جشنواره انگور هزاوه برگزار شد

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
جشنواره انگور هزاوه برگزار شد
24 مهر 1389 00:00
0

نخستین جشنواره انگور روستای هزاوه از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی روز پنجشنبه 22 مهرماه برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا(chtn) در این جشنواره روش‌های تهیه فرآورده‌های خوراکی از محصول انگور بطور زنده به نمایش درآمد و برنامه‌های موسیقی محلی، بازی‌های بومی استان مرکزی، تجلیل از تولیدکنندگان برتر انگور، تورهای گردشگری یک‌روزه این روستا و نمایشگاهی از محصولات کشاورزی و لبنی از دیگر برنامه‌های آن بود. 

این روستا با سه هزار نفر جمعیت زمینه پرورش 20 رقم انگور را دارد و هر ساله بیش از پنج هزار تن انگور در این روستا تولید می‌شود. انگور، کشمش، مویز، شیره، ترخینه شیره، باسلق، شربت رب انگور، سرکه و سرکه شیره برخی از تولیدات روستای هزاوه هستند.

پیش‌بینی شده که از سطح زیرکشت تاکستان‌های انگور در استان مرکزی امسال 102هزار تن محصول برداشت شود که بخشی از آن به مصرف داخلی منطقه می‌رسد و مابقی به سایر نقاط ایران ارسال می‌شود. 

تمامی این موارد ظرفیت‌های خوبی برای استان مرکزی به ویژه روستای هزاوه است که می‌تواند در قالب برگزاری جشنواره‌ انگور در سال‌های آتی زمینه جذب گردشگران را به این استان فراهم آورد.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.