اتاقک های شیشه ای در مدار قطب شمال

4.5
از 6 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
چاردیواری‌های شیشه‌ای عجیب در میان برف‌های مدار قطب شمال! +تصاویر واقعی
17 اسفند 1397 08:00
0

تنها چند کیلومتر مانده تا مدار قطب شمال، در شهر لاپلاند روستایی وجود دارد که به خاطر وجود کابین‌هایی عجیب در آن به شهرت رسیده است. بد نیست بدانید که لاپلاند بزرگترین و شمالی‌ترین منطقه از منطقه‌های فنلاند محسوب می‌شود.

در روستایی دور افتاده، کمی آن طرف‌تر از قطب شمال 24 کابین تمام شیشه‌ای ساخته‌اند که گردشگران بتوانند در آنها استراحت کرده و اوقاتی خوش را سپری نمایند. اگر در این اقامتگاه‌ها ساکن شوید، می‌توانید تماشاگر طبیعت زمستانی اطراف باشید، در حالی که در گوشه‌ای دنج در اوج گرما و آسایش به سر می‌برید.

اتاقک های شیشه ای در مدار قطب شمال

گروه مهندسان VOID افرادی هستند که دست به ساخت چنین اقامتگاه‌هایی لوکس در نزدیکی قطب شمال زدند. آنها چندین خانه‌ی 40 متر مربعی ساختند تا هم نیاز اهالی برطرف شود و هم گردشگران رفاه بیشتری داشته باشند. نکته‌ی جالبی که در رابطه با این اتاقک‌های شیشه ای وجود دارد، بهره‌گیری در آنها از سبک و سیاق سنتی مردم فنلاند است به این معنا که هم در نوع معماری و هم دکوراسیون این اقامتگاه‌ها به فرهنگ مردم توجه شده است، در حالی که همه چیز لوکس و مدرن است.

اتاقک های شیشه ای در مدار قطب شمال

هر اتاقک شیشه ای دارای یک سالن پذیرایی کوچک، یک آشپزخانه و یک اتاق خواب است و امکاناتی همچون جکوزی، سونا و... نیز در آنها به چشم می‌خورد. تمامی اتاق‌ها دیوارهایی شیشه‌ای دارند و به میهمانانشان این امکان را می‌دهند که از هر نقطه‌ای بتوانند از زیبایی طبیعت لذت ببرند. اگر بخواهیم کمی جزئی تر به سبک و سیاق دکوراسیون این اتاقک‌ها بنگریم باید بگوییم که از چوب به وفور در آنها استفاده شده است تا حس اقامت در روستا حفظ شده باشد، همچنین تصاویر و مجسمه های گوزن را نیز زیاد در این اقامتگاه‌ها خواهید دید زیرا این حیوان بخشی از فرهنگ مردم فنلاند را تشکیل می‌دهد.

اتاقک های شیشه ای در مدار قطب شمال

پائولو کاراولو Paolo Caravello سازنده‌ی این اتاقک های شیشه‌ای در رابطه با این سازه ها چنین گفت: " ما تصمیم گرفتیم که از فضاهای داخلی به بهترین نحو استفاده کنیم و باید کاری می‌کردیم که میهمانان در عین حالی که از طبیعت لذت می‌برند، فراموش نکنند که در اتاقی لوکس و آرام هستند همچنین برایمان مهم بود که میهمانان وقتی از خوب بیدار می‌شوند حس دلپذیر و خوبی داشته باشند و تجربه‌ی مثبتی برای آنها رقم بخورد. "

اتاقک های شیشه ای در مدار قطب شمال

اگر اهل ماجراجویی هستید و دوست دارید در چنین کابین هایی اقامت کنید، باید بگوییم که امکان رزرو این اتاق ها از ماه های سپتامبر تا آوریل امکان پذیر است و هر کابین نهایتا ظرفیت اقامت 4 نفر را دارد. شاید جالب باشد که بدانید در حال حاضر هزینه اقامت در این اتاقک ها حدود 520 دلار بابت هر شب است.

نظر شما درباره این کابین ها چیست؟

آیا قطب شمال مقصد هیجان انگیزی برای شماست؟

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم.

منبع: mymodernmet.com

زهرا میرزایی