راز بستنی مشهور ترکیه، این بستنی آب نمی‌شود!

4.1
از 7 رای

دوندورما بستنی مشهور ترکیه است که آب نمی‌شود. شاید شما هم در خیابان‌های ترکیه با بستنی فروش‌هایی برخورد کردید که اصرار دارند، بستنی آن‌ها را از یک میله بلند بگیرید. آن‌ها برای مدتی شما را با حرکاتی که با این بستنی انجام می‌دهند، سرگرم می‌کنند و در نهایت بدون اینکه آسیبی به دوندورما شما وارد شود یا حتی آب شود آن را به شما تقدیم می‌کنند. این صحنه در استانبول به قدری پر‌تکرار است که باید در راهنمای سفر به استانبول، دستورالعملی در خصوص نحوه خرید بستنی مشهور ترکیه اضافه کرد. بستنی معروف ترکیه، یکی از جاذبه‌های خوراکی این کشور محسوب می‌شود. در این ویدئو به سراغ بستنی دوندورما، این بستنی مشهور ترکیه رفتیم و تاریخچه و طرز و فرآیند تهیه آن را می‌بینیم.

بستنی با چاشنی حرکات آکروباتیک

ترکیه همیشه چیزهای تازه‌ای برای شگفت‌زده کردن عاشقانش دارد. از غذاهای لذیذ و عجیب گرفته تا دسرهایی که نه تنها طعمشان، بلکه ویژگی‌های خاصشان تا ابد در ذهنتان باقی خواهند ماند! یکی از این دسرهای عجیب، بستنی مشهور ترکیه‌، دوندورما است که آب نمی‌شود! بستنی دوندورما، بستنی معروف ترکیه است که بافت متراکم و چسبنده‌ای دارد و از شیر بز، شکر، خامه، ثعلب و کندر تهیه می‌شود. از آنجایی که اعتقاد دارند، تاریخچه و ریشه این بستنی، به منطقه ماراش برمی‌گردد، به آن بستنی ماراش هم می‌گویند. سرو این بستنی، با آداب و مناسک زیادی همراه است و معمولا حرکات آکروباتیک زیادی را چاشنی خرید بستنی دوندورما می‌کنند، اگر به هر دلیلی خیلی سر حال نیستید و حوصله ندارید، یا اینکه عجله دارید، توصیه می‌کنیم خرید بستنی را به وقت دیگری موکول کنید!

حتما اگر با تور ترکیه به این کشور سفر کردید، طعم این بستنی را بچشید و امتحان کنید و خودتان از نزدیک با اعجازش مواجه شوید، در غیر این صورت، پیشنهاد می‌کنیم که حتما این ویدیو را تماشا کنید و همراه ما باشید تا به راز بستنی مشهور ترکیه که هرگز آب نمی‌شود، پی ببریم.