گذراندن روزگار در یک هواپیمای جت، شیوه‌ ی جدیدی از زندگی

4.6
از 21 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
این مرد در یک هواپیمای جت واقعی زندگی می‌کند! +تصاویر
26 مرداد 1398 10:00
0

خبر کوتاه است و عجیب: بازنشسته اهل ایالت اورگان یک دستگاه بوئینگ 727 را به خانه خود تبدیل کرده است! اگر در حال گردش در جنگل‌های اطراف شهر پورتلند ایالت اورگان باشید و سری به منطقه حومه‌ای هیلزبورو بزنید، ممکن است آنجا به چیز عجیبی بربخورید. پنهان بین درختان کاج و ایستاده روی دو پایه بتنی بزرگ، یک بوئینگ مسافربری 727 را خواهید دید.

شاید در ابتدا فکر کنید که این هواپیما آنجا سقوط کرده است و سپس از مرگ نجاتش داده‌اند، اما واقعیت این است که این هواپیما را مردی با یک بینش بسیار منحصربه‌فرد عمداً آنجا قرار داده است. این شخص کیست و چرا یک هواپیمای بسیار سالم را خریده و میان جنگل کاشته است؟

برای رسیدن به پاسخ این پرسش‌ها ادامه مطلب را بخوانید. همچنین می‌توانید ویدیوی کوتاهی از صحبت‌های او را در اینجا تماشا کنید.

 

بوئینگ 727

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

اگر به عکس‌های هوایی جنگل‌های جنوب غربی منطقه هیلزبورو نگاه کنید، شیء جالبی را می‌بینید که بین زمین‌ها و درخت‌ها جای گرفته است.

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

در یک زمین کوچک، آرام و خالی یک هواپیمای بوئینگ 727 آرمیده است. بین دهه‌های 60 و 80 میلادی هواپیماهای بوئینگ 727 در بیشتر خطوط هوایی مهم بین‌المللی کاربرد فراوانی داشتند؛ اما از دهه 90 که کم‌کم از دور خارج شدند، قیمت‌هایشان نیز پایین آمد.

معمولاً هواپیماهای ازکارافتاده را اوراق می‌کنند، اما در سال 1999 مردی به نام بروس کمپبل یکی از این هواپیماها را خرید و برنامه ویژه‌ای برای استفاده از آن داشت.

 

ویژگی‌ها

بوئینگ 727-200 بیش از 10 متر و نیم ارتفاع دارد و عرض هواپیما با در نظر گرفتن بال هایش 32 متر است، طول آن تقریباً 47 متر و مساحت داخل آن نیز 99 مترمربع می‌باشد.

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

این هواپیما طرح صنعتی ظریف و البته بسیار عظیمی دارد که شاید در جنگل جایی نداشته باشد؛ اما آقای بروس کمپبل اعتقاد دارد که دقیقاً به همین دلیل است که این ایده به ذهنش رسیده است. او این هواپیما را پیش از آنکه به اوراق فرستاده شود به قیمت 100000 دلار خریداری کرد و پس از برنامه‌ریزی‌های بسیار دقیق، آن را در زمینی قرار داد که در دهه‌ی 70 میلادی خریده بود. حال باید پرسید که بروس کمپبل کیست و چه برنامه‌ای برای استفاده از هواپیمایش دارد؟ 

 

شاهکارهای علم هوافضا

آقای کمپبل یک مهندس برق بازنشسته 65 ساله است و هنگامی‌که این بوئینگ 727 را خرید تنها یک هدف در ذهن داشت: می‌خواست در آن زندگی کند.

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

او می‌گوید: «پتانسیل قابل‌ توجه یک هواپیمای از کار افتاده برای تبدیل‌ شدن به یک خانه، از تکنولوژی حیرت‌انگیز و زیبایی بسیار این سازه ظریف نشات می‌گیرد؛ البته اگر بدانیم چطور باید از این پتانسیل استفاده کنیم. هواپیماهای جتلاینر شاهکار علم هوافضا هستند و هیچ‌یک از سازه‌هایی که برای زندگی مردم مناسب هستند، نمی‌توانند با عظمت فوق‌العاده‌ی مهندسی این وسایل رقابت کنند. این هواپیماها بسیار مستحکم و بادوام هستند و عمری طولانی دارند و در برابر هر نوع زمین‌لرزه یا طوفان بسیار مقاوم می‌باشند.

 

ورود به هواپیما

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

بروس از زمانی که این هواپیما را به زمین کوچکش آورده است، به تعمیر و سرهم‌بندی آن مشغول بوده است. این بوئینگ 727 که به‌ جز در قسمت موتورش کاملاً سالم است، برای مهندس  برق بازنشسته ما و ایده‌های خلاقانه‌اش یک بوم نقاشی و بستر عالی به شمار می‌رود.

بروس با تغییر میزان نور، سیم‌کشی‌ها و سیستم‌های دیگر توانسته است هواپیما را به چیزی بیش از فقط یک خانه کاملاً مجهز تبدیل کند؛ به قول خودش این هواپیما «یک قلعه هوافضایی عالی‌رتبه» است.

اما به نظرتان هنگامی‌که از پله‌های هواپیما بالا می‌روید ظاهر قلعه چطور خواهد بود؟

 

بزرگ‌تر از آن است که فکرش را می‌کنید

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

هنگامی‌که به هواپیماهای جتلاینر مسافربری فکر می‌کنید، نخستین چیزی که به ذهنتان می‌آید جای پای بسیار فشرده و قرار گرفتن بین ازدحامی از غریبه‌های کلافه است. اما اگر صندلی‌های هواپیما را بردارید و لحظه‌ای در آن قدم بزنید، خواهید فهمید که یک هواپیمای تجاری چقدر می‌تواند بزرگ باشد.

یک بوئینگ 727 مساحت کف بسیار بزرگی دارد و می‌تواند حداکثر 200 مسافر و چمدان‌هایشان و نیز خدمه هواپیما، چرخ‌دستی‌های غذا، ابزار اضطراری و غیره را در خود جای دهد. اگر تمام این چیزها را از هواپیما حذف کنید تنها یک سالن بزرگ باقی می‌ماند که صاحبش می‌تواند هر کار خلاقانه‌ای با آن بکند و خلاقیت از ویژگی‌های برجسته بروس کمپبل است.

 

نمایش بال ها

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

بروس این بوئینگ 727 را خانه خودش می‌داند، البته این هواپیما فقط خانه او نیست. این بوئینگ علاوه بر آنکه رویای یک تعمیرکار است، به عملی شدن خلاقیت جامعه خلاق پورتلند نیز کمک شایانی می‌کند.

از محبوب‌ترین و مشهودترین کارهای بروس نمایش‌های موسیقیایی‌ای هستند که او با کمک همکاران خلاقش برگزار می‌کند؛ نمایش‌هایی با نام های «تلاطم زنده» و «کنسرتی روی بال». مخاطبان برای شرکت در این نمایش‌ها به جنگل دعوت می‌شوند تا نمایش‌های زنده را تجربه کنند: بال های هواپیما نیز صحنه نمایش به شمار می‌روند.

 

همه دعوت‌اند

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

بروس تنها کسی است که روی این بوئینگ 727 زندگی می‌کند؛ اما او هیچ‌وقت تنها نیست. فضا و زیرساخت‌های وسیع این هواپیما می‌تواند عده زیادی را در خود جای دهد و بروس از اینکه آن‌ها را به اشتراک می‌گذارد احساس شادمانی می‌کند.

معمولاً مسافران و ماجراجویان کنجکاو، چند شب آنجا می‌مانند و بروس پناهگاه خود را با کمال میل با آن‌ها در اشتراک می‌گذارد. او در قبال لطف خود چیزی نمی‌خواهد و اگر در این منطقه باشید خانه‌اش را با کمال میل در اختیار شما خواهد داد؛ البته باید کمی زودتر از طریق ایمیل به او اطلاع بدهید!

