توراپراتورها بیمه اجرای سفر ندارند

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
07 اسفند 1393 12:15
0

تهرانگردی در نوروز 94 نیز رونق خواهد داشت با این تفاوت که کارت‌های تخفیف به صورت الکترونیکی و پوز‌های ویژه طراحی شده‌اند و اداره کل میراث و گردشگری استان تهران نیز در انتظار اعلام قطعیت از سوی شهرداری تهران است تا اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهد.

به گزارش CHN، «رجبعلی خسروآبادی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اعلام این خبر درخصوص نظارت بر تاسیسات گردشگری گفت: «با توجه به ثبت 1760 دفتر خدمات مسافرتی در تهران، برای نظارت و بازرسی این دفاتر، تهران به 50 قسمت تقسیم شده‌است که در بخش‌های شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز قرار دارند. در این راستا 30 پیشکسوت از سوی بخش خصوصی برای نظارت معرفی شده‌اند و کارمندان ادره کل تهران نیز ساماندهی شده‌اند. حتا 26 نیرو از سازمان مرکزی برای تحقق این مهم به استان تهران اعزام شده‌است.»

خسروآبادی با تاکید برآنکه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی انجام می‌شود ادامه داد: «برای آنکه به مشکلات و مسائلی که چندی پیش درخصوص گروهی که به ترکیه سفر کرده‌بودند و با اجرایی نشدن تعهدات آژانس مربوطه روبه‌رو شدند برخورد نداشته باشیم، بحث بیمه سفر را مطرح کردیم تا بیمه گزار سفر و قرار داد سفر را بیمه کند.»

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران درخصوص بیمه اجرای تور یادآورشد: «برخی مواقع ممکن است در کاری دچار قصور یا عدم دسترسی شویم یا پیشبنی‌هایمان تحقق نیابد در این نقطه است که بیمه وارد عمل شده و مسئولیت‌های فرای بحث توسط بیمه تعریف می‌شود. دراین خصوص نیز با بیمه ایران صحبت‌ّهایی شده‌است.»

به گفته خسروآبادی، تعداد چارترکنندگان به 60 آژانس نیز نمی‌رسد این درحالی است که اگر بتوانیم این مهم را از مبدا کنترل کنیم فروشندگان تور مشکلات کمتری را متحمل خواهند شد. در این راستا، بیمه اجرای تور برای افرادی که می‌خواهند اقدام به تعریف تور و تعریف بسته‌ّای سفر کنند اجباری خواهد بود و در دستورالعمل اجرایی آنها لحاظ شده‌است.

به گزارش CHN، با این وجود هنوز هیچ مجوز تور عمده و چارتر کننده‌ای که بیمه اجرای تور داشته باشد صادر نشده‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران دراین خصوص گفت: «من نمی‌توانم پاسخگوی عملکرد همه دستگاه‌های دولتی باشم چراکه ممکن است آژانسی فعالیتی با توجه به اجازه‌ای که یک ارگان دیگر دارد انجام دهد همانند آنچه درخصوص جام جهانی 2014 اتفاق افتاد. اما درخصوص آنچه به ما مربوط می‌شود باید بگویم که تاکنون با هیچ دفتر خدمات مسافرتی بیمه اجرای سفر منعقد نشده‌است.»

ترازوی کاهش و افزایش درجه هتلهای تهران برابر است!

او همچنین به برگزاری کمیسیون درجه بندی هتل‌ها پس از هفت سال وقفه اشاره کرد و گفت: «از مهرماه سال جاری شاهد برگزاری کمیسیون درجه بندی هتل‌ها بودیم. در طول کارشناسی‌های انجام شده که در بخش‌های بهداشت، ایمنی و معماری و خدمات هتلداری انجام شد شاهد آن بودیم که برخی از هتل‌ها از حالت اصلی که باید داشته باشند دور افتاده‌اند. به طور مثال هتلی که 3 ستاره دارد با توجه به کارشناسی‌ّهای انجام شده نمی‌تواند بیش از 2 ستاره داشته باشد.»

خسروآبادی ادامه داد: «در این راستا تاکنون از میان 123 هتل فعال در تهران، قرارداد 55 هتل تنظیم شده‌است و امید است به زودی نیمی از هتل‌های استان تهران استانداردسازی شوند. همچنین در تلاش هستیم تا این روند را به سوی مهمانپذیرها نیز پیش بریم.»

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران همچنین به نتایج کمیسون درجه بندی اشاره کرد و گفت: «از میان 55 هتلی که مورد بررسی قرار گرفتند، 10 هتل به نوعی ارتقا پیدا کردند چراکه بازسازی‌هایی در آنها انجام شده‌بود و برخی تبدیل وضعیت داده بودند. در عین حال 22 هتل دچار نقص بودند که قرار شد رفع کنند و 10 هتل نیز از درجه‌اشان کاسته شد. البته تمام این موارد موقتی خواهد بود و به محض رفع نواقص درجه هتل‌ها اصلاح خواهد شد.»

اعلام آمادگی اداره کل تهران برای برگزاری کنوانسیون راهنمایان البته خسروآبادی در بخشی از صحبت‌ّهایش در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر فعالیت و تعاملی که باید بین دستگاه‌ّهای دولتی و بخش خصوصی برای برگزاری کنوانسیون راهنمایان گردشگری در سال 2017 بوجود آید گفت: «دراین خصوص باید تعامل بین بخش خصوصی و دولتی ایجاد شود و ما کمک کننده و تسهیل کننده خواهیم بود. حتا حاضر هستیم هزینه‌های برگزاری این کنوانسیون را کاهش دهیم اما برگزار کنندگان باید هرچه سریعتر کارهای مربوط به هماهنگی را انجام دهند. همچنین حاضر هستیم دربحث تقسیم کار وارد شویم و امکاناتی از جمله بازدید رایگان از موزه‌ها را برای شرکت ‌کنندگان در این کنوانسیون در نظر بگیریم.»

او تاکید کرد: «راهنمایان گردشگری و برگزار کنندگان این کنوانسیون باید برنامه خود را تعریف کنند و ارائه دهند در این راستا همه دستگاه‌ها آمادگی درگیر شدن در این بخش را خواهند داشت.»



منبع : خبرگزاری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.