بزرگ ترین جشنواره های زمستانی اروپا

4.5
از 4 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
خودتان را برای جشن‌های زمستانی آماده کنید!
10 آبان 1397 08:00
0

حضور در جشنواره‌های بزرگ خیابانی در کشورهای خارجی می‌تواند یکی از بهترین خاطرات را رقم بزند. جشنواره‌هایی شاد و هیجان‌انگیز که جمعیت زیادی در آنها شرکت می‌کنند. به طور معمول، این جشنواره‌های فرهنگی و مذهبی وابسته به فصل و اعیاد دینی هستند و اگر مقصد سفرتان یکی از شهرهای بزرگ اروپایی باشد، بدون شک می‌توانید جشنواره‌ای را همزمان با سفرتان پیدا کنید. با این که فصل زمستان فصل اوج سفر نیست اما جشنواره‌های زمستانی اروپا جذابیت زیادی برای گردشگران و مسافران تور اروپا دارند. در ادامه‌ی مطلب، ۷ جشنواره‌ی زمستانی اروپا با موضوعات جالب را مرور می‌کنیم.

۱. کارناوال ونیز؛ ایتالیا

ونیز در هر زمان از سال، زیبا است و می‌توان از آن لذت برد اما در اوایل فوریه یعنی روزهایی که کارناوال ونیز برگزار می‌شود، شهر رنگ و بوی دیگری می‌گیرد. حضور صدها نفر با لباس‌های مبدل و ماسک‌های ناشناس در خیابان‌های شهر توجه هرکسی را جلب می‌کند.

هر کسی در این روز می‌تواند ماسکی به چهره بزند و شروع به شوخی کردن با دیگران کند. اگر در این اوقات با تور ایتالیا همراه شوید، حتی اگر خودتان ماسک نزنید، به عنوان یک تماشاچی می‌توانید از این جشنواره لذت ببرید. تماشای قایق‌های تزئین شده که در کانال‌های ونیز رفت و آمد می‌کنند و لباس‌های عجیب و غریب شرکت‌کننده‌های جمع شده در میدان سنت مارک می‌تواند جالب باشد.

بزرگ ترین جشنواره های زمستانی اروپا

کارناوال ونیز؛ ایتالیا

کارناوال ونیز؛ ایتالیا

۲. کارناوال اژدها لیوبلیانا؛ اسلوونی

اگر در روزهای مذهبی معروف به Shrovetide در شهر لیوبلیانا بودید، به میدان Prešeren یعنی همان مرکز قدیمی شهر بروید تا در جشنواره اژدها شرکت کنید. این جشنواره در میان مردم اسلوونی محبوب است و در آن، کارهایی مثل رقص و شادی، عروسک گردانی و رژه‌ی خیابانی انجام می‌شود. حضور افراد با پوشش شخصیت‌های اسطوره‌ای و مذهبی از بخش‌های جالب جشنواره اژدها اسلوونی است.

بخش ویژه جشنواره، اژدهایی سبز رنگ است که نماد شهر محسوب می‌شود. این اژدها در میان جمعیت حاضر در خیابان‌ها گردانده می‌شود. این اژدها را هر سال در مدارس محلی می‌سازند و هر سال چهره‌ی جدیدی دارد.

کارناوال اژدها لیوبلیانا؛ اسلوونی

کارناوال اژدها لیوبلیانا؛ اسلوونی

کارناوال اژدها لیوبلیانا؛ اسلوونی

۳. جشنواره آپ هلی آ؛ لارویک اسکاتلند

جشنواره آپ هلی آ هر سال در سه‌شنبه‌ی آخر ماه ژانویه یعنی اواسط زمستان در شهر کوچک لارویک برگزار می‌شود. جشنواره‌ی آپ هلی آ بسیار باشکوه است و بزرگترین جشنواره آتش‌بازی اروپا به شمار می‌رود. در واقع این جشنواره بزرگ یادمانی برای وایکینگ‌ها است. بومیان شهر لباس‌های مخصوص می‌پوشند، موسیقی سنتی می‌زنند و در مراسم‌ کوچک و بزرگی که برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

بخش اصلی جشنواره که خیلی هم طرفدار دارد زمانی است که بیش از هزار نفر با لباس مبدل و مشعل به دست به سمت یک کشتی می‌روند و آن را آتش می‌زنند. صحنه‌ای که در این جشنواره خلق می‌شود بسیار با شکوه و جالب است.

جشنواره آپ هلی آ؛ لارویک اسکاتلند

جشنواره آپ هلی آ؛ لارویک اسکاتلند

جشنواره آپ هلی آ؛ لارویک اسکاتلند

۴. جشنواره زمستانی برف و یخ؛ بلژیک

جشنواره زمستانی برف و یخ شهر بروژ در سال ۲۰۱۸ برای نودمین سال است که برگزار می‌شود. این جشنواره سرد در بخشی از شهر بروژ بلژیک برگزار می‌شود و در آن مجسمه‌سازها با یخ و برف مجسمه‌هایی زیبا خلق می‌کنند. این جشنوراه از نوامبر شروع می‌شود و تا ژانویه ادامه دارد.

جشنواره زمستانی برف و یخ؛ بلژیک

جشنواره زمستانی برف و یخ؛ بلژیک

جشنواره زمستانی برف و یخ؛ بلژیک

۵. کارناوال کلن؛ آلمان

بدون شک می‌توان گفت که بزرگترین و پر جنب و جوش‌ترین جشنواره در آلمان همین کارناوال کلن است. شروع کارناوال در ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه روز یازدهم ماه یازدهم سال است. این کارناوال و جشنواره شامل بخش‌های مختلفی است که یک هفته طول می‌کشد. ضیافت‌ها و نمایش‌های خیابانی، رقص و موسیقی و پیاده‌روی با لباس‌های کمدی از بخش‌های جالب جشنواره است.

کارناوال کلن؛ آلمان

کارناوال کلن؛ آلمان

کارناوال کلن؛ آلمان

۶. جشنواره نور آمستردام؛ هلند

جشنواره ۵۳ روزه نور در تاریک‌ترین ماه سال در شهر آمستردام و به صورت یک نمایش بزرگ در فضای باز برگزار می‌شود. بهترین هنرمندان نور از آمستردام و دیگر شهرهای دنیا دور هم جمع می‌شوند و از کانال مشهور شهر به عنوان بوم نقاشی خود استفاده می‌کنند تا آثار هنری با شکوه، خیره کننده و جذابی خلق کنند.

جشنواره نور آمستردام بین ماه نوامبر تا ژانویه برگزار می‌شود. مجسمه‌های نورافشان و آثار هنری متعددی در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود. اگر دیدن این جشنواره را دوست دارید، سعی کنید تور هلند را برای این تاریخ تهیه کنید.

جشنواره نور آمستردام؛ هلند

جشنواره نور آمستردام؛ هلند

جشنواره نور آمستردام؛ هلند

۷. جشنواره لیمو (Fete du Citron)؛ فرانسه

اگر منطقه‌ای بزرگترین تولید کننده مرکبات دنیا باشد چه جشنواره‌ای را برگزار می‌کند؟ خب معلوم است جشنواره مرکبات. جشنواره لیمو و مرکبات در جنوب فرانسه برگزار می‌شود و در آن مراسم‌ و جشن‌های جالب و خوشمزه‌ای برگزار می‌شود.

این جشنواره هر سال در ماه فوریه در شهر مونتون که یک شهر ساحلی جنوب فرانسه است برگزار می‌شود. مجسمه‌های تخیلی پوشانده شده از لیمو و مرکبات بخش جالب جشنواره هستند.

جشنواره لیمو (Fete du Citron)؛ فرانسه

جشنواره لیمو (Fete du Citron)؛ فرانسه

جشنواره لیمو (Fete du Citron)؛ فرانسه

منبع: wanderlust.co.uk