اگر جرأت دارید، به این 10 خانه ارواح در ژاپن بروید!

4.3
از 59 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
این هشدار را جدی بگیرید: اگر بیماری قلبی دارید، پایتان را به این خانه‌ها نگذارید! +تصاویر
16 مهر 1398 07:00
3

ماه اکتبر است و جشن هالووین (Halloween) غربی‌ها نزدیک است! اگر کسی در ژاپن به دنبال مکانی ترسناک برای هالووین بگردد، احتمالا این خانه های ارواح بهترین مکان‌ها محسوب می‌شوند. شاید هم کلاً به خانه ارواح علاقه دارید و از چالش حضور در چنین خانه‌هایی لذت می‌برید. پس بهتر است از جاذبه‌هایی که هیجان کافی را ندارند گذر کنید و ترس را کنار بگذارید، خانه‌هایی هیجان‌انگیز منتظر شما هستند! ما در لست سکند قصد داریم فهرستی از وحشتناک‌ترین و جالب‌ترین خانه‌های ارواح در ژاپن را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

  1. خانه ارواح استودیو پارک تویی کیوتو (TOEI KYOTO STUDIO PARK)

خانه ارواح استودیو پارک تویی کیوتو (TOEI KYOTO STUDIO PARK)

در پارک «تویی» کیوتو ژاپن، آدرنالین خون شما به حداکثر میزان خود می‌رسد. این پارک شبیه دوران «اِدو»(Edo period، بخشی از تاریخ پیشا مدرن ژاپن) ساخته‌ شده است. شما می‌توانید در این پارک قدم بزنید و اگر جرات داشتید وارد خانه ارواح پارک شوید و از هیجان داخل این خانه لذت ببرید. در این خانه باید از اتاقی به اتاق دیگر بروید و با ترس‌های آن‌ها روبه‌رو شوید! به اعماق ترس و تاریکی بروید و با هر آنچه به‌عنوان ترس انتظار دارید روبه‌رو شوید.

 

  1. ساکورا نو اُنری (SAKURA NO ONREI)

ساکورا نو اُنری (SAKURA NO ONREI)

قدیمی‌ترین پارک تفریحی ژاپن را می‌شناسید؟ آیا تابه‌حال اسم هانایاشیکی (Hanayashiki) را شنیده‌اید؟ پارک تفریحی هانایاشیکی در قرن 18 میلادی ساخته‌ شده است و عنوان قدیمی‌ترین پارک تفریحی ژاپن را یدک می‌کشد! «ساکورا نو اُنری» یکی از مکان‌های جذاب این پارک است که می‌گویند ارواح واقعی در آنجا زندگی می‌کنند.

این یعنی هیجانتان دو برابر می‌شود! یک قسمت ارواح ساختگی و قسمتی نیز برای ارواح واقعی! طبق داستان‌های قدیمی این خانه به دلیل قطع کردن یک درخت ساکورای قدیمی در این مکان توسط ارواح شیطانی تسخیر شده است.

 

  1. SILENT ROOMS، اتاق خاموش

SILENT ROOMS، اتاق خاموش

اگر به فیلم ترسناک «سایلنت هیل» (Silent Hill) علاقه دارید، در سفر به ژاپن حتما به این خانه ارواح بروید که بر اساس داستانی نمادین بنا شده است. اتاق‌های این خانه ارواح به‌نوعی اتاق فرار نیز محسوب می‌شوند. فرار هم بدین‌ صورت است که باید در مدت‌زمان مشخص یک سری چالش و مأموریت را به انجام برسانید تا بتوانید از اتاق خارج شوید. می‌توانید به همراه یک دوست این سرگرمی ترسناک را انجام دهید یا اگر واقعا فکر می‌کنید خیلی با دل و جرات هستید، به‌ تنهایی آن را تجربه کنید!

 

  1. REAL ESCAPE ROOM، اتاق فرار واقعی

REAL ESCAPE ROOM، اتاق فرار واقعی

تابه‌حال چیزی درباره یک اتاق فرار واقعی شنیده‌اید؟ شما به دو زبان انگلیسی و ژاپنی می‌توانید در خانه ارواح «اتاق فرار واقعی» بازی کنید. البته با توجه به اینکه این خانه از محبوبیت زیادی بین طرفداران بازی‌های ترسناک برخوردار است، باید حتما از قبل نوبت استفاده خود را رزرو کنید. برای این بازی باید به همراه گروه خود چند معما را حل کنید تا بتوانید از اتاق خارج شوید.

شرکت ژاپنی سازنده‌ی این اتاق فرار به دلیل ابتکاری که در طراحی اتاق و معماها به خرج داده است، برنده‌ی چندین جایزه شده است. فرار از این اتاق‌ها اصلا آسان نیست و ممکن است خیلی وحشتناک باشد. نام معروف‌ترین اتاق فرار آن‌ها(Survive the Legend Urban) است. در این اتاق به‌عنوان یک بازپرس وظیفه حل معماهایی مربوط به یک شخص مفقود شده را بر عهده دارید.

