حادثه‌ ی وحشتناک هواپیمایی رایان‌ ایر

4.6
از 8 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
حادثه‌ی وحشتناک هواپیمایی رایان‌ایر! +تصاویر
31 تیر 1397 07:00
0

بر اثر وضعیت بد مسافران، کاهش فشار در کابین و نقص فنی، پرواز رایان ایر(Ryan air) مجبور به فرود اضطراری شد و ۳۳ نفر از مسافران یک روز را در بیمارستان فرودگاه بستری شدند. مسافران بر اثر کاهش فشار ناگهانی هوا در کابین هواپیما دچار بیماری و مجبور به بستری شدند. مشکلات پزشکی این بیماران شامل خونریزی از گوش، حالت تهوع بسیار شدید و سردردهای بسیار بدی بودند.

هواپیمایی رایان‌ ایر

رایان ایر از جمله شرکت‌های هواپیمایی است که پروازهای مقرون به صرفه‌ای دارد. این هواپیما در حال پرواز در مسیر دوبلین(Dublin) به زادار (Zadar) درکرواسی در تاریخ ۱۳ جولای یعنی 22 تیرماه سال 1397 بود که ناگهان فشار هوای داخل کابین هواپیما به مدت ۸۰ دقیقه از بین رفت.

هواپیمایی رایان‌ ایر

شرکت هواپیمایی رایان ایر در این باره اذعان داشته که به محض کاهش فشار هوا در داخل کابین هواپیما، خدمه پرواز مشغول عملیات اضطراری شدند و ماسک‌های اکسیژن در اختیار مسافران قرار گرفت و هواپیما سریعا برای فرود اضطراری آماده شد.

هواپیمایی رایان‌ ایر

یکی از مسافران این پرواز به نام سارا مک گری (Sarah McGarry ) در مصاحبه با آیریش تایمز (Irish Times) گفت: «ما برای ۱۵ دقیقه در تاریکی مطلق بودیم و از هیچ چیز مطمئن نبودیم و خیلی ترسیدیم و فقط صدای افرادی را می‌شنیدیم که می‌گفتند «عملیات اضطراری»، ماسک‌های اکسیژن سریعا در اختیار ما قرار گرفت و در تاریکی مطلق در آسمان پرواز می‌کردیم. »

هواپیمایی رایان‌ ایر

شدت آسیب‌ها در یکی از مسافران پرواز رایان ایر شماره FR7312 به حدی زیاد بود که از ادامه مسیر پرواز باز ماند. این بیمار هنوز در فرانکفورت بستری است. ۳۳ مسافر از ۱۸۹ مسافر این پرواز برای مدت یک روز کامل در بیمارستان فرودگاه فرانکفورت بستری شدند. تیم کنترل فنی فرودگاه آلمان در حال بررسی این علت این افت فشار در کابین هواپیما است.

هواپیمایی رایان‌ ایر

هواپیمایی رایان‌ ایر

زمانی که در کابین هواپیما فشار هوا به شدت کاهش پیدا می‌کند، دمای هوای درون هواپیما به صورت ناگهانی و به شدت کاهش می‌یابد. مسافران بر اثر این افت فشار دچار درد شدید در گوش و مشکل بینایی می‌شوند و احساس بسیار ناخوشایندی پیدا می‌کنند، اما خطرناکترین مشکل پزشکی در صورت وقوع افت فشار، کاهش میزان اکسیژن در هواپیما است. بسته به ارتفاع هوایپما، مسافرین تنها ۱۸ ثانیه فرصت دارند تا پیش از این که دچار هیپوکسی (Hipoxy) یا بیماری کمبود اکسیژن در بدن بشوند، ماسک اکسیژن خود را بزنند. خلبانان در طول دوره‌های آموزش خود یاد می‌گیرند که در چنین شرایطی ارتفاع خود را تا حد مجاز و جایی که هوا گرم‌تر است و اکسیژن بیشتری وجود دارد، پایین بیاورند.

منبع: travelandleisure