لست گرام (LastGram) چیست؟

4.3
از 9 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
لست گرام (LastGram) چیست؟
19 اسفند 1396 12:05
0

lastgram.jpg

لست گرام محصولی جدید از لست سکند است که شما میتوانید پستهای مربوط با سفر و گردشگری و تفریح و رستوران گردی و . . . . را در بخشی مخصوص این داستان که به زودی در سایت راه اندازی خواهد شد وارد کنید. این بخش مشابه با اینستاگرام طراحی شده و حتی از قوانینی تقریبا مشابه با آن پیروی میکند .


شما میتوانید محتوی تصویری یا ویدئویی (در زمینه گردشگری و تفریح) خود را به همراه متن (تعداد کاراکتر محدود) به شکل یک پست در این بخش منتشر کنید و لایک دریافت کنید ، کامنت بگیرید و دیگران را فالو کنید.
اما شاید از خود بپرسید که خوب همه این کارها را در اینستاگرام نیز انجام میدهید چه لزومی دارد آنها را لست گرام انجام دهید؟


در زیر مهمترین تفاوت ها و ویژگیهای لست گرام را برای شما توضیح میدهیم :


1-شما در اینستاگرام مطالبی که تولید میکنید معمولا به مدت نهایتا 1 هفته بازخورد دارند و معمولا بعد از آن دیگر نه دیده میشوند و نه خوانده میشوند و همانطور که میدانید بستر اینستاگرام و برای جستجو مطالب خیلی مناسب نیست . اما در لست گرام مطالب شما در بخش شهرها آرشیو میشوند ، در صفحه پروفایل شما نمایش داده میشوند و میتوانند به عنوان مطالب پربازدید و پر نظر و یا بیشترین لایک در صفحه اصلی سایت و صفحه اصلی لست گرام نمایش داده شوند. همچنین این مطالب در جستجوهای سایت و گوگل نیز نمایش داده میشوند.


2- بر خلاف اینستاگرام که محدودیتی در موضوع ندارد لست گرام فقط در باره محتوی تولید شده در زمینه گردشگری و تفریح و رستوران گردی است.


3- و اما تفاوت بسیار جالب و قابل توجه


این قابلیت برای افرادی که همانند نویسنده این مطلب تنبل هستند و یا وقت نوشتن سفرنامه ندارند بسیار مناسب است|
فرض کنید قرار است سفری بروید ولی وقت کافی برای نوشتن تمام وقایع و تمامی قستمها و نکات آن سفر را ندارید . ولی به اندازه اینکه در حین سفر و یا بعد از آن چند پست در اینتساگرام بگذارید را فرصت دارید . حال فرض کنید مجموعه پستها را بتوانید در قالب یک مینی سفرنامه در بیاورید . یعنی هر پست به صورت اختصاصی منتشر میشود و دیگران آنرا میبینند و میخوانند ولی در آخر بتوانید مشخص کنید که این تعداد مشخص پست (حداقل 10 پست) در قالب یک سفرنامه یا برنامه سفر یا نکات کلیدی به صورت متحد منتشر شوند. و این مطلب در بخش سفرنامه ها قرار گیرد (البته با برچسبی متفاوت) و شاید هم در بخشی متفاوت و البته در مسابقه این بخش نیز شرکت کنند . این مسابقه جدا از داستان سفرنامه نویسی است و هر شخص میتواند برای هر سفر خود و هر شهر یک اثر در بخش مسابقه سال 97 در بخش لست گرام شرکت بدهد. (یعنی اگر در یک سفر 3 شهر رفتید میتوانید 3 اثر مجزا ثبت کند)


4- دیگر قابلیت جذاب این هست که در پی آن هستیم تا با وب سرویس به سیستم اینستاگرام وصل شویم که کاربر بتواند پستی که در صفحه خود منتشر میکند را بدون درج مجدد در سیستم لست گرام به این سیستم منتقل نماید. البته امکان درج پست از طریق پنل سایت و ربات تلگرام لست سکند نیز مقدور است. که نیاز به دوباره کاری زیادی نباشد


5- داشتن پروفایل برای همه مقدور نیست


شاید در نگاه اول کمی عجیب بیاید اما با توجه به اینکه این بخش قسمت بسیار خاص است و حتی پستهای درج شده در آن کنترل متفاوتی خواهند داشت در فاز اول فقط کسانی که تجربه سفرنامه نویسی در لست سکند داشته اند میتوانند در این بخش فعال شوند و البته هر شخص 3 دعوتنامه خواهد داشت و میتواند 3 نفر را بدون داشتن تجربه سفرنامه نویسی در لست گرام برای کار کردن دعوت کند . البته این رویه برای شروع است و با گذشت زمان امکان تغییر خواهیم داشت. بر خلاف بخشهای مختلف سایت که تمامی دیتای تولید شده توسط کاربران پس از تایید مدیریت نمایش داده میشوند محتوی تولید شده در این بخش چون برای کاربرانی بسیار خاص است نیاز به تایید ندارد و و همان لحظه منتشر میشوند و دیگر کاربران میتوانند گزارش تخلف دهند .


6- هر شخصی که عضو سایت باشد میتواند در این بخش نظر دهد یا مطلب را لایک کند و مدیریت نظرات را مانند اینستا گرام بر عهده نویسنده مطلب خواهیم گذاشت (این مطلب در حد ایده هست و هنوز 100% نیست)

7- تبلیغات ممنوع . هیچ شخصی نمیتواند پستهای تبلیغاتی بزند و پستها همگی غیر تبلیغاتی هستند

این بخش به زودی در سایت و در آدرس : https://lastsecond.ir/lastgram در دسترس خواهد بود و برای مسابقه سال 97 جز یکی از موارد شرکت خواهد بود.

جهت کسب اطلاع از جدیدترین اخبار این بخش لست گرام را در سوشالها دنبال کنید

https://t.me/lastgram_ir

https://www.instagram.com/lastgram.ir

https://lastgram.ir (به زودی)

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.