روساریو ( ‏Rosario‏ ) زادگاه ستاره محبوب فوتبال " لیونل مسی" ‏

4.5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
زادگاه ستاره محبوب فوتبال " لیونل مسی" ‏کجاست؟ + تصاویر
10 تیر 1397 08:00
0

روساریو ( Rosario ) سومین شهر بزرگ در آرژانتین است که زادگاه اشخاص مهمی از جمله " چه گوارا " و " لیونل مسی" است. در کنار اینکه نام این شهر را بیشتر بخاطر آوازه و شهرت لیونل مسی می شناسند اما روساریو یکی از مقاصدیست که هزاران دانشجو و هنرمند جوان و اخیرا گردشگران رابه سوی خود جذب می کند. با لست سکند همراه باشید تا با زادگاه ستاره آرژانتینی جهان فوتبال " لیونل مسی" بیشتر آشنا شوید.

بنای یادبود پرچم ملی (Monumento Nacional a la Bandera)

بدون شک یکی از شناخته شده‌ترین نمادهای شهر روساریو نماد یادبود پرچم ملی است که به منظور یادبود شخصی که پرچم ملی آرژانتین را ساخت‌، به نام مانوئل بلگرانو ( Manuel Belgrano ) ، ساخته شده است. این پرچم اولین بار در سال 1812 ، توسط بلگرانو در یک جزیره در رودخانه پارانا ( Parana River ) در نزدیکی ساحل روساریو برافراشته شد و حالا در همانجا یک بنای یادبود و مقبره ی او قرار گرفته است. اینجا نه تنها بعنوان جایی برای احترام و یادبود یک رویداد تاریخی در شهر شناخته شده است بلکه به دلیل موقعیتی که دارد از آنجا می تواند نمایی پانورامیک از شهر را دید. این نقطه و بنای یادبودی که در آنجا قرار گرفته است را نقطه ی مرکزی تاریخ شهر روساریو می دانند که برای همگان ارزش دیدن دارد.

 

آرژانتین و لیونل مسی

شهر لیونل مسی

قایق سواری و دوچرخه سواری

دو راه مفرح برای گشتن شهر روساریو وجود دارد ، یکی کرایه کردن دوچرخه و گشتن شهر و دیگری که از محبوبیت بالایی نیز بین گردشگران برخوردار است قایق سواری در رودخانه پرانا است. قایق ها به طور شخصی یا گروهی کرایه داده می شود و افراد می توانند لحظاتی را از زندگی و هیاهوی شهر دور بوده و به دل رودخانه ی زیبا بروند و حیات وحش آن را از نزدیک دیده و لمس کنند.

سفر به آرژانتین

شهر لیونل مسی

روساریو شهر لیونل مسی

موزه تاریخ محلی (Museo Histórico Provincial)

موزه تاریخ محلیاصلی ترین موزه تاریخی شهر است که در قلب پارک استقلال (Parque Independencia) واقع شده است. در این موزه نمایشگاههای مختلفی وجود دارد که در آن اشیاء و مصنوعات بومی و آثار مذهبی به نمایش گذاشته می شود. تمامی آثار به خوبی معرفی شده اند و موزه به شکلی مدرن طراحی شده و برای همه سنین مناسب است. در کنار موزه یک استادیوم فوتبال قرار دارد که می توان از آن نیز دیدن کرد. هر چند در روزهایی که بازی برگزار می شود موزه تعطیل است.

روساریو شهر لیونل مسی

روساریو لیونل مسی

روساریو در آرژانتین

پارک اورکیزا ( Parque Urquiza )

این پارک با فاصله کمی از بنای یادبود پرچم قرار گرفته است و مکان مناسبی برای گذراندن اوقات و ریلکس کردن در هوای آزاد است. پارک اورکیزا در کنار رودخانه واقع شده است و بسیاری از محلی ها معمولا برای پیک نیک و نوشیدن چای کنار آبها به این پارک می روند. برخی دیگر صبح خود را با ورزش کردن در این پارک سپری می کنند. یک آمفی تئاتر در پارک وجود دارد که در مراسم خاص نمایش یا موسیقی زنده در آن اجرا می شود. برای کودکان نیز زمین بازی وجود دارد و چند رستوران و کافه نیز در گوشه و کنار شهر قرار گرفته است.