 

  1. OBAKEN

OBAKEN

«اُباکن» به دلیل وقایع ترسناک و وحشتناکش شناخته‌ شده است. آن‌ها توانسته‌اند گروه خوبی را برای وقایع ترسناک دور هم جمع کنند! تخصص آن‌ها سبک زامبی است. در این خانه ارواح، داستان‌ها، مضامین و مکان‌ها مداوم در حال تغییر هستند. حتی اگر جزء آن دسته از افرادی باشید که به این راحتی نمی‌ترسید، احتمالا رفتن به این خانه برای شما چالشی جدی محسوب می‌شود. این خانه هم جزء آن دسته از اتاق‌های فرار است که باید از قبل رزرو شود.

 

  1. CURSE OF THE LULLABY، نفرین لالایی

CURSE OF THE LULLABY، نفرین لالایی

«نفرین لالایی» خانه ارواحی در پارک «واکامیا اُدوری» (Wakamiya Odori) شهر ناگویا (Nagoya) است. این خانه هم آن‌قدر بین علاقه‌مندان هیجان و وحشت محبوب است که احتمال دارد مجبور شوید برای ورود به آن در صفی طولانی منتظر بمانید، اما تجربه آن ارزش این انتظار را دارد. خانه ارواح «نفرین لالایی» به‌وسیله‌ی عروسک‌های شیطانی و ارواح طراحی‌ شده است.

 

  1. ROOM OF THE LIVING DOLL، اتاق عروسک‌های زنده

ROOM OF THE LIVING DOLL، اتاق عروسک‌های زنده

اگر ایده عروسک‌هایی مثل چوکی (Chucky) یا آنابل (Annabelle) باعث وحشت شما می‌شود، احتمالاً این خانه، وحشتناک‌ترین خانه ارواحی است که می‌توانید تصور کنید. این خانه در «جوی‌پولیس» (Joypolis) توکیو قرار گرفته است. همان‌طور که احتمالاً تا آلان حدس زده‌اید، این خانه پر از عروسک‌های وحشتناک است. این مکان بر این اساس که روح کودکان در عروسک‌ها رسوخ می‌کنند بنا شده است. شما به این مکان تاریک می‌روید و در مراسم وحشتناک عروسک‌ها شرکت می‌کنید. عروسک‌ها منتظر شما هستند، پس معطل نکنید!

 

  1. ONRYOU ZASHIKI

ONRYOU ZASHIKI

این خانه ارواح سال گذشته افتتاح‌ شده است و بنابراین کاملا جدید است. خانه ارواح «اُنریو زاکیشی» را هیروفومی گومی (Hirofumi Gomi) طراح معروف جاذبه‌های مبتکرانه و ترسناک ساخته است. داستان این خانه در مورد داستان معروف یاتسویآ کایدان (Yotsuya Kaidan) بنا شده است و زمان حضور در آن باید به‌وسیله کاوش در خانه ارواح، ارواح معروف به «یوکو» (Yoko) را پیدا کنید و سپس به آن‌ها کمک کنید تا آرامش پیدا کنند؛ اما ممکن است این کار خیلی هم راحت نباشد و بدون خبر وارد تله یا پرتگاهی غی رقابل‌ پیش‌بینی شوید.

 

  1. SUPER SCARY LABYRINTH OF FEAR، دخمه پرپیچ‌ و خم فوق ترسناک

SUPER SCARY LABYRINTH OF FEAR، دخمه پرپیچ‌ و خم فوق ترسناک

«دخمه‌ی پر پیچ و خم فوق ترسناک» در «فوجی‌کیوِ هایلند» (Fuji-Q Highland) واقع‌ شده است. این خانه عنوان طولانی‌ترین و احتمالا ترسناک‌ترین خانه ارواح ژاپن را یدک می‌کشد. البته واقعیت شاید کمی متفاوت باشد. ولی هر چه باشد این خانه آن‌قدر ترسناک و طولانی است که برای افرادی که قلب ضعیفی دارند توصیه نمی‌شود. حدود 40 دقیقه گشت کامل در این خانه زمان می‌برد.

 داستان این دخمه‌ی پر پیچ‌ و خم این است که در گذشته بیمارستانی وجود داشته است که آزمایش‌های وحشتناکی بر روی انسان‌ها انجام می‌داده است. سرانجام ارواح بیماران باعث مرگ تمام پزشکان و پرستاران بیمارستان می‌شود. این خانه را تنها نروید و حتما با یک دوست، ترس و وحشت در این خانه ارواح را تجربه کنید.

 

  1. مدرسه ارواح دایبا (DAIBA GHOST SCHOOL)

مدرسه ارواح دایبا (DAIBA GHOST SCHOOL)

این جاذبه وحشتناک در تمام طول سال باز است و همواره به ایجاد یک تجربه وحشتناک و جذاب برای مخاطبینش توجه ویژه‌ای می‌کند. این مدرسه ارواح به صورتی بسیار خاص طراحی‌ شده است. هنگام پیاده‌روی در آن همواره نگران هستید که چه اتفاقی رخ می‌دهد! اجسام آویزان هستند و هدف شما در آنجا پیدا کردن روحی است که هرج‌ومرج ایجاد کرده و باید سعی کنید او را زنده کنید. زنده کردن روح را تابه‌حال تجربه کرده‌اید؟

 

آیا جاذبه‌ای ترسناکی شبیه به این جاذبه‌ها در کشورمان سراغ دارید و تجربه‌ای در این مورد داشته‌اید؟ به نظر شما چنین تجربه‌های ترسناکی لذت‌بخش هستند؟

منبع: thetravel.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی