سفر به کره شمالی، سرزمین ناشناخته‌ها

4
از 25 رای

سفر به کره شمالی، به دلیل ناشناختگی مقصد و مخاطراتی که ممکن است با خود همراه داشته باشد سفر معقول و معمولی نیست، اما خب چه بسیار کسانی که تمام مخاطرات را به جان می‌خرند و عزم سفر به ناشناخته‌ترین نقاط این جهان را می‌کنند. مثل لورن پیرز که در این ویدئو از تجربه سفر ماجراجویانه اما مرموز و ناشناخته خود به کره شمالی، این کشور پر از ابهام و ناشناختگی می‌گوید.

سفر به کره شمالی، کشور محصور و مرموز

کشور کره، بعد از اتمام جنگ در سال 1953 رسما به دو بخش کره شمالی و کره جنوبی تقسیم شد. سیاست‌های حکومت کره شمالی کمونیستی بود و به دولت‌های چین و روسیه متمایل؛ همین سیاست‌ها در طول زمان باعث انزوای سیاسی این کشور شد. تصویری که عموم مردم جهان از این کشور دارند، در هاله‌ای از ابهام، راز و رمز، ناشناختگی و گاه حتی ترس و ارعاب است. همین تصویر منفی و صد البته سخت‌گیری و سیاست‌های اشتباه حاکمیت، باعث شده تعداد گردشگران و جهانگردانی که به این کشور سفر می‌کنند، حدود پنج هزار نفر در سال باشد که وقتی این عدد را مقایسه کنیم با تعداد گردشگران کره جنوبی در سال که به چیزی در حدود 18 میلیون نفر می‌رسد، می‌بینیم که این کشور واقعا در بین مسافران ناشناخته است.

حقایق جالب کره شمالی گاهی اعجاب‌آور است؛ مثلا اگر از مجسمه رهبران سیاسی این کشور یعنی کیم‌جونگ‌اون، عکسی بگیرید حق ندارید زمانی عکس را پاره کرده یا دور بیاندازید! سفر به کره شمالی، گرچه مسیر دشوار و قوانین خاصی دارد، اما امروز دیگر غیر‌ممکن و محال نیست و برای آن دسته از مسافران ماجراجویی که برای تجربه جدید حاضر به قبول خطرات احتمالی هستند این محال، ممکن شده است.