10 مکان طبیعی که شاید باور نکنید روی زمین وجود دارند

4.2
از 9 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
مکان های طبیعی که شاید باور نکنید روی زمین وجود دارند + تصاویر
07 اردیبهشت 1397 08:00
0

تصاویری که میبینید فتوشاپ نیستند. این نقاط باور نکردنی در اطراف جهان بسیار قدیمی و از طریق عوامل طبیعی از جمله فرسایش، خزه های دریایی و دیگر عوامل طبیعی میلیون ها سال پیش ایجاد شده اند. از یک دریایی صورتی گرفته یا یک برج سنگی تماما الهام بخش موارد علمی یا تخیلی هستند. به نظرتان این نقاط باورنکردنی اطراف دنیا ارزش یک بار دیدن یا حتی یک سفر را ندارند؟

10 مکان طبیعی که شاید باور نکنید برزمین وجود دارند

 

سالار د اویونی (Salar de Uyuni)، بولیوی (Bolivia)

مردم معمولا به نقاشی ها سئورئال توجه نمی کنند و با خود می گویند : «خوب، هنر از زندگی تقلید می کند». اما نگاهی کوتاه به سالار داویونی در بولیوی به شما چیزی دیگر ارائه می دهد. در سراسر فصل بارندگی، زمانی که لایه نازکی از آب، بزرگترین تخت نمک جهان را به آینه ی وسیع تبدیل می کند، طوری که انگار زمین و آسمان در هم ترکیب شده اند. اینجا چشم اندازی به شما ارائه می دهند که معمولا فقط در تابلوهای نقاشی دیده اید.

10 مکان طبیعی که شاید باور نکنید برزمین وجود دارند

 

Danxia Landforms، چین

شاید به راحتی نتوانید تپه ها و کوه های راه راه با رنگ آمیزی خاص در جایی مشاهده کنید اما Danxia Landforms ، تپه ها و کوه های جنوب چین را به طرز شگفت انگیزی به این شکل نقاشی کرده است.  این مجموعه که در سال 2010 در سایت های تاریخی جهان یونسکو ثبت شده است، زمین قابل توجه ای در حدود 1000 مایل از جنوب غرب چین تا جنوب شرق چین است. برایتان عجیب است که چطور یک کوه می تواند راه راه باشد؟ این مورد شگفت انگیز نتیجه ی لایه های سنگی است که به  فشارهای زمین و اثرات محیطی واکنش نشان داده اند و میلیون ها سال زمان برده تا این تپه ها و کوه های راه راه ایجاد شود.

10 مکان طبیعی که شاید باور نکنید برزمین وجود دارند

 

پاموککلای، ترکیه

جایی از جهان را تصور کنید که  برفی تازه با رنگ سفید خیره کننده و آب های زلال و شفاف از دریاهای گرمسیری. به نظر مکانی رویایی است اما اینجا خارج از رویا و در جهان ماست، پاموککلای ترکیه یا  «کاخ پنبه» (Cotton palace ). چشم اندازی خیره کننده  از زمان های قدیم، آب های فیروزه ای که ده ها استخرهای نیم دایره ای آهکی را پر می کنند. ته نشین های تازه از کربنات کلیسم  سفید که در حوضچه های آب گرم به صورت شفاف و زلال خود نمایی می کنند.

 

10 مکان طبیعی که شاید باور نکنید برزمین وجود دارند

 Dead Vlei، نامبیا

Dead Vlei: حتی اگر به زبان آفریقایی هم صحبت نکنید، شما می توانید این چشم اندازی را حس کنید. «مرداب مرگ» (dead marsh) نامیب صحرای نامیب (Namib) است که منطقه ای سرشار از تضادها و درام ها ست. جایی که تپه های شنی به رنگ قهوه ای مایل به سرخ در یک دشت سفید با درختان سیاه و سفید 1000 ساله احاطه شده است. بسیاری از بازدید کنندگان Dead Vlei را بخش بزرگی از تپه های ماسه ای Sossusvlei می دانند.

10 مکان طبیعی که شاید باور نکنید برزمین وجود دارند

 

Lencois Maranhenses، برزیل

در شمال شرق برزیل، کمی بالاتر از آمازون، مربعی با مساحت 600 مایل متشکل از تپه های شن و ماسه های متناوب و حوضچه های آب شیرین درخشان قرار گرفته است.  شما این نقاشی را به عنوان یک چشم انداز شگفت انگیز می توانید در پارک ملی لانگوس  Maranhensesدزدانه تماشا کنید. هر چند هیچ جاده ای وجود ندارد اما برای رفتن به این مکان می توانید در تورهای ماشین های چهار چرخ یا قایق ها ثبت نام کنید. افرادی که قبلا به این مکان رفته اند، بهترین فصل بازدید را ماه ژوئن و ژولای می دانند که حوضچه ها به علت بارانهای فصلی پر شده اند.

10 مکان طبیعی که شاید باور نکنید برزمین وجود دارند

بیابان سفید، مصر

بیابان سفید مصر تمامی چیزهای  که یک بیابان به طور معمول دارد را شامل می شود از جمله شن، خورشید سوزان و آبادی. اما بیابان سفید علاوه بر این موارد،چیزهای باورنکردنی نیز در دل خود جای داده است: سنگ های شگفت انگیز که بوسیله فرسایش باد به شکل های مختلف در آمده اند و چشم اندازی فوق العاده ایجاد کرده اند. برخی از این شکل های عجیب – برخی شبیه قارچ یا حتی کریکت هستند- را می توانید با سافاری در کویر مشاهده کنید.

10 مکان طبیعی که شاید باور نکنید برزمین وجود دارند

دریاچه ی کوه Kelimutu، اندونزی

دریاچه ی سه گانه آتشفشانی کوه Kelimutu در جزیره ی فلورس (Flores) اندونزی - خالی از سکنه- چشم اندازی فراموش نشدنی دارد. این دریاچه ها به نظر مکانی برای فعالیت های مذهبی روحانی های چینی بوده است. این دریاچه ها از طرف محلی ها به نام های «دریاچه ی مردان پیر»، «دریاچه ی مردان و زنان جوان» و «دریاچه ی ارواح شیطانی» شناخته می شوند. به طرز شگفت انگیزی رنگ هر سه دریاچه رومانتیک و غیرقابل پیش بینی است از رنگ آبی یا سبز تا سیاه یا قرمز این رنگ ها تغییر می کنند. برای دیدن این دریاچه ها نیاز به یک رانندگی طولانی در مسیرهای شیب دار و پیچیده است.

10 مکان طبیعی که شاید باور نکنید برزمین وجود دارند

پارک ملی جنگل ژانجیاجی (Zhangjiajie)، چین

پارک ملی جنگل Zhangjiajie در استان هونان چین دارای یک ویژگی فوق العاده است که یک مکان خیالی در جهان را برای ما به تصویر می کشد. هزاران ستون سنگی، که  بسیاری از آنها بیش ازهزار فوت ارتفاع دارند، نقطه ی باشکوه از چشم انداز کوه های سبز. شما ممکن است با نسخه ی جدیدتر این برج ها غیر معمول آشنا باشید: قله های شناور (floating peaks) در فیلمبرداری فیلم آواتار (Avatar) در سال 2009.

10 مکان طبیعی که شاید باور نکنید برزمین وجود دارند

 

سازه ی ریچات (Richat)، موریس(Mauritania)

برای دریافت یک چشم اندازی تاثیر گذار از سازه ی ریچات باید به فضا بروید اما نگران نباشید، ارزشش را دارد. تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که چیزی شبیه به یک چشم غول پیکر خارج از صحرای آفریقا به فضا خیره شده است. نظریه ی وجود دارد که این دایره ی 30 مایلی به علت فرسایش یک گنبد عظیم آتشفشانی ایجاد شده است.

10 مکان طبیعی که شاید باور نکنید برزمین وجود دارند

 

هات لاگو (Hutt Lagoon)، استرالیا

ساحل مرجانی استرالیا به رنگ متمایز هات لاگو احترام می گذارد، یک دریاچه کوچک صورتی. علت رنگ غیر معمول این تالاب یک جلبک تولید کننده ی کاروتئوئید می باشد که  رنگ صورتی درخشان ایجاد می کند.دیگر دریاچه های صورتی معروف جهان شامل دریاچه Retba در سنگال، جایی که شوری بالا باعث ایجاد رنگدانه های قرمز شده و یک صنعت تولید نمک هم در آنجا وجود دارد و دریاچه ی Dusty Rose در برتیش کلمبیا در کانادا.

10 مکان طبیعی که شاید باور نکنید برزمین وجود دارند

10 مکان طبیعی که شاید باور نکنید برزمین وجود دارند

 

 

 

منبع: smartertravel

 

 

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی