر زمینی ابراز نارضایتی کردند. به گفته این دسته از کارشناسان، تونل‌های زیرزمینی کلوزیوم ظرفیت پذیرش میلیون‌ها گردشگر در سال را نداشته و این حجم انبوه موجب وارد آمدن خسارت به آنها خواهند شد.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.