 

رویای یک تعمیرکار

درحالی‌که بروس برای زندگی کردن در یک هواپیما دلایل زیست‌محیطی و دلایل دیگری دارد، اما این کار برای او امتیاز بزرگی محسوب می‌شود و آن امتیاز سرگرمی‌ای است که یک مهندس برق بازنشسته 65 ساله می‌تواند در یک هواپیما برای خود جور کند.

بروس می‌گوید: «اسباب‌بازی بسیار خوبی است. درهای مخفی، کف‌های مخفی. دریچه‌ها و قفل‌ها. روشنایی بیرونی عالی، ظاهر درخشنده و براق، نوارهای تیتانیومی... برای من یک ماجراجویی اکتشافی بزرگ است که همیشه سرم را گرم می‌کند و معاش اساسی یک عاشق تکنولوژی مثل من را کاملاً پابرجا نگه می‌دارد. داشتن تعداد زیادی اسباب‌بازی کوچک واقعا برای من هیجان‌انگیز است. داشتن تعداد زیادی اسباب‌بازی کوچک همه در دل یک اسباب‌بازی بسیار بزرگ دیگر هیجانی دوچندان دارد.»

 

تقریباً کاملاً سالم 

بروس هنگامی‌که هواپیما را خرید، سعی کرد تا حد ممکن تمام عملکردهای آن را فعال نگه دارد؛ البته به‌جز یک مورد: موتورهای هواپیما از جا درآورده شده بودند. خریدن هواپیما به همراه موتورش بسیار بسیار گران‌تر تمام می‌شد و از آنجایی‌ که بروس قصد نداشت از این به بعد هرگز آن را جابه‌جا کند، پس‌ از آنکه هواپیما را در زمین خود گذاشت دیگر به موتورها نیازی نداشت.

البته بااینکه موتور هواپیما سرجایش نیست، دیگر سیستم‌های آن دست‌نخورده باقی مانده و تماما عمل می‌کنند.

 

فضایی معلق

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

هواپیما گوشه و کنارهای بسیاری دارد که بروس می‌تواند به دنبالشان بگردد و آن‌ها را به فضاهای قابل‌ استفاده تبدیل کند. اما ازآنجایی‌که فضاهای بسیاری وجود دارند و بروس نیز انسان صرفه‌جویی است، بیشتر بخش‌های هواپیما خالی مانده‌اند؛ تا زمانی که بروس ایده‌ی خلاقانه‌ای به ذهنش برسد و از آن‌ها استفاده کند.

اگر اطراف خانه هواپیمایی بروس در جنگل باشید و در مسیرتان به هواپیما سری بزنید، احتمالاً او را ابتدا داخل هواپیما پیدا نمی‌کنید؛ اما مطمئن باشید که بیشتر اوقات در یکی از گوشه و کنارهای هواپیما مشغول است.

 

تمیز کردن خانه

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

زندگی در یک هواپیمای جت مزیت‌های بسیاری دارد، اما بدون چالش هم نیست. ازآنجایی‌که فشار هوای داخل هواپیما تنظیم می‌شود، معمولاً نیازی به تمیز کردن داخل آن نیست، چراکه خیلی کم گرد و خاک می‌گیرد و حشرات هم نمی‌توانند به بدنه آن وارد شوند.

اما به‌هرحال وسط جنگل است و شاخ و برگ درخت‌ها مرتباً روی آن می‌افتند، به همین دلیل برای تمیز کردن محیط بیرونی آن باید اقدامات ویژه‌ای در نظر گرفته شود: بروس هر دو سال یک‌بار با یک شیر آب پرفشار تمام بدنه هواپیما را می‌شوید، و هر لجن یا خاکی که در فضاهای مختلف آن جمع شده باشد را تمیز می‌کند.

 

خریدن هواپیما

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

در سال 1999، یک شرکت هواپیمایی یونانی به نام المپیک اِیرلاینز آخرین بوئینگ 727-200 خود را از دور خارج کرد. بروس می‌دانست که این همان مدل هواپیمایی است که او می‌خواهد و از چند سال پیش از آن‌که این هواپیما را از دور خارج کنند، در بازارهای بین‌المللی به دنبال یک هواپیمای از کار افتاده بود.

بروس به یاری یک شرکت بازیافت، این هواپیما را خرید و درخواست داد تا آن را از شهر آتن یونان به پورتلند بیاورند. سپس آن را از هم باز کرد و به زمین جنگلی خودش منتقل نمود. اما این هواپیما چقدر برای او هزینه برداشته است؟ حداقل صد هزار دلار!

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

بروس هواپیما را با قیمت 100000 دلار خرید؛ اما این جدای از هزینه انتقال، باز کردن و اتصال و مجهز سازی دوباره آن بود. شرکت بازیافت پس از درآوردن موتور، بابت سایر خدمات از او مبالغ هنگفتی دریافت کرد. 

پس از اتمام همه این فرایندها، بروس مجموعاً بیش از 220000 دلار پول بی‌زبان خودش را خرج هواپیمایش کرد؛ اما نهایتاً از تصمیمی که گرفته بود بسیار راضی و خوشحال بود.

 

پشیمانی‌های بروس

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

اکنون‌که بروس به تصمیم‌هایی که هنگام خرید هواپیما گرفته است می‌نگرد، می‌گوید اگر به آن زمان بازمی‌گشت کمی متفاوت‌تر کارها را انجام می‌داد. او جهت صرفه‌جویی اقتصادی، به شرکت بازیافت اجازه داد که وسایل هواپیما، صندلی‌ها، سیستم‌های الکترونیکی و حتی چرخ‌دستی‌های سرو غذا را پیش از آنکه هواپیما را در محل موردنظر قرار دهد بردارند.

اما الآن او معتقد است اشتباه کرده است. او تصور می‌کند که هواپیماها ترکیب حیرت‌آوری از طراحی و مهندسی هستند و خارج کردن هر چیزی از آن‌ها – البته به‌جز موتورها – کار جالبی نیست، حتی اگر بخواهید آن‌ها را به یک خانه تبدیل کنید.

اما خب احساس پشیمانی چه سودی دارد؟

 

 

کاملاً باز

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

پس‌ از آنکه شرکت بازیافت تمام فضای هواپیمای بروس را گشت و وسایلش را برای خود برداشت، چیزی برای او نمانده بود که با آن کار کند. پس از پایان کار آن‌ها، حتی فرش هواپیما سر جایش نبود و روی کف پلاکسی گلاسی هواپیما باز بود. این باعث شد بازدیدکنندگان برای صاحب هواپیما ناراحت باشند.

بسیاری از دیواره‌ها و قاب‌ها نیز برداشته شده بودند و این در نهایت باعث شد بروس چند سال بعدی را به دنبال قطعات یدکی باشد و حتی برخی از آن‌ها را خودش تولید کند. اما گویا این برای برنامه‌های آینده بروس به یک تجربه آموزشی ارزشمند تبدیل شد.

 

جداسازی

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

افزون بر کارهایی که شرکت بازیافت انجام داد، خود بروس هم برخی از قطعات را از جای درآورد. او تصمیم گرفت تا محفظه‌های بالاسری چمدان را دربیاورد تا داخل هواپیما راحت‌تر و خانه‌مانندتر شود؛ که لازم بود همراه با آن تعدادی از چراغ‌ها، دکمه‌های تماس و ماسک‌های اکسیژن، سیستم PA و AC که همه به هم متصل بودند را هم دربیاورد.

کار سنگینی بود و وقتی‌که به اتمام رسید، همه‌جا پر از سیم شده بود و بروس باید برای این مشکل نیز راه‌ حلی پیدا می‌کرد. خوشبختانه این نوع تعمیرکاری از همان ابتدا برای او یک سرگرمی به شمار می‌رفت و بخش بزرگی از پروژه‌اش بود!

 

جستجو

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

هرچه بروس بیشتر داخل فضاهای خانه جدیدش می‌گشت، بیشتر حس می‌کرد که تجربه یادگیری او در تبدیل یک جتلاینر به خانه فقط او را برای یک پروژه بسیار بزرگ‌تر آماده می‌کند. او هنوز نمی‌دانست که پروژه بعدی چیست، اما می‌دانست که با تجربه و مهارت جدیدی که کسب کرده است، پروژه پیش رو بسیار بزرگ و شگفت‌انگیز خواهد بود.

 

شهروند جهان

Boeing-727-19.jpg

شاید بروس کمپبل اکنون دریک هواپیمای از کار افتاده در اورگان زندگی کند، اما یک زندگی دیگر نیز در کشور ژاپن دارد. او شش ماه از سال را اینجا و شش ماه دیگر را در ژاپن می‌ماند. البته درحالی‌که او به زندگی کردن در سرزمین طلوع خورشید عشق می‌ورزد، علاقه او به «قلعه هوافضایی» آرامش او را گاه‌گاه به‌سوی جنگل‌های اورگان می‌کشاند. اما در سال‌های اخیر فکری به سرش زده است تا بتواند هم در اورگان و هم ژاپن زندگی کند و در تمام طول سال نیز یک خانه هواپیمایی داشته باشد.

 

خانه هواپیمایی 2

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

خانه فعلی بروس یعنی بوئینگ 727-200 ای که در سال 1999 خرید و در تکه زمین خود در جنگل‌های اورگان قرار داد، دیگر هرگز پرواز نخواهد کرد. تبدیل و بازسازی آن باعث شده است تا او بتواند به‌خوبی از آن استفاده کند؛ اما این دلیل نمی‌شود که او نتواند در ژاپن نیز درون یک جت زندگی کند.

بروس برنامه‌ای چیده است تا سبک زندگی جت نشینی خود را به ژاپن ببرد؛ اما برای این کار لازم نیست خانه فعلی‌اش را جمع کند و آن را به آنجا ببرد.

 

وقت‌گذرانی در کابین خلبان

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

گرچه هواپیمای بروس هرگز پرواز نخواهد کرد، بااین‌حال او وقت‌گذرانی در کابین خلبان را دوست دارد. وقتی یک خوره تکنولوژی (به قول خودش) به سیم‌کشی تعداد زیادی دکمه و اهرم در کابین خلبان مشغول می‌شود تا به‌وسیله آن‌ها قابلیت‌های مختلفی را برای خانه‌اش فعال کند، این فرایند بسیار طولانی و البته برای او لذت‌بخش خواهد بود؛ اما احتمالاً جالب‌ترین کاری که با کابین خلبان خانه‌اش کرد تبدیل آن به یک مرکز نمایش خانگی بود.

این بستر ِ مملو از تکنولوژی جای بسیار مناسبی برای تماشا کردن فیلم‌های علمی تخیلی است؛ فرض کنید از روی صندلی خلبان استار ترک یا جنگ ستارگان را می‌بینید!

 

برنامه‌ریزی قبلی

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

بروس برای ژاپن برنامه‌های مشخصی دارد: او قصد دارد در خاک ژاپن برای خود یک خانه هواپیمایی بسازد، اما این بار می‌خواهد خانه‌اش را در مقایسه طراحی داخلی هواپیمای قبلی بزرگ‌تر، بهتر و باانگیزه‌تر بسازد.