روساریو

روساریو

روساریو در آرژانتین

مجسمه و محل تولد چه گوارا

همانطور که گفته شد روساریو نام یک شخصیت مهم دیگر را نیز یدک می کشد ، ارنستو چه گوارا ، و گردشگران می توانند از خانه او در این شهر دیدن کنند. آپارتمانی که به سبک نئوکلاسیک طراحی شده و در مرکز این شهر قرار گرفته ایت. آن را Rios 480 می نامند که ظاهری جذاب و در عین حال ساده دارد. در کنار این خانه یک مجسمه 4 متری از این شخصیت انقلابی وجود دارد که با 75000 قطعه برنزی اهدا شده ساخته شده است.

شهر لیونل مسی

روساریو شهر لیونل مسی

روساریو در آرژانتین

موزه هنرهای معاصر (Museo de Arte Contemporáneo)

این موزه با نام ( MACRO ) نیز شناخته شده است و محل جمع آوری مهم ترین کلکسیون آثار هنری معاصر این کشور است. این موزه در ساختمانی با ظاهر عجیب در کنار رودخانه واقع شده است. ساختمان موزه در گذشته سیلوی گندم بود که امروزه به یک ساختمان ده طبقه تبدیل شده که در آثار هنری مدرن و معاصر هنرمندان جوان کشور به نمایش گذاشته می شود. در بالاترین طبقه این ساختمان نیز می توان چشم اندازی خارق العاده از رودخانه و شهر دید.

شهر لیونل مسی در آرژانتین

روساریو

روساریو

پارک استقلال (Parque de la Independencia)

این پارک بزرگترین پارک شهر است که شامل باغ ها ، یک دریاچه که می توان با قایق های پایی در آن به قایق سواری پرداخت و به اردک ها آب داد ، و فواره هایی که نمایش رقصان زیبا و باشکوهی دارند می شود. علاوه بر اینها در این پارک غذاخوری ها ، فروشگاه مواد  غذایی ، موزه تاریخی ، یک موزه هنری ، و فضایی برای بازی کودکان وجود دارد. در کنار این پارک نیز یک استادیوم فوتبال وجود دارد. شاید عجیب نباشد چرا مسی در این شهر فوتبالیست شده است ! موزه اختصاصی پارک در روزهایی که در استادیوم فوتبال برگزار می شود باز نیست.

روساریو در آرژانتین

شهر لیونل مسی در آرژانتین

شهر مسی در آرژانتین

کلیسای جامع سانتواریو ( Cathedral Basilica Santuario )

کلیسای مرکزی شهر روساریو در اواخر قرن 19 ساخته شده است و شاید از بیرون به نظر ساده برسد اما داخل آن بسیار زیبا و با جزییات دکور شده است ، ستون های مرمری  ، دیوارهای نقاشی شده و پنجره هایی با شیشه های رنگی از جمله زیبایی های این کلیسای کوچک به شمار می رود. این کلیسا در خیابان پلازا 25 دو مایو ( Plaza 25 de Mayo ) قرار گرفته که یکی از قدیمی ترین قسمت های شهر است و چند ساختمان تاریخی دیگر نیز در آن وجود دارد که از آنها می توان به دفتر پست مرکزی اشاره کرد.

روساریو در آرژانتین

روساریو شهر لیونل مسی

روساریو شهر لیونل مسی

موزه هنر دکوری فیرما اودیلو استیوز (Museo de Arte Decorativo Firma y Odilo Estevéz)

شاید اینجا همانند سایر موزه ها نباشد چرا که در گذشته خانه شخصی ثروتمند بوده که آن را به شهر اهدا کرده است. خانواده استیوز در این خانه که خیلی شیک و پرزرق و برق دکور شده است و آثار هنری زیبایی دارد زندگی می کردند. امروزه تمامی این آثار از جمله نقاشی های هنرمندان اروپایی ، مجسمه ، آثار شیشه ای ، عاج و آثاری از یشم در موزه به نمایش گذاشته می شود. علاوه بر اینها میز و صندلی ها و تمامی وسایل خانه انگلیسی یا فرانسوی هستند که قرن ها پیش ساخته شده اند.

روساریو شهر مسی

روساریو در آرژانتین

روساریو در آرژانتین

منبع :theculturetrip

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان