زمان‌بندی جدید داوری مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند

5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
وضعیت داوری مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند
29 آذر 1401 16:15
6

قرار بود اواخر آذر از وضعیت سفرنامه‌ها برایتان بگوییم و شما را در جریان داوری‌ها قرار دهیم. این متن، به همین منظور نوشته شده که شما را در جریان آخرین اخبار مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند بگذاریم. پس اگر از شرکت‌کننده‌ها هستید یا می‌خواهید در جریان روال داوری و مسابقه سفرنامه‌نویسی قرار بگیرید، ادامه متن را بخوانید. تغییراتی که طی ماه‌های اخیر ایجاد شد، باعث جابه‌جایی تاریخ‌های داوری و اعلام نتایج شد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

تمدید_داوری_مسابقه_سفر_نامه‌نویسی.jpg

آیا تاریخ داوری و اعلام نتایج مسابقه سفرنامه‌نویسی، تغییر کرده است؟

دو ماه قبل، اطلاعیه داوری مسابقه سفرنامه نویسی را دوباره با شما به اشتراک گذاشتیم و از تمدید تاریخ‌ها گفتیم. انتظارمان این بود که طبق تاریخ‌های جدید، مسابقه پیش برود و دیگر نیازی به تمدید تاریخ‌ها نباشد؛ اما در واقعیت اتفاق دیگری افتاد. با توجه به مواردی که طی این مدت پیش آمد، ناچار شدیم مدت انتشار و داوری سفرنامه‌ها را باز هم تمدید کنیم، تا کیفیت بهتری حاصل شود. در ادامه، به صورت دقیق‌تر از دلایل این تصمیم گفته‌ایم. 

دلایل تمدید تاریخ داوری مسابقه سفرنامه نویسی

اگر از سفرنامه نویس‌های قهار لست سکند باشید و تجربه شرکت در مسابقه‌های مختلف سفرنامه نویسی لست سکند را داشته‌اید، خبر دارید که برای ما، هم سفرنامه‌ها بسیار ارزشمندند و هم نویسنده‌ها که زحمت زیادی روی آن می‌کشند. پس خودمان را ملزم می‌دانیم که شما را از جزئیات ماجرا باخبر کنیم. حالا نوبت به بیان دلایل تمدید دوباره تاریخ‌ها می‌رسد. اصلا چه شد که برنامه‌ها را تغییر دادیم؟ اگر بخواهیم دلایل مهم را به صورت دسته‌بندی شده بیان کنیم، شامل موارد زیر می‌شود:

  • حجم سفرنامه‌های ارسال شده، بیش از انتظار ما بود و استقبال خوب شما عزیزان، باعث شد سفرنامه‌های فراوان و خوبی به دست ما برسد که این مسئله کار را برای انتشار و داورها دشوارتر می‌کرد. 
  • کیفیت برای ما در درجه اول اولویت قرار می‌گیرد. از همین رو، با توجه به محدودیت ها و مشکلات اینترنتی این چند ماه، انتشار چندین سفرنامه در روز، باعث میشد سفرنامه‌ها به خوبی بین مخاطبان دیده نشوند. در نتیجه، تصمیم گرفتیم نهایت 2 سفرنامه در روز منتشر کنیم که آثار، فرصت کافی برای دیده شدن بین مخاطب‌ها داشته باشند و حق نویسنده‌ها ضایع نشود.
  • برای بررسی دقیق سفرنامه‌ها، نیاز به داوری دقیق است. برای اینکه داورها بتوانند فرصت کافی روی هر سفرنامه بگذارند و در حق نویسنده‌ها اجحاف نشود، تغییر تاریخ‌ها لازم بود.
  • طی این مدت، مشکلات اینترنت و اختلال‌هایی که باعث می‌شد در سایت ایجاد شود، هم داورها و هم نویسنده‌ها را با مشکل روبه‌رو کرد. 

تاریخ‌های داوری و اعلام نتایج مسابقه سفرنامه نویسی

 تاریخ‌های جدید داوری مسابقه سفرنامه‌نویسی لست‌سکند، به صورت زیر است:

  • شروع داوری مرحله اول: همزمان با برگزاری مسابقه
  • پایان مهلت ارسال سفرنامه: 30 آبان‌ماه
  • پایان داوری مرحله اول: هفته اول بهمن
  • شروع داوری تخصصی: هفته دوم بهمن
  • پایان داوری تخصصی: آخر اردیبهشت
  • اعلام نتایج: نیمه اول خرداد
shutterstock_163286264_1.jpg
مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند

سخن آخر

 امیدواریم با این تغییرات، همه سفرنامه‌ها فرصت کافی برای دیده شدن و داوری موشکافانه برایشان ایجاد شود که بعد، مرحله داوری تخصصی آغاز شود و در نهایت برنده‌ها معلوم شوند. می‌دانیم که مثل ما، دوست دارید هر چه سریع‌تر نتایج معلوم شود و نتیجه زحمتتان را ببینید، اما وظیفه خودمان می‌دانیم که در بررسی و انتشار سفرنامه‌ها، به اندازه کافی وسواس به خرج دهیم تا برنده، شایسته‌ترین فرد باشد. آخرین اخبار و تغییرات را در همین صفحه بلاگ لست‌سکند درباره مسابقه سفرنامه‌نویسی با شما به اشتراک می‌گذاریم.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.