دیدیم، مقصد محبوب تابستانی در ترکیه ‏

4.5
از 8 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
مقصد محبوب تابستانی در ترکیه ‏+ تصاویر
08 خرداد 1397 08:00
0

در حالیکه شهرهای ساحلی ترکیه همانند آنتالیا و کوش آداسی از محبوبیت بالایی بین گردشگران برخوردار هستند ، شهر کوچک و ساحلی دیدیم از نظرها دور مانده است. دیدیم (Didim)هم یکی از مقاصد محبوب گردشگری فصل تابستان در ترکیه است که سواحل زیبا و جاذبه های تاریخی را در کنار هم دارد. شاید "دیدیم" کوچک به نظر برسد اما از معبد آپولو گرفته تا پارک ملی و سواحلی برای آفتاب گرفتن ، جاذبه های متنوعی در این شهر ساحلی در ترکیه وجود دارد. با لست سکند همراه باشید با جاذبه های گردشگری شهر دیدیم بیشتر آشنا شوید.

ساحل آلتینکوم ( Altinkum Beach )

اگر در هر هتلی در دیدیم اقامت کنید دسترسی به ساحلی اختصاصی خواهید داشت. محبوب ترین ساحل آن آلتینکوم است که در فاصله 2 کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته و با ماشین و اتوبوس قابل دسترسی است. این ساحل شن هایی طلایی دارد که در کنار دریای زیبا و آرام به زیبایی می درخشد. معمولا در فصل سفر و تعطیلات این ساحل خیلی شلوغ است بنابراین اگر می خواهید این ساحل را در آرامش و خلوتی ببینید باید زمانی که خیلی اوج سفر به این شهر نیست به آن سفر کنید.

‏

‏

‏

دیدیما ( Didyma )

دیدیما یکی از مهم ترین سازه های تاریخی دیدیم است ، یک پناهگاه باستانی یونانی که امروزه خرابه هایی از آن باقی مانده. دیدیما با فاصله کمی از مرکز شهرقرار گرفته است ، این سازه باستانی در گذشته بزرگترین و مهم ترین پناهگاه در شهر کلاسیک میلتوس (Miletus) بوده است. در اینجا شما می توانید ویرانه های باقی مانده از معابدی که قدمت انها به قرنهای 7 و 8 پیش از میلاد باز می گردد را بیابید. معبد آپولو که هنوز قسمت هایی از آن در این منطقه سالم باقی مانده است یکی از مهم ترین سازه های تاریخی آن محسوب می شود که در گذشته بزرگترین ساختار در یونان بود ، معبدی که 51 متر در 110 متر بود و حدود 124 ستون داشت که به زیبایی حکاکی شده بودند.

‏

‏

‏

میلتوس ( Miletus )

میلتوس یکی دیگر از جاذبه های تاریخی منحصر به فرد در نزدیکی دیدیم است که با فاصله یک ساعت و نیم از این شهر واقع شده است. میلتوس در گذشته یک شهر باستانی یونانی و بندری مهم بوده است که بسیاری بر این باورند یکی از ثروتمندترین شهرهای یونان به شمار می رفته. امروزه بازدیدکنندگان می توانند در میان خرابه های باقی مانده از این شهر ثروتمند و باستانی قدم بزنند و ستون های قدیمی و بقایای سازه های تاریخی آن را تماشا کنند ، یکی از بهترین های آنها تئاتر میلتوس است که ظرفیت 5000 تماشاچی را داشته است.

‏

‏

‏

موزه میلتوس ( Miletus Museum )

اگر می خواهید بیشتر با تاریخ این منطقه آشنا شوید حتما سری به موزه میلتوس بزنید چرا که  در آن می توانید اشیاء ارزنده ای که در میلتوس کشف شده است را ببینید از جمله مجسمه شیر ، مقبره ها  و سکه های قدیمی ، اشیاء زینتی و نوشته های روی سنگ.

‏

‏

‏

پارک طبیعی دریاچه بافا ( Lake Bafa Nature Park )

پارک طبیعی دریاچه بافا در فاصله 16 کیلومتری دیدیم قرار دارد ، اگر به طبیعت علاقه مند هستید و دوست دارید اوقات خود را در آن بگذرانید ، این پارک طبیعی می تواند مقصد خوبی بعنوان سفری یکروزه از دیدیم باشد. در این پارک حدود 300000 پرنده در گونه های مختلف یافت می شود و فضای سبز آن نیز شامل درختان کاج و زیتون و گیاهان متنوع می شود.امکان قایق سواری در دریاچه وجود دارد.

‏

‏

‏

‏

‏

‏

‏

پارک آبی دیدیم (Didim Aquapark ) :

در شمال محله ی Yalıköy و در کرانه ی دریای اژه و به فاصله زمینی 8 کیلومتری از مرکز دیدیم ، پارک آبی زیبا و مجهزی به مساحت تقریبی 36.000 مترمربع جهت استفاده عموم میهمانان و گردشگران منطقه احداث گردیده است . می توانید یک روز کامل تابستانی را در این پارک آبی سپری کرده و ضمن برخورداری از هوای پاک ، آفتاب درخشان و مناظر زیبایی از دریای خوشرنگ اژه ، از انواع و اقسام تفریحات و وسایل بازی و آبی موجود در آن لذت ببرید .

‏

‏

‏

‏

Mavişehir و Yalıköy :

در شمال غربی شهر دیدیم و در فاصله 5 تا 10 کیلومتری آن قراردارد . اقامت در مجتمع های ویلایی ساحلی و تعداد انگشت شماری هتل لوکس و پرستاره ، مورد اقبال برخی از گردشگران منطقه است . گردشگران مقیم در این دو محله ، دسترسی بسیار راحتی به پارک آبی دیدیم خواهند داشت . برخی از هتل های معروف و مطرح آن محلات را در زیر ببینید .

‏

‏

Çamlık :

 این محله در جنوب غربی شهر دیدیم و نیز در نزدیکی آن قراردارد . همچون محله ی Altınkum پر از هتل ها و اقامتگاههای کوچک و بزرگ و انواع و اقسام رستوران و بار و کافه است . نزدیکی و دسترسی آسان این محله به شهر و برخورداری از نوار ساحلی عریض و طویل و پر امکانات ، انتخاب خوبی برای اقامت و استراحت و تفریح توسط گردشگران منطقه است . اسکله اصلی منطقه در ساحل این محله وجود دارد و عمده سفرهای دریایی تفریحی و ورزشی و تجاری ، از طریق این اسکله انجام می شود .  برخی از هتل های معروف و مطرح آن محله را در زیر ببینید .

 ‏

Didim Beach Resort Aqua & Elegance

‏

Garden Of Sun Hotel

‏

Aquasis Deluxe Resort & Spa

  

 Akbük و Fevzipaşa :

ناحیه ی هلالی شکلی است که در فاصله ی بیست کیلومتری شرق شهر دیدیم واقع است . پس از خروج از شهر دیدیم به سمت شرق ، ابتدا به محله ی کوچک و اما با هتل ها و ویلاهای بسیار لوکس و پرستاره Fevzipaşa می رسید و سپس به دهکده ی ساحلی  بزرگتر و پرجمعیت تر Akbük وارد می شوید . در دومی ، علاوه بر وجود تعدادی هتل پرستاره ، اقامت در مجتمع های ساحلی ویلایی ، بسیار رواج دارد . برخورداری از خلیجی آرام ، زیبا ، خوشرنگ و هلالی شکل ، شرایط بسیار دلپذیری برای استفاده از ساحل و دریا و تفریحات مخصوص به آن را فراهم آورده است .

‏

Aurum Didyma Spa & Beach Resort

‏

Caprice Thermal Palace

‏

Ramada Resort Akbuk

‏

Aurum Exclusive Club

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.