Close

گورستان ترونیان در بالی، محلی عجیب با قبرهای سرگشاده

4.5
از 496 رای
وهم‌انگیزترین و عجیب‌ترین گورستان دنیا که در آن می‌توان به اجساد دست زد! +تصاویر
  • 13 خرداد 1398 07:00
  • 0
  • 162.7K

در روستایی سنتی به نام ترونیان (Trunyan)، در بالی،‌ مرده ها دفن نمی‌شوند. آنها نه بر کپه هیزم مخصوص سوزاندن مردگان قرار می گیرند و سوزانده و خاکستر می‌شوند، نه به شیوه زرتشتیان، روی تپه‌ای بلند رها می شوند تا خوراک کرکس‌ها بشوند، بلکه به سادگی روی زمین خوابانده و رها می شوند تا کم کم بپوسند.

گورستان ترونیان، که فقط با قایق و از طریق عبور از دریاچه باتور (Batur)، قابل دسترسی است، ۱۱ قفس بامبویی دارد، که به شکل منشورهایی با قاعده مثلث ساخته شده‌اند. وقتی یکی از اعضا و یکی از ساکنان دهکده می‌میرد، بدن او (در حالی که با لباس های سفید، طوری پوشانده شده که فقط سر او بیرون باشد) در یکی از این قفس‌های گورستان ترونیان قرار داده می شود. وقتی قفس‌ها پر شدند، جسدی که برای مدت طولانی‌تری در آنجا قرار داشته، برای ساختن اتاقی برای سکونت‌گاه جدید، برداشته می شود. بقایای این ساکنِ طولانی مدت، روی یک پایه و در کنار سایر اجسادی که به واسطه از راه رسیدن تازه واردها، خارج شده‌اند، قرار داده می‌شود، تا زمانی که تمام گوشت، چربی و عضله های آنها تجزیه شود.

وقتی که فقط استخوان‌های روستاییِ در گذشته باقی ماند، جمجمه او هم، به ردیف در حال رشد جمجمه‌ها، در زیر یک درخت Taru Menyan بزرگ (درختی مقدس، با بویی خوش)، اضافه می‌شود. این درخت، تنها جنبه زیبایی و تزئینی ندارد، بلکه رایحه‌ای بسیار شاداب و خوشایند دارد که از برگ‌های آن در هوا پخش می‌شود و به خنثی شدن بوی اجساد در حال تجزیه، کمک می‌کند.

باهم به تماشای تصاویری از این گورستان عجیب می‌نشینیم، گورستانی که یکی از جاذبه‌های گردشگری سیاه محسوب می‌شود! آیا شما هم به گردشگری سیاه علاقه دارید؟ تا به حال تجربه‌اش را داشته‌اید؟

گورستان ترونیان

گورستان ترونیان

گورستان ترونیان

گورستان ترونیان

گورستان ترونیان

منبع: slate.com

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (0 نظر)

× در حال پاسخ به:

سمیه 17 تیر 1398 ساعت 08:40

کاش منم میبردن اینجا از قبر خیلی میترسم

ام البنین 8 تیر 1398 ساعت 10:47

خیلی گناه دارن . روحشون حتما خیلی در عذابه . یعنی یکی تا الان نبوده بهشون بگه این کارتون اشتباهه ؟؟؟؟؟????????

زینت نورانی 6 تیر 1398 ساعت 06:37

بنظر من هر جایی رسوم و آداب خودش رو داره البته کارشون رو تایید نمیکنم ولی قرار هم نیست همه مثل ما باشن !

حمیدباقری 5 تیر 1398 ساعت 03:55

درود به همه عزیزان
گرچه کارناپسندیده وقابل توجیح نیست ولی باعث منبع درامد وجذب توریسم شده است بهتره مراجعه کنندگان ازلباس مخصوص شیمیایی استفاده کنند جسم انسان اهمیت چندانی ندارد ارزش جفت کودک هنگام تولدرادارد

مهناز 4 تیر 1398 ساعت 08:00

مرده تو هر فرهنگی باید دفن بشه چون عزیزه برای خانواده اخه چه دلی دارن که ببینن عزیزانشون چه جوره ذره ذره تجزیه میشه

Nasrin 4 تیر 1398 ساعت 07:09

کار بسیار ناپسندی هست و وحشتناک...چون ادمی بعد از مرگ چهره ی بدی میگیره و حتما باید دفن بشه و برای محیط و بهداشت هم مناسب نیست و بوی تعفن داره

ارين 31 خرداد 1398 ساعت 14:40

سلام اين كار اشتباه هست و اينكه اسكلت هم احترام دارد چون قبلا ادم بود

محمد 30 خرداد 1398 ساعت 13:54

سلام به اسلام و اداب زیباش که حسن انجامش سراغاز نو هستش .بهداشت محیط و فردی رو با خاک سپاری اجساد رفع کرده و چه زیبا که همه ارکانش بی عیب هست .فقط هر عیب که هست از مسلمانی ماست ????????????

مجید 30 خرداد 1398 ساعت 12:56

آخه چه فرقی میکنه، وقتی روح از بدن جدا بشه ، فقط یک مشت گوشت و استخون میمونه،.ما میگیم باید به مرده احترام گذاشت و دفن کرد. اونا هم به ما میگن : اینقدر از مرده هاتون متنفر هستین که بعد از مرگ حاضر نیستین دیگه ببینینشون؟! یا حد اقل برای موجوداتی که خدا آفریده ارزش قائل باشید و .. آخه تعصب بیجا چرا؟! اسلام اگر میگه دفن کنید به دلیل آلودگی و میکروب و هزار دلیل دیگه میگه ، و هیچوقت هم نمیگه اگر دفن نکنید، گناه کردین، یا به مرده بی احترامی کردین.

Rmh 29 خرداد 1398 ساعت 16:41

ایول دین مبین اسلام که حتی برای مرده هم حرمت قائل هست

hona 29 خرداد 1398 ساعت 15:25

با نظر دوستمون که فرمودند اگر در صدی زنده بشی میتوانی برگردی موافقم اما مر ده هم حرمت داره اینجوری به نظر به هیچ جا تعلق نداره و جنازشون یک لنگ در هوا هست

حسین 29 خرداد 1398 ساعت 15:02

فقط یه خوبی داره اگه دکتر محلی اشتباه تشخیص داده باشه و دوباره زنده بشی زیر سه متر خاک نیستی تا کسی صدات رو نشنوه.شنا میکنی بر میگردی خونه

amir_9742 27 خرداد 1398 ساعت 14:01

واااای،ای جونم،چه آبگوشت بزباشی میشه علم کرد،با این همه استخون مفت.ای جووونم،دیزی

مرتضی 26 خرداد 1398 ساعت 14:34

اگه مردگانشون رومیسوزونن پس چرانوشته خوراک کرکس هامیشن وکرکس هاحتمامیخان ذغال بخورن

Sadegh 26 خرداد 1398 ساعت 13:51

وای چه بو گندی ????????????

مشاهده نظرات بیشتر