دروازه جهنم در ترکمنستان!

4.7
از 29 رای

دنیا پر از شگفتی است، اما بعضی از آن‌ها حقیقتا بی‌نظیر هستند. دروازه جهنم در ترکمنستان یکی از این محل‌هایی است که سالانه گردشگران زیادی را جذب می‌کند! این گودال 48 سال است که بی وقفه، حتی در باران نیز می‌سوزد. در میان کویری تاریک مانند یک خورشید می‌درخشد و حرارت عجیبی دارد. بسیاری از افرادی که تور ترکمنستان را با وجود قوانین سخت آن انتخاب می‌کنند، از این جاذبه دیدنی این کشور بازدید می‌کنند. اینکه این حفره مرموز چگونه و چرا در این مدت در حال سوختن است در این ویدئو مورد بررسی قرار می‌گیرد! با ما همراه باشید

دروازه جهنم کجاست؟

دروازه جهنم یک میدان گازی در قره قوم ترکمنستان است. این گودال عظیم قطری 70 متری و عمقی بیش از 20 متر دارد که به نوبه خود یکی از بزرگ‌ترین چاله‌های زمین است. دروازه دوزخ از سال 1971 به طور پیوسته در حال سوختن است و یکی از جاذبه‌های مهم ترکمنستان به شمار می‌آید. با اینکه ترکمنستان کشوری است که مورد توجه توریست‌ها نبوده و این دروازه تقریبا تنها جاذبه مهم گردشگری در آن به شمار می‌آید، اما به تازگی رئیس جمهور ترکمنستان خواستار خاموشی این دروازه شده است. در حالیکه کارشناسان بسیاری در صدد خاموش کردن آن بر آمدن اما موفق نشده‌اند و این گودال همچنان در حال سوختن است! 

اگر بعد از دیدن دروازه جهنم، وسوسه شدید تا به ترکمنستان سفر کنید اما نگران هزینه‌های این سفر هستید تور اقساطی می‌تواند راه حل مناسبی برای شما باشد. اما باید بگوییم که دروازه جهنم یکی از عجایب این کشور است و جشن خربزه در ترکمنستان هم یکی دیگر از شگفتی‌های این کشور کمتر شناخته شده است.

منبع: Youtube