توالت هتل

4.8
از 10 رای
توالت هتل + تصاویر
آموزش نوشتن خاطره سفر
30 اردیبهشت 1399 09:30
16
976

پرواز برگشتم از توکیو حدود ساعت 10 شب بود. ساعت 12 ظهر اطاق هتل را تحویل دادم، وسایلم را به پذیرش سپردم و برای گردش در شهر از هتل خارج شدم. نزدیک‌های غروب بود که به هتل برگشتم تا وسایل را برداشته و به فرودگاه بروم. قبل از ترک هتل سراغ توالت را گرفتم. با اشاره انتهای لابی هتل را نشان دادند. توالت های ژاپن دارای امکانات بسیاری مانند گرم کن محل نشستن، شستشو با فشار و دمای مختلف، خشک کن با هوای قابل تنظیم و دمای مختلف، پخش موزیک و .... هستند که برای هم کدام کلیدی به همراه نام ژاپنی آن بر روی دیوار کنار توالت نصب بود.

برای تخلیه توالت (فلاش تانک) دنبال کلیدی گشتم تا شاید علامتی یا نشانی روی آن باشد اما فقط نوشته کنارشان متفاوت بود. یک کلید کمی بزرگتر بود و حدس زدم احتمالا باید همین باشد. کلید را فشار دادم اما اتفاقی نیفتاد. پس با سعی و خطا دنبال پیدا کردن کلید تخلیه بودم که ناگهان چیزی محکم به درب توالت کوبیده شد. با وحشت از جا پریدم و در یک لحظه با خود فکر کردم چه خوب که داخل توالت هستم و از فکر خودم خنده ام گرفت ... بعد فکر کردم شاید کسی چمدان جابجا میکرده و به درب توالت خورده لذا چیزی نگفتم.

یک دقیقه بعد مجددا کسی به تناوب به درب توالت کوبید و من هم به عادت و فرهنگ ایرانی یک اِهِن بلند گفتم تا طرف متوجه شود که توالت اشغال است اما ظاهرا بدتر شد! دست بردار نبود و مرتب به درب میگوبید تا اینکه پرسید: آقا حالتون خوبه؟

در اون لحظه خیلی دلم میخواست بدونم "زهرمارررر... این چه جور احوال پرسیدنه" به ژاپنی چی میشه... ولی چون ژاپنی بلد نیستم فقط گفتم: آره

گفت: مطمئنی؟    

 گفتم: آررره‌ه‌ه‌ه ...
و با خودم زمزمه کردم تا قبل احوال پرسیدنت بهتر بودم.

خوشبختانه از کوبیدن درب دست برداشت تا من بتوانم به ادامه اکتشافاتم در پیدا کردن دکمه تخلیه توالت ادامه دهم. بعد از موفقیت در این اکتشاف، پیروزمندانه از توالت خارج شدم که دیدم یکی از پرسنل پذیرش با فاصله تقریبا دو متری از درب توالت ایستاده و تا من را دید جلو آمد و جویای حالم شد. با تشکر گفتم که خوبم. تعظیمی کرد و به سمت میز پذیرش رفت.

بعدا فهمیدم اون کلید بزرگ برای درخواست کمک در مواقع اضطراری بود که من اول از همه بجای دکمه تخلیه توالت فشار دادم بودم.

IMG_20150523_225905.jpg 

نویسنده: حمیدرضا فتح العلومی

 

این سفرنامه برداشت و تجربیات نویسنده است و لست‌سکند، فقط منتشر کننده متن است. برای اطمینان از درستی محتوا، حتما پرس‌وجو کنید.

اطلاعات بیشتر