او به دنبال مدل قدیمی‌تری از جتلاینرهای بوئینگ به نام بوئینگ 747 است و سرتاسر اینترنت را جستجو می‌کند تا بتواند یکی از این هواپیماهایی را که قرار است از مأموریتش عزل شود، خریداری کند. او می‌گوید این بار با یک شرکت بازیافت همکاری نخواهد کرد و در عوض هر مقدار از هواپیما را که بتواند نگه می‌دارد؛ البته به‌جز موتورها.

 

نگه‌داشتن همه‌چیز و کاهش هزینه‌ها

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

این بار بروس می‌خواهد همه‌چیز را داخل هواپیما نگه دارد، حتی دستمال‌های شرکت هواپیمایی را. اما درحالی‌که این کار به قیمت مجموع هواپیما می‌افزاید، او می‌خواهد با خریدن هواپیما از یک خط هوایی ژاپنی هزینه‌هایش را کاهش دهد؛ کاری که هزینه‌های جابه‌جایی و میزان آسیب وارده بر هواپیما حین انتقال را بسیار پایین خواهد آورد.

 

همیشه گرم‌ و نرم نیست

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

درحالی‌که هواپیما همیشه تمیز و مرتب است، اما بروس باید با یک چالش دیگر مواجه می‌شد و آن کنترل اقلیمی یک لوله فلزی بزرگ با دو بال بود.

زمستان‌های اورگان بسیار طولانی و خسته‌کننده و سرد هستند. بروس راه‌های مناسبی برای گرم کردن عقب هواپیما پیدا کرد، اما جلوی آن می‌تواند بسیار سرد شود؛ حتی گاهی سرمای آن به سرمای بیرون و دمای زیر صفر درجه می‌رسد.

اگر خود بروس به‌تنهایی بخواهد در هواپیمایش زندگی کند مشکلی برایش ایجاد نمی‌شود، اما بازدیدکنندگان و مهمانانی که در ماه‌های زمستان قصد ماندن در هواپیما را دارند، باید مجهز باشند.

 

راحت‌تر کردن هواپیما

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

در حال حاضر دوباره فعال ساختن سیستم کنترل دمای هواپیما یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌هایی است که بروس روی آن کار می‌کند. از آنجایی‌ که سیستم‌های تنظیم هوای هواپیما به عملکردهای موتور آن متصل هستند، این فرایند ساده نیست؛ اما بروس ِ تعمیرکار به‌ شدت روی آن تمرکز کرده است و امیدوار است بتواند این سیستم را به‌زودی کاملاً به راه بیندازد.

تا زمانی که سیستم راه بیفتد او همه راه‌ها را امتحان خواهد کرد! اما آیا بالاخره هواپیما می‌تواند یک خانه معمولی به‌ حساب بیاید؟

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

درحالی‌که هواپیمای بروس از جنبه‌های گوناگونی با یک خانه «معمولی» تفاوت دارد، اما از جنبه‌هایی دیگر شبیه به خانه‌های دیگر است. هنگامی‌که به‌اندازه کافی در آن وقت بگذرانید، دیگر عجایب آن برایتان عادی خواهد شد.

کارهای همیشگی خانه مانند جارو کردن، گردگیری و تمیز کردن از ضروریات زندگی در یک بوئینگ 727 می‌باشند و این‌ها آن‌قدر برای بروس عادی شده‌اند که گاهی بازدیدکنندگانی که برای نخستین بار مهمان او می‌شوند، فراموش می‌کنند که در یکی از منحصربه‌فردترین خانه‌های کره زمین هستند.

 

لوله‌کشی

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

بیشتر هواپیماها دوش حمام ندارند. در نتیجه بروس باید خودش یک دوش ابداع می‌کرد. بروس موفق شد در قسمت انتهایی هواپیما یک دوش بسیار عالی با آب گرم و سرد نصب کند. او آب را از یکی از چاه‌های اطراف با یک لوله الکتریکی به دوش می‌رساند.

به نظر می‌رسد که این کار او تنها یک راه‌حل موقتی باشد، اما این دوش حمام سال‌هاست که برای بروس کار می‌کند. او اکنون در تلاش است تا لوله‌های آب گرم را به دیگر قسمت‌های هواپیما نیز برساند.

