پدر و پسری که جمجمه بومیان آمریکا را کشف کردند!

3.9
از 7 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
یک پدر و پسر جمجمه بومیان آمریکا را کشف کردند! +تصاویر
17 اسفند 1398 07:00
0

فرسایش ساحلی ایالت واشنگتن از بقایای بومیان آمریکا در کنار بزرگراه ۱۰۱ پرده برداشته است. سپتامبر ۲۰۱۸، تیم فینچ شصت و شش‌ساله، که در آن نزدیکی سکونت دارد، در امتداد ساحل پورت ویلیامز قدم می‌زد که چیزی شبیه به جمجمه انسان نظر او را جلب کرد. این جمجمه در آب شناور بود. فینچ پس از گرفتن شی مشکوک، مشاهده کرد که این شی واقعا یک جمجمه است که به یک میخ متصل شده است. در لست سکند همراه ما باشید تا ببینیم داستان کشف جمجمه بومیان آمریکا از چه قرار است!

پدر و پسری که جمجمه بومیان آمریکا را کشف کردند!

جمجمه در قسمت استخوان فک هنوز یک دندان داشت. فینچ آن را به دفتر کلانتر بخش داد که او جمجمه را به دفتر پزشکی منطقه‌ای تحویل دهد. این دفتر پزشکی سن جمجمه را بیش از صد سال تخمین زد و سپس آن را به اداره باستان‌شناسی و حفاظت تاریخی فرستادند تا تصمیم نهایی را انسان شناسان بگیرند.

پدر و پسری که جمجمه بومیان آمریکا را کشف کردند!

پس از این ماجرا و در تاریخ ژانویه ۲۰۲۰، زمانی که مت کیدل و ایوان پسر چهار ساله‌اش در حال دوچرخه‌سواری در طول مسیر المپیک دیسکاوری بودند، فرسایش مسیر توجهشان را جلب کرد. این فرسایش بیشتر مسیر را شسته بود و همچنین جمجمه یک انسان بالغ و استخوان فک و کتف یک کودک را نمایان ساخته بود.

پدر و پسری که جمجمه بومیان آمریکا را کشف کردند!

کیدل، که در بخش مراقبت‌های پزشکی کار می‌کند، به سرعت متوجه دندان‌های بالغ درون جمجمه  و استخوان‌های قدیمی شد، بنابراین، به سرعت آن‌ها را به کلانتر منطقه تحویل داد. چند روز پس از کشف کیدل و پسرش، فرد دیگری بخشی از استخوان ران را پیدا کرد. این اکتشافات پی در پی باعث شد باستان شناسان به اهمیت این منطقه پی ببرند و در حفاری‌های خود بقایای انسانی بیشتری را کشف کنند. این بقایا به اداره باستان‌شناسی و حفاظت تاریخی واشنگتن فرستاده شدند تا مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند. ​

پدر و پسری که جمجمه بومیان آمریکا را کشف کردند!

طبق گزارشات، این بقایا بین پانصد تا هزار سال قدمت دارند و در واقع به بومیان آمریکایی تعلق دارند، و مسئولین درحال یافتن راه حلی میانی برای حفظ قسمت‌هایی که جمجمه‌ها و استخوان‌ها در آن کشف شده‌اند و همچنین تعمیر جاده هستند. در نهایت آن‌ها سعی دارند با ساخت موج شکن‌هایی در ابتدا از فرسایش بیشتر منطقه حفاری جلوگیری به عمل آورند تا بتوانند اکتشافات خود را نیز ادامه دهند.

 

منبع: ​ thevintagenews.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی