گردش در پارک ملی سرنگتی (Serengeti)

4.4
از 5 رای

پارک ملی سرنگتی قدیمی‌ترین پارک ملی در تانزانیا محسوب می‌شود که در جنوب شرقی این کشور واقع شده است. این پارک همچنین به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود و سالانه 150.000 تا 200.000 نفر بازدید کننده دارد.

اگر بخواهیم به طور خلاصه دلیل محبوبیت و اهمیت سرنگتی را عنوان کنیم، باید اشاره‌ای داشت باشیم به کوچ تعداد عظیمی از حیوانات (مِن جمله گوزن‌های یال‌دار) که در ژوئن تا اکتبر به مناطق غربی تانزانیا راهی می‌شوند. همچنین پارک ملی سرنگتی از وسعت قابل توجهی برخوردار است و تنوع گونه‌های جانوری نیز در تمامی سال زیاد است. گورخر، شیر، پلنگ، فیل، غزال تامسون، شغال پشت سیاه، کفتار خالدار، روباه طلایی، زرافه و ... را می‌توان از مهم‌ترین گونه‌های جانوری این پارک به‌شمار آورد

در کل غیر از ماه‌های آوریل و می، بازدید کنندگان می‌توانند در تمامی فصول و ماه‌ها به این منطقه سفر کرده و تمام ‌آنچه که از یک تور سافاری انتظار دارند را تجربه کنند.

 با ما همراه باشید تا در این ویدئو سری به این منطقه شگفت انگیز بزنیم! برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر می توانید مطلب محبوب ترین مقاصد سافاری جهان از نظر کاربران را نیز مطالعه کنید.

اطلاعات کاربردی پارک ملی سرنگتی :

  • موقعیت: تانزانیا
  • وسعت: 14.750 کیلومتر مربع
  • سال تاسیس: 1951
  • گونه‌های جانوری: 300 گونه پستاندار و 500 گونه پرنده
  • بهترین زمان بازدید: ژوئن تا فوریه

منبع: Youtube