بودا در میان زمین و آسمان

4.3
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بودا در میان زمین و آسمان + تصاویر
29 شهریور 1396 10:00
0

«تپه ی بودا» در حقیقت یک مجسمه ی بزرگ بوداست که روی تپه ی کوچکی نزدیک یک قبرستان در جزیره ی هوکایدو ژاپن واقع شده است. این مجسمه حدود 15 سال پیش ساخته شده، اما دسامبر سال 2015 بود که منظر اطراف آن نیز مانند مجسمه ای تراشیده شد تا این بودای عظیم بیشتر جلوه گر شود.

معمار این منظر تادائو آندو توضیح می دهد: « هدف از این پروژه خلق مکانی برای عبادت بود تا جذابیت این بودای سنگی را که 15 سال پیش ساخته شده بود افزایش دهد. این مکان تپه ای با شیب ملایم در زمین هایی به وسعت 180 هکتار است که به یک قبرستان تعلق داشته اند. مجسمه 13.5 متر ارتفاع و 1500 تن وزن داشته و از سنگی بسیار عالی و با کیفیت ساخته شده است. در واقع کارفرما می خواست که این مجسمه بازدیدکنندگان را مبهوت خود کند.»

بودا در میان زمین و آسمان

 «ایده ی ما این بود که کمی پایین تر از سر بودا را با تپه ای از گیاهان لاوندر بپوشانیم. ما پروژه را «بودای در حال برخاستن» نامیدیم. زیر این تپه یک تونل 40 متری  و فضایی مدور بوده که مجسمه را احاطه کرده است. هدف از این طراحی آن بوده که یک توالی فضایی ایجاد کند، سلسله مراتبی که از تونل آغاز شده و کم کم انتظار رویارویی با مجسمه را در بازدیدکنندگان ایجاد کند، مجسمه ای که از بیرون نامرئی است. وقتی افراد به مجسمه برسند، به بالا نگاه کرده و با بودا مواجه می شوند که سر آن با حاله ای از آسمان در انتهای تونل در بر گرفته شده است.»

«در تپه ی بودا 150 هزار گل لاوندر کاشته شده که در بهار به رنگ سبزی تر و تازه بوده، تابستان ها بنفش کمرنگ و زمستان ها سفید ابریشمی می شوند. این پروژه بیش از آنکه در باب معماری باشد در حیطه ی طراحی منظر است. برای شکل گیری تپه ی بودا نیاز به طرز فکر خاصی بوده و برای خود ما نیز تجربه ای بسیار ارزشمند و چالش برانگیز بوده است.»

بودا در میان زمین و آسمان

بودا در میان زمین و آسمان

بودا در میان زمین و آسمان

 

منبع: amusingplanet