خیابان لومبارد: شاخصِ شهریِ پیچ در پیچ و معروف سان‌ فرانسیسکو

4.5
از 13 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
این خیابان پیچ در پیچ نقاشی نیست، واقعیت دارد! +تصاویر
12 فروردین 1398 08:00
0

خیابان لومبارد، در سن‌فرانسیسکو، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر است که مردم از همه‌جا، برای دیدن آن می‌آیند. این خیابان تاریخی قوس‌دار، برای این طراحی شده که افرادی که نمی‌توانند با ماشین از تپه‌های شیب‌دار بالا بروند بتوانند این کار را در این خیابان انجام بدهند.

خیابان لومبارد

جزئیات

  • استفاده از خیابان رایگان است.
  • در خیابان قدم نزنید و باعث توقف عبور و مرور نشوید.

دسترسی

خیابان لومبارد

اگر در حال رانندگی هستید، GPS خود را تنظیم کنید و به سمت غرب بروید، به این ترتیب، می‌توانید خیابان را به سمت پایین طی کنید (چون پایین رفتن از خیابان، فقط از سمت غرب امکان‌پذیر است). اگر ماشین ندارید و پیاده هستید، گزینه‌های حمل و نقلیِ مختلفی برای رسیدن به آن پیش روی شماست و بهترینِ آنها کِیبل‌کار است. می‌توانید در نزدیکی ایستگاه خیابان پاوِل، سوار شوید و به سمت لومبارد حرکت کنید. اینطوری می‌توانید خودتان کیبل‌کار را برانید که خودش یکی از جاذبه‌های محبوب سان‌فرانسیسکو محسوب می‌شود و در ابتدای خیابان لومبارد، یعنی بالای آن پیاده شوید.

خیابان لومبارد

وقتی در قسمت بالای خیابان هستید، حتما دلتان می خواهد عکس بگیرید، ولی از رفتن به وسط خیابان خودداری کنید، چون این کار، باعث ایجاد ترافیک و ازدحام خواهد شد. اینجا، عالی‌ترین نقطه برای تماشای منظره‌ی شهر است؛ طوری‌که می‌توانید برج کویت و بِی بریج (پل ساحل) را که درست در مقابلتان واقع شده‌اند، ببینید.

خیابان لومبارد

هروقت آماده بودید، به هر کدام از طرفین خیابان بروید و برای پایین رفتن از خیابان، از پله‌ها استفاده کنید. در مسیر پلکانیِ کنار خیابان، فضاهایی در‌نظر گرفته‌شده تا بتوانید توقف کنید و در حالی‌که اتومبیل ها در خیابان تردد می‌کنند، از آن عکس بگیرید.

خیابان لومبارد

همچنین ممکن است این فرصت نصیبتان بشود که پس از تایید ماموران امنیتی، هواپیماهای عکاسی بدون سرنشین را هدایت کنید. چون دیدن این خیابان معروف، از بالا خیلی جذاب است.

خیابان لومبارد

وقتی به نقاط مشخص شده در بعضی جاها برسید، می‌توانید از عرض خیابان رد شوید و قبل از ادامه‌ی راه، چندتا عکس خوب بگیرید.

توصیه می‌شود که اگر می‌خواهید حرکت سواره در خیابان لومبارد را هم امتحان کنید و ضمنا دوست ندارید خودتان رانندگی کنید، از اوبر استفاده کنید و به راننده انعامی بدهید تا این کار را برایتان انجام بدهد و شما را به پایین خیابان ببرد. همه راننده ها با انعامی که می‌گیرند، با خوشحالی این کار را انجام می‌دهند.

 آیا از وجود چنین خیابان عجیبی باخبر بودید؟

منبع:californiathroughmylens.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.