طولانی ترین زیپ لاین جهان در راس الخیمه افتتاح شد ‏

4.7
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
رکوردی جدید در امارات! طولانی ترین زیپ لاین جهان افتتاح شد + تصاویر
15 بهمن 1396 12:00
0

باز هم یک "ترین" دیگر در امارات معرفی شد ، این بار طولانی ترین زیپ لاین جهان که از بالای بلندترین کوه امارات آغاز می شود. هرچند امتحان کردن زیپ لاین نیز شجاعت خاصی لازم دارد چه برسد بخواهید با سرعت بالا از بالاترین کوه امارات به پایین پرواز کنید ، آن هم با پرداخت 177 دلار !

طولانی ترین زیپ لاین جهان در راس الخیمه افتتاح شد ‏

اما برای افرادی که به دنبال هیجان هستند ، حتما امتحان کردن طولانی ترین زیپ لاین جهان در راس الخیمه به اندازه کافی جذابیت دارد که به چیز دیگری فکر نکنند. این ماجراجویی نفس گیر از بالای کوه جبل جیس آغاز می شود و به شرکت کنندگان این امکان را می دهد همانند ابرقهرمان ها با سرعت 150 کیلومتر در ساعت از این زیپ لاین به پایین بروند. برای اینکه این هیجان را با دیگر دوستانشان شریک شوند ، دو لاین در کنار هم قرار گرفته است که این امکان را به افراد می دهد تا همزمان با دوستان و یا خانواده خود این مسیر را طی کنند.

این جاذبه جدید و پرهیجان برای تمام سنین خواهد بود به شرطی که افرادی که از آن استفاده می کنند حداقل وزن 45 کیلوگرم و حداکثر 150 کیلوگرم داشته باشند و قد آنها نیز حداقل 120 سانتیمتر باشد. هر 5 دقیقه یک نفر می تواند از این زیپ لاین استفاده کند. همچنین این زیپ لاین یکی از چندین تفریح و فعالیتی است که در این کوههای سنگی امارات می توان انجام داد.

پیش از این ، رکورد طولانی ترین زیپ لاین جهان در دست زیپ لاین مانستر ( The Monster ) در پورتو ریکو بود که 2.5 کیلومتر طول داشت. حالا زیپ وایر راس الخیمه با طول 2.83 کیلومتر و ارتفاع 1680 کیلومتر از سطح دریا این رکورد را در دست گرفته است.

طولانی ترین زیپ لاین جهان در راس الخیمه افتتاح شد ‏

طولانی ترین زیپ لاین جهان در راس الخیمه افتتاح شد ‏

شاید راس الخیمه نسبت به دبی از محبوبیت کمتری بین گردشگران برخوردار باشد ، اما پیش بینی می شود تا پایان سال 2018 بیش از یک میلیون نفر از آن  دیدن کنند.

گفته می شود در کنار این زیپ لاین یک زمین اسکیت روی یخ ، مسیرهایی برای کوهنوردی و دوچرخه سواری در کوه و یک تراس برای تماشای چشم انداز زیبا و خارق العاده کوهستانی نیز ساخته خواهد شد. شرکت RATKDA که این پروژه ها را در دست دارد تضمین کرده است که تمامی این تفریحات ، سازگار با محیط زیست خواهند بود.

طولانی ترین زیپ لاین جهان در راس الخیمه افتتاح شد ‏

منبع : CNN

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان