ژنو و کارهایی که باید در آن انجام داد.

3.5
از 4 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
ژنو و کارهایی که باید در آن انجام داد.
28 خرداد 1396 15:31
1

ژنو پس از زوریخ، دومین شهر پرجمعیت سوئیس و پر جمعیت ترین شهر در منطقه ی فرانسه زبان (روماندی) این کشور می باشد. این شهر در ساحل دریاچه ژنو قرار دارد. جمعیت شهر ژنو (دسامبر سال 2015) 198 هزار نفر بوده و کانتون ژنو (استان ژنو) که شامل شهر و حلقه ی داخلی حومه های آن می شود، 484.736 نفر ساکن داشته است.

ژنو شهری با شهرت جهانی و مرکزی اقتصادی بوده و به دلیل قرارگیری سازمان های بین المللی متعدد از جمله مقر بسیاری از آژانس های سازمان ملل متحد و صلیب سرخ، مرکزی جهانی برای دیپلماسی به شمار می رود. همین موضوع باعث شده که این شهر با عنوان «پایتخت صلح» شناخته شود. ژنو شهری است که میزبان بیشترین تعداد سازمان های بین المللی در دنیا می باشد. این شهر همان جایی است که کنوانسیون ژنو در آن امضا شد که نگرانی عمده ی آن رفتار با غیرنظامیان و اسرای جنگی بود.

ژنو در شاخص مراکز مالی جهانی، عنوان نهمی در دنیا (جلوتر از فرانکفورت) و سومی در اروپا (قبل از لندن و زوریخ) را از آن خود نموده است. این شهر در سال های اخیر، یکی از بهترین شهرهای جهان از نظر کیفیت زندگی بوده است. ژنو همچنین در سال 2009 و 2011 به ترتیب به عنوان چهارمین و پنجمین شهر گران قیمت دنیا شناخته شده است.

 ژنو و کارهایی که باید در آن انجام داد.

L0ST0u8T3vHfhZRI9xt9RsUxXunCzq4Gvmb4u50v.jpeg

OIpE8pdEH24BRViPVf4lGinBtW5FzaBYg7n0LHjE.jpeg

xIeBobiaUZyzI55zoEBNArl58KyfdCH7Ol76KPoJ.jpeg

تاریخچه:

این شهر ۱۲۱ سال قبل از میلاد مسیح به امپراتوری رم ملحق شد. درسال ۱۷۹۸ انقلابیون فرانسه آن را تحت سلطه خود درآوردند و پس از پایان جنگ‌های ناپلئونی در سال ۱۸۱4 نیز به کنفدراسیون سوئیس پیوست. دوران شکوفایی ژنو در قرن نوزدهم و بیستم بود که تبدیل به مقر بسیاری از سازمان های بین المللی شد.

2lnukw3fJSRc0KTX3iBiRuG9XFC8ChM9revUAtsb.jpeg

جغرافیا:

ژنو در قسمت جنوب غربی دریاچه ی ژنو قرار گرفته یعنی دقیقا جایی که آب این دریاچه به رودخانه ی Rhône سرازیر می شود. این شهر با دو سری رشته کوه (آلپ و جورا) احاطه شده است. مساحت شهر ژنو 15.93 کیلومتر مربع است در حالیکه استان ژنو 282 کیلومتر مربع مساحت دارد. آن بخش از دریاچه ی ژنو که به شهر ژنو الحاق شده 38 کیلومتر مربع مساحت داشته و گاهی اوقات با نام دریاچه ی کوچک بدان اشاره می شود. استان ژنو دارای مرزی به طول 107.5 کیلومتر با باقی قسمت های کشور سوئیس و 103 کیلومتر با فرانسه است. ارتفاع ژنو از سطح دریا 373.6 متر است.

YhFWJ05Iu8i7fuiCnUAzIP7XqQkCnCmiCf81ziU7.jpeg

آب و هوا:

آب و هوای ژنو معتدل و اقیانوسی است. زمستان ها در این شهر خنک بوده و معمولا در طول شب ها یخ زدگی رخ می دهد که البته در طول روز همگی آب می شوند. تابستان های ژنو به طرز دلپذیری گرم هستند. بارندگی در ژنو به میزان کافی است، هرچند پاییزهای ژنو اندکی مرطوب تر از سایر فصول هستند. وقوع طوفان های یخی نیز در کنار دریاچه ی لمان و  در طول زمستان امری متداول است.

زمستان ها کوهستان های اطراف ژنو پذیرای میزان قابل توجهی برف هستند و همین موضوع آنها را به مکانی مناسب برای اسکی تبدیل می کند. بسیاری از تفرجگاه های اسکی مشهور مانند Verbier و Crans-Montana نیز در فاصله ی 2 ساعته سواره از ژنو قرار گرفته اند. کوه سفید Mont Blanc مشهور نیز از اکثر نقاط شهر قابل مشاهده است.

بیشترین دمای ثبت شده در ژنو 39.7 درجه سانتیگراد در جولای سال 2015 و کمترین دما 20- درجه سانتیگراد در فوریه سال 1956 بوده است.

7JX7cSxqpLaoRG5QOxqmcKieuqoDU0DXovHNIaSw.jpeg

J5gJ2ZGWk5Ptgv10XSv3cVVxuriEMOLuNMETdfLj.jpeg

n4z8rQCnCXP77mmdSFlqyxQHEZvbZYZVckCvLK8V.jpeg

زبان:

زبان رسمی در شهر و استان ژنو، فرانسوی است. البته سیل مهاجران بین دهه ی 60 و 80 میلادی باعث شده که امروز بخش بزرگی از ساکنان ژنو به زبان های دیگری همچون ایتالیایی، اسپانیایی و پرتغالی صحبت کنند. زبان انگلیسی نیز به دلیل بالا بودن تعداد مهاجران انگلیسی زبان و شاغلین خارجی در موسسات بین المللی و بانک ها، رایج است. عدم مهارت در زبان فرانسه برای مهاجران انگلیسی ( حتی با وجود سپری کردن سال های متمادی در ژنو) یکی از نگرانی های رو به رشد مسئولین این شهر است.

j8sTCmqsCFJKZfqLwHXcBiLPTzm8HPRTMg5KpL5k.jpeg

حمل و نقل:

Cointrin فرودگاه بین المللی ژنو است که توسط ایستگاه قطار فرودگاه ژنو به شبکه راه آهن فدرال سوئیس و شبکه ی SNCF فرانسه متصل می باشد؛ با TGV امکان دسترسی به پاریس، لیون، مارسی و مونپلیه وجود دارد. ژنو همچنین به سیستم بزرگراهی سوئیس و فرانسه دسترسی دارد.

 

ouQTgPYbwHEYMnRyyhN64FNgdhsTNgS861n5WOlK.jpeg

6jRVaK0QwbGfWMHZVf75XnClguB4OTyO86yy3EFa.jpeg

PYo7rMgPkQqjf9QYEZz3Ke6K1JrrgHXpkJXAPtlP.jpeg

UrVZwhy2Z8hFFh0YgIrUbJzdBMojugDqD4UYld5w.jpeg

حمل و نقل عمومی به وسیله ی اتوبوس یا تراموا فراهم است که به غیر از پوشش دادن بخش های گسترده ای از مرکز شهر، این شبکه تقریبا بیشتر بخش های استان را نیز تحت پوشش خود قرار داده و برخی از خطوط آن تا فرانسه نیز گسترش می یابند.

حمل و نقل عمومی با قایق نیز در ژنو فراهم است که دو سمت دریاچه را به هم متصل می کند و برای مسیرهای دور و نزدیک در آن امکان استفاده از قایق های دیزلی مدرن یا نمونه های پدالی قدیمی فراهم است.

قطارهای سیستم راه آهن فدرال سوئیس، شما را در مدت زمان 6 دقیقه به ایستگاه اصلی Cornavin می رسانند. خدمات قطار منطقه ای به سمت کپه و بلگراد هم بسیار توسعه یافته است. در سال 2013، اتوبوس های توسا (شهر تمیز، اتوبوس های هوشمند) نیز به شهر معرفی شدند.

پیدا کردن تاکسی در ژنو کار بسیار سختی است و مخصوصا در ساعات اولیه صبح یا اوج ترافیک نیاز به رزرو وجود دارد. تاکسی ها به دلیل قوانین مخصوص به صندلی کودکان، می توانند از سوار کردن نوزادان و کودکان امتناع کنند.