 

آشپزخانه

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

بروس ذاتا انسان اقتصادی و صرفه‌جویی است و شاید این ویژگی فردی او در آشپزخانه‌اش بیشتر منعکس شود. او یک آشپزخانه بسیار ساده دارد و فقط یک تستر و یک ماکروویو در آن گذاشته است، و این‌ها کار او راه می‌اندازند. بروس می‌تواند رژیم غذایی بسیار سالم و سبک زندگی فعالانه‌ای داشته باشد.

 

آبدارخانه

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

بااینکه بروس در هواپیمایش یک یخچال دارد، اما بیشتر غذاهای او فاسد نشدنی و شامل جعبه غلات، خوراکی‌های داخل قوطی و خوردنی‌های خشک هستند. ممکن است این روش کاملاً غیرتجملاتی به نظر برسد، اما او برای خریدن سبزیجات و دیگر کالاها باید زحمت زیادی بکشد و خیلی هم علاقه‌ای به آن‌ها ندارد. بسیاری از کسانی که او را ملاقات می‌کنند و چند روز پیشش می‌مانند خریدن مواد غذایی را دوست دارند و حتی برای بروس غذا درست می‌کنند.

 

سرویس بهداشتی

Boeing-727-31.jpg

یکی از قسمت‌های هواپیما که بروس می‌خواست آن را سالم نگه دارد توالت‌های آن بود. یک هواپیمای بدون توالت فرنگی ویژه و هوافضایی به چه کار می‌آید؟ بروس توانست توالت‌های اصلی و سینک‌ها را به سیستم لوله‌کشی ساخته خودش متصل کند و از این‌که آن‌ها خیلی راحت و بدون گیر یا مشکلی کار می‌کنند احساس غرور می‌کند.

اما این سرویس‌های بهداشتی کمی از سرویس‌های بهداشتی یک هواپیمای معمولی بهتر هستند و مانند سایر قسمت‌های خانه‌اش گرم‌ و نرم و راحت هستند؛ و حتی برای شب‌های سرد زمستانی گرم‌کننده هوا در آن‌ها کار گذاشته است!

 

اتاق لباسشویی

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

قسمت دیگری از خانه بروس که او به آن افتخار می‌کند، وسایل لباسشویی‌اش هستند. درحالی‌که او شاید از بسیاری از امکانات و تجهیزات راحتی خود بگذرد، اما از ماشین لباسشویی و خشک‌کن باکیفیت نمی‌گذرد و ظاهرا این‌ها چیزهایی نیستند که برای او بی‌اهمیت باشند.

او زحمت زیادی کشیده است تا مطمئن شود امکانات مربوط به شستشوی لباس در خانه او تماما و کاملا عمل می‌کنند و در وب‌سایتش نیز درباره استفاده صحیح از آن‌ها توضیحی نسبتا طولانی می‌دهد.

 

انجام دادن کارها به شیوه خودش

زندگی کردن در یک هواپیمای جت

شکی نیست که بروس کمپبل خانه بازنشستگی عجیبی برای خود انتخاب کرده است، اما درحالی‌که شاید از نظر سایر افراد این پروژه‌ای باشد که نسبت به هر خانه دیگری به کار و فداکاری بیشتری نیاز داشته باشد، برای بروس این هواپیما خانه بسیار مناسبی به شمار می‌رود.

اگر مایلید بدانید که او برای ساختن خانه‌اش چه کارهایی کرده است و پروژه‌های بعدی برنامه‌ریزی‌شده او چه هستند، می‌توانید به وب‌سایتی که او ساخته است و در آن درباره پروژه‌هایش برای مردم مطلب می‌نویسد سری بزنید: AirplaneHome.com

اما هر چه بگویید، نمی‌توانید انکار کنید که او کارها را به سبک منحصربه‌فرد خودش انجام داده است.

منبع: 90min.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.