معبد شائولین، مهد کنگ فو در چین

4.6
از 193 رای

بسیاری از افراد به ورزش‌های رزمی چین آشنا و از شهرت آن با خبر هستند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، احتمالا بازدید از معبد شائولین می‌تواند برایتان جالب باشد. برای این‌ که بدانید در این معبد چه‌ می‌گذرد، در سفرتان با تور چین به بازدید معبد شائولین بروید و از آموزش‌ هنرهای رزمی آن دیدن کنید.

مدرسه کنگ فو در چین، رزمنده‌های کوچک اما شجاع!

معبد شائولین به مهد کونگ فو در چین شناخته می‌شود. امروزه این معبد به مدرسه هنر رزمی چین تبدیل شده است و یکی از جاذبه‌های جذاب کشور چین شمرده می‌شود و گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کند. تعداد مدرسه هنر رزمی چین کم نیست اما اصلی‌ترین آن‌ها در معبد شائولین قرار گرفته است.

روزانه تعداد بسیار زیادی از کودکان و نوجوانان در محیط این معبد ورزش‌های رزمی را با نظمی زیبا و دیدنی تمرین می‌کنند. اگر مشتاق هستید تا شاهد تمرین کودکان مدرسه کنگ فو در چین باشید، در فصل بهار به این کشور پهناور سفر کنید تا علاوه بر بازدید از معبد شائولین، از آب‌وهوای دلپذیر چین هم لذت ببرید. در ادامه برای دیدن تمرین گروهی کودکان در مدرسه کنگ فو در چین همراه ما باشید تا ویدئویی از آن تماشا کنیم.

معبد شائولین چین و هنر‌های رزمی

چین از قدیمی ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود که ریشه بسیاری از فرهنگ‌هایش به سالیان گذشته برمی‌گردد. همانطور که تاریخ چای با کشور چین گره خورده است، در مورد ورزش کنگ فو و تاریخ آن هم باید به چین رفت. معبد شائولین 1500 سال پیش برای ترویج آیین بودایی ساخته شد و رفته رفته به مدرسه آموزش هنر‌های رزمی تبدیل شد. کنگ فو ورزشی بود که تا سال‌ها فقط در بین چینی‌ها انجام می‌شد چرا که آموزش آن به خارجی‌ها ممنوع بود. اولین کسی که شروع به آموزش کنگ فو به خارجی‌ها کرد شخصیت آشنایی برای ایرانی‌ها، به اسم بروسلی بود.