YrLNSg6O0z9aZZa4kkPjv7Ae58gRgvidM8M6ir4b.jpeg

p6UL471aWZhwHBGwZ8yzzGW062DhQIJjjQa93b1N.jpeg

برترین جاذبه های ژنو کدامند؟

  • از ستاره ی بندرگاه ( جت آبی) دیدن کنید.

این جت آبی Jet D’Eau خارق العاده دارای ارتفاع 140 متری است که 500 لیتر آب در هر ثانیه با سرعت 200 کلیومتر در ساعت از آن عبور می کند. این پدیده که در ابتدا برای توزیع نیروی رانشی آب رودخانه ی Rhône به صنعتگران شهر مورد استفاده قرار می گرفت، بعدها و زمانی که کارگاه ها به جریانی اضافی احتیاج پیدا کردند به جت آبی تبدیل شد. از سال 1891 این جت آبی زینت بخش بندرگاه ژنو بوده و تبدیل به یک جاذبه ی گردشگری گشته است.

زمان بازگشایی:

از 13 نوامبر تا 29 فوریه از 10 صبح تا 4 بعدازظهر

 

fP4bgi6aXH9ESfLbHgXl2OjEXghLyCvfCMZdFWjs.jpeg

MNKXIt12hW3jPWg43TRTJAhbxR8dJoY593U37CkT.jpeg

xaqp2ZbWsAHg2srN88MO6wPp68NfI9hioi7r4snl.jpeg

  • کمی هوای صلح و نسیم آزادی را نفس بکشید!

کاخ ملت Palais des Nations بین سال های 1929 و 1936 ساخته شده و در قلب پارک آریانا قرار گرفته است. این کاخ مقر سازمان ملل متحد به شمار می رود که از نظر وسعت بعد از مرکز سازمان ملل متحد در نیویورک قرار دارد. بیش از 25000 نماینده سالانه در این مرکز دیدار می کنند؛ ضمن اینکه در این مکان آثار هنری زیادی نیز برای نمایش قرار گرفته اند. علاوه بر اینها، روزها درب کاخ به روی عموم باز شده و تورهای شگفت انگیزی همراه با راهنما در آن برگزار می شوند.

زمان بازدید تورهای همراه با راهنما:

سپتامبر تا مارچ (دوشنبه تا جمعه): 10:30 صبح تا 12 ظهر و 2:30 تا 4 بعد از ظهر

آوریل تا ژوئن (دوشنبه تا شنبه): صبح تا 12 ظهر و 2:30 تا 4 بعد از ظهر

جولای و آگوست (دوشنبه تا شنبه): 10 صبح تا 4 بعدازظهر

هزینه:

بزرگسال: 12 فرانک سوئیس (کودکان تا 6 سال رایگان)

شهروندان مسن: 10 فرانک سوئیس

 

KQoPFM1zn6dz4xRLASdIXfyeIDgp1m9PEIgBYx0T.jpeg

rjVfB6jmx6c0kUvkdzMcZlgp69yJnJa07STgDLwY.jpeg

6mj1DgfnT523s68CVskQ2amjAkg1X7FuIMhNOP3u.jpeg

 

  • با داستان چهار مرد و یک دیوار آشنا شوید!

در قلب پارک باستیون، اصلی ترین شخصیت های اصلاحات یعنی جان کالوین، ویلیام فارل، تئودور بزا و جان ناکس در هیئت مجسمه های غول پیکر و به صورت نقس برجسته به نمایش در آمده اند. شعار ژنو یعنی Post Tenebras Lux به معنای «نور پس از تاریکی» نیز روی این دیوار حک شده است.

 

MqF8SjBqx4bIDqtSF5zPBb0uw6F0JHjmVu81djiU.jpeg

cxTOZG5cyY1SnNrEk0r2tbRx38lssa4IgXWeYBOz.jpeg

8C9NQf0iDlSyElLZOXvx8lgz5WqAioqVJJzgfKVD.jpeg

  • زادگاه فن ساعت سازی ظریف و عالی را بشناسید.

خیابان های ژنو شهرت بین المللی آن را برای ساعت سازی لوکس در سطح جهانی انعکاس می دهند. حتی جت آبی معروف ژنو نیز از میراث ساعت سازی آن سرچشمه گرفته است. برای آشنایی هر چه بیشتر با این فن ظریف و زیبا از موزه های ساعت سازی، کارگاه ها، رویدادهای معتبر و بوتیک های لوکس دیدن کنید تا تجربه ای فراموش نشدنی برایتان رقم بخورد.

lQJeFbXw674VR94XXUpi9GGGO9m2fN6psHhMgLAq.jpeg

asvkcOzHuO1kVbpZQskT8JaZQau2H0GuAQzrhZ6B.jpeg

qWZ4TVAk4yMVjRL23fYiyk038ycUZysiTNCW9IGC.jpeg

  • شهر قدیمی هزار داستان نگفته دارد!

شهر قدیمی ژنو، بزرگترین شهر تاریخی سوئیس است که کلیسای جامع سنت پیتر (مکان نمادین اصلاحات) بر آن احاطه دارد. شما می توانید در این کلیسا از 157 پله بالا بروید تا چشم اندازی پانوراما از شهر مقابل چشمانتان قرار گیرد. سپس در خیابان ها و گذرگاه های جالب شهر گشتی بزنید که هر کدام آنها داستان خود را در رابطه با تاریخ ژنو حکایت می کنند.

 

7cTiopwtxCPwZel64ceAAEtpHX0V2tdYBYbBN9Hz.jpeg

jyGguENa1KRoIx6zYLRWEgGTJtZN6mTkNeoN9BNj.jpeg

ElwojJgdriRppEhfkLrAnIQaYbAcqculPzUwhdsl.jpeg

  • موزه گردی کنید!

در ژنو 4 موزه جهانی وجود دارند که حتما باید آنها را در برنامه ی بازدید خود بگنجانید که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

  • موزه بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر International Museum of the Red Cross and Red Crescent

این مکان در ژنو (مهد صلیب سرخ)، تنها موزه ای است که به کارهای هنری دونان اختصاص داده شده است. نمایشگاه دائمی موزه به نام «احساسات، اکتشاف و انعکاس» تجربه ای منحصر به فرد از شروع تلاش های انسان دوستانه ارائه می دهد. تصویرسازی های جدید با عنوان «ماجراجویی های انسان دوستانه» به سه بخش مجزا تقسیم شده و هر کدام از آنها توسط معماران نمایشگاهی معروف با پیشینه ی فرهنگی متفاوت توسعه داده شده اند که هدف آنها دفاع از شان انسانی، بازگرداندن ارتباطات خانوادگی و کاهش خطرات طبیعی بوده است.

زمان بازدید:

آوریل تا اکتبر 10 صبح تا 6 بعدازظهر

نوامبر تا مارچ 10 صبح تا 5 بعدازظهر

موزه دوشنبه ها تعطیل است.

هزینه: 15 فرانک سوئیس برای بزرگسال

 

5G2qeiETj38jokgmOzYZUbW5GztEYrTnGrWjbQim.jpeg

uu4pl21PbDuAEfl1twLubfvqvzJCyUmVLvojVluj.jpeg

YI8pHeJo4SOd36WskkGlUV0gf03ynvVJMWFz2IK0.jpeg

  • موزه بین المللی اصلاحات MUSÉE INTERNATIONAL DE LA RÉFORME

موزه بین المللی اصلاحات در عمارت قرن هجدهمی Maison Mallet  و در مکان سابق ایوان سنت پیتر قرار گرفته است. مجموعه های زیبای اشیا، نقاشی ها، کتاب ها و نمایشنامه ها  باعث شدند که در سال 2005 این موزه به هدف بازگویی جنبش اصلاحات در مسیحیت شکل بگیرد. بازدید از این موزه شیوه ی جالبی برای کشف بخشی از تاریخ ژنو می باشد.

زمان بازدید:

سه شنبه تا یکشنبه: 10 صبح تا 5 بعدازظهر

موزه دوشنبه ها تعطیل است.

هزینه: 13 فرانک سوئیس برای بزرگسال و 6 فرانک سوئیس برای کودک

 

VpIEC2oJ5jnr28akXV3gc2YEAEiNt1eNI7aUDKNj.jpeg

uzKS0Tynple8xC30pwyjl3bRyipKooKmInGxRbb2.jpeg

yFrVajoJshUqo2JyFBVb1OeLM0YalNlgbxFDOrK0.jpeg

  • موزه پاتک فیلیپ PATEK PHILIPPE MUSEUM

موزه ی پاتک فیلیپ در قلب منطقه ی Plainpalais قرار گرفته است. این موزه در سال 2001 تاسیس شده و برخی از جالب توجه ترین آثار استادان ساعت سازی را به نمایش می گذارد. بازدیدکنندگان این موزه همچنین می توانند از مجموعه خارق العاده ی ساعت ها، دستگاه های موسیقی اتوماتیک و مینیاتورهای لعابی قرن شانزدهم تا نوزدهم که در ژنو، سوئیس و اروپا خلق شده اند، دیدن کنند. در این موزه همچنین کتابخانه ای وجود دارد که به طور کامل به ساعت سازی و مباحث مرتبط با آن اختصاص یافته است. بازدید از این موزه تجربه ی سفری به طول 5 قرن ساعت سازی را در اختیار شما قرار می دهد.

زمان بازدید:

سه شنبه تا جمعه 2 تا 6 بعدازظهر

شنبه ها 10 صبح تا 6 بعد از ظهر

هزینه: 10 فرانک سوئیس برای بزرگسال

 

ojyC34S2UfuGX6F2q3NdyEc5ATWLYFdVbFdOaIZs.jpeg

fMWm7CYwWQbp4sIDyEcJOrGG0YOkHJvnnwDkUBed.jpeg

Qv4TrdsmqAsUmWfAgdYtRRTt6spV3IYDDzROUaJR.jpeg

  • بنیاد بودمر، کتابخانه و موزه BODMER FOUNDATION - LIBRARY AND MUSEUM

میراث نوشته ی «خلاقیت ذهن انسان» در مجموعه ای خارق العاده و دائمی این موزه گرد هم آمده اند که از آن جمله می توان به پاپیروس ها، نسخه های قرون وسطی، امضای نویسندگان، نسخه های چاپ اول و هنری، کتب قدیمی، اسناد باستان شناسی و طرح ها اشاره نمود.  از میان 300 آثار به نمایش در آمده در این بنیاد می توان به دو کتاب مصری مردگان، نسخه های خطی دانته و نسخه های اصلی شکسپیر اشاره نمود. ساختمان این موزه نیز در نوع خود تماشایی است چرا که توسط معمار معروف ماریو بوتا طراحی شده است.

زمان بازدید:

سه شنبه تا یکشنبه ساعت 2- 6 بعدازظهر

موزه دوشنبه ها تعطیل است.

هزینه: 15 فرانک سوئیس برای بزرگسال

 

FkiE9w5tOQtPpKvvIegS9b6j5edJznHh4lQlf9tI.jpeg

PytciA5uQOpWObFT7HoRV5MalayFmix8qPQ4uFQR.jpeg

G1sTefuMrqQPsD4C9OYoGKB4kDMjB2tWu0Qjr2kh.jpeg

  • از حال و هوای مدیترانه ای کروژ لذت ببرید!

کروژ Carouge روستای گرینویچ ژنو است. معماری این روستا یادآور ریشه های ساردنی آن است و شما را به جنوب اروپا رهنمون می کند. در کروژ می توانید ساعات زیادی را به بررسی دقیق مغازه ها، تراس های زیبا، صنایع دستی و فروشندگان عتیقه در کوچه ها و گذرگاه ها بگذرانید. شب ها نیز محیط این مکان بسیار دلپذیر و دوست داشتنی است.

 

5bDx6WtjN1zRZ8tre2SeABLf7Gdd2UrcuCqMPxie.jpeg

GNGkNXBcHwRx3WPONiYWnUIksHzAJPlrbW8KmZOL.jpeg

yM4XC7ycWkOxyOx2v40c83l052JbEsLIHzBZOZ2S.jpeg

  • از منطقه ی بن Bains دیدن کنید.

به عنوان محل قرارگیری MAMCO (موزه هنر مدرن و معاصر) و گالری های متعددی که میزبان بهترین نمایشگاه ها هستند، محله ی بن عرصه ی هنر مدرن اروپا به شمار می رود. شب های این محله نیز بسیار پرشور و سرزنده است و به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید.

 

JPDtALyAe0KlAim385I1hjtld30JUSwzBgrRSqO6.jpeg

bInbX42BR7UTOJloFCiTb1amGRc4AIHR5814lnsB.jpeg

w972LqtnbixtPzSP3aK0hgBFXfll8ed6H64GWp72.jpeg

  • دروازه ای به کوه سالو MONT-SALÈVE را از دست ندهید.

در ژنو تنها کافی است چند ایستگاه اتوبوس از مرکز شهر فاصله گرفته و 5 دقیقه سوار تله کابین شوید تا به بالای کوه رسیده و در آنجا با چشم اندازه ای بی نهایت خیره کننده از ژنو و محوطه های اطراف آن مواجه شوید. اگر شما از طرفداران ورزش هستید، اینجا بهترین مکان برای شماست چرا که گزینه های متعددی از جمله کوهنوردی، پاراگلایدر سواری، دوچرخه سواری کوهستان و اسکی (در زمستانها) پیش روی شما قرار دارد.

 

tBdhojnbeMGSXxZUWLgrbfgKlnF7sY6licYLOmM4.jpeg

0p9Kfq8XgvHnmfWm2vak5vZArmxy0UK9K1h9jq36.jpeg

ieFLSwor1qlm880g1DHRUuexsLNhRUy9Rxg7HxLO.jpeg

  • بازدید از کره ی دانش و نوآوری CERN را در برنامه ی خود بگنجانید.

کره ی دانش و نوآوری، به نمایندگی از زمین، پیام CERN را در قالب دانش، فیزیک ذرات و به روزترین تکنولوژی ها و برنامه ها به جامعه منتقل می کند. این کره 27 متر ارتفاع و 40 متر پهنا دارد و بدون شک چه در طول روز و چه شب یکی از نشانه های بصری بی نظیر ژنو به شمار می رود. نمایشگاه «عالم ذرات» در طبقه ی همکف بازدیدکنندگان را به سفری خارق العاده در دنیای ذرات می برد که تا انفجار بزرگ ادامه پیدا می کند.

 

BBNGzqVYh5irD0Lcr5yQWCb4A26dNlz32zVA3rGo.jpeg

R4VqnII49JJ9uMq6xFgY5WYcgNA3i4BbFzN0qNS4.jpeg

M2CthycRwZqEvUhhy8FmcboPtUFN24kkT3MizWSf.jpeg

  • از صندلی شکسته در میدان ملت ها بازدید کنید.

صندلی شکسته اثر مجسمه ساز دنیل برسه است که در سال 1997 برای سازمان غیر انتفاعی بین المللی معلولان ساخته شد. در ساخت این مجسمه از 5.5 تن چوب استفاده شده و ارتفاع آن به 12 متر می رسد. این اثر هنری از سال 1997 به نوعی بر کل میدان ملت ها Place des Nations احاطه داشته و پیام آن نیز ساده و شفاف است: قربانیان مین های زمینی را هیچ گاه از خاطر نبرید و از دولت خود بخواهید که استفاده از مین های زمینی را ممنوع کند. بنابراین قبل از ادامه ی بازدید خود در شهر ژنو در این میدان نیز اندکی توقف کرده و در مورد این اثر هنری تامل کنید.

 

yuASfVxmGXZPpfq8AVquwkFK9HiCewoLs5vY0QxR.jpeg

RStO3V6p8UJ8eX86BDLfS1kHpJMOAM0henDttO8W.jpeg

ROjFadq4RhuPDmK5Mf2LNJXukskxwcwFXVTCfhGG.jpeg

نکته پایانی:

  • آیا در مورد فرشتگان توریستی ژنو می دانید؟

در ماه های تابستان، فرشتگان توریستی ژنو بسیار خوشحال خواهند شد که بتوانند برای پیدا کردن مسیر در سطح شهر یا پیشنهادات شخصی شما را راهنمایی کنند.

گروه های دو نفره هر روز از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر در مناطق اطراف دریاچه، شهر قدیمی و سازمان های بین المللی هستند تا به گردشگران در بازدید از ژنو و گنجینه های آن کمک کنند.

فرشتگان توریستی ژنو  با لباس های سفید و نارنجی خود به راحتی قابل تشخیص هستند. آنها معمولا به زبان های فرانسه و انگلیسی با گردشگران صحبت می کنند، اما برخی از آنها در مکالمه به زبان های دیگر از جمله آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، فنلاندی، سوئدی، عربی، روسی، چینی یا ژاپنی نیز مهارت دارند.

ealycmD2JCxfmlaGsKZ1L5w26VDgGxX1nisAtDP9.jpeg

 

منبع: Wikipedia, geneve.com