با 7 تا از بهترین مقاصد برای یوگا در کشورهای خارجی آشنا شوید

4.6
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین مقاصد برای یوگا + تصاویر
03 شهریور 1400 10:00
0

یوگا مجموعه‌ای از تمرین‌های روحی، جسمی و روانی است که حدود 6000 سال پیش در شمال هند باستان ابداع شد. به مرور زمان این فعالیت چند جزئی در کشورهای دیگر نیز رواج پیدا کرد و اکنون که در حال خواندن این متن هستید بیش از 300 میلیون نفر در حال تمرین آن هستند. یکی از المان‌هایی که برای یوگی‌ها (کسانی که یوگا تمرین می‌کنند)، اهمیت بالایی دارد و در کیفیت فعالیت آن‌ها تاثیر محسوسی می‌گذارد، مکانی است که در آن به تمرین یوگا می‌پردازند. یکی از برترین مقاصد یوگا برای تمرین کردن محیط‌‌های روباز و طبیعی هستند و اکنون در همین راستا شما را با 7 تا از برترین مقاصد یوگا در جهان آشنا می‌کنیم که میان یوگی‌ها از شهرت بالایی برخوردار بوده و حتی کلاس‌های یوگا نیز در این مقاصد برای گردشگران در نظر گرفته می‌شود. 

 14.jpg

 

رشی کش، هند

رشی کش شهری واقع در دامنه کوه‌های هیمالیا و ساحل رود مقدس گنگ است که هندی‌ها مراسم آیینی مختلفی در آن برگزار می‌کنند. فرقی ندارد مراسم در رود گنگ باشد یا در معابدی که صدای زنگ‌هایشان خواه و ناخواه توجه اهالی را به خود جلب می‌کند.در رشی کش، فضای روحانی غالب است و برای هر کسی که به مدیتیشن و یوگا علاقه دارد، فوق العاده است. طبعا هند به عنوان کشور زادگاه یوگا برای یوگی‌ها هیچ وقت مکان نامناسبی نمی‌تواند باشد، به ویژه برای یوگی‌هایی که از سبک ساتیا ناندا پیروی کرده و تمرین در محیط‌های پویا را ترجیح می‌دهند.

رشی کش هند

 

ایبیزا، اسپانیا

 برای گردشگران نام ایبیزا بیشتر یادآور جشن و پایکوبی است. جایی که برای چند روز می‌توان به دور از مشغله‌‌های زندگی به خوشی سپری کرد. بنابراین شاید نگاه اول ایبیزا جایی شلوغ و خیلی خوبی برای تمرین یوگا نباشد، اما اشتباه نکنید، زیرا خلیج‌های رازآلود، سواحل مخفی و جنگل‌های خوش عطر کاج این جزیره بالئاریکی شما را مات و مبهوت می‌کند به طور کلی ایبیزا یکی از برترین جزایر اسپانیا محسوب می‌شود. همچنین اگر برای انجام تمرین‌ یوگای خود تمرینات گروهی را ترجیح می‌دهید، می‌توانید به مراکزی چون hidden yoga در ایبیزا بپیوندید تا علاوه بر مراقبه‌ و تمرین‌های گروهی، شما را به مکان‌های توصیه شده ایبیزا ببرند.

 

ایبیزا

 

دره مقدس، پرو

در میان دامنه‌های رشته کوه آند و ارگ‌های اینکا‌‌ها روستایی مرتفع ریو اروبامبا (Río Urubamba Valley) که بیشتر با نام دیگر خود یعنی «مقدس» شناخته می‌شود قابل رویت است. گفته می‌شود انرژی پاچاماما، الهه و مادر طبیعت اینکاها در این منطقه یافت می‌شود و نیروی بخصوصی در آن حاکم است. همچنین تماشای ابرهایی که به طور محسوس در کوه‌های آند در حال کرد هستند، صدای آبشارهای خروشان و چرا کردن آلپاکاها آنقدر اتفاق مثبتی بوده که یوگی‌ها از سراسر جهان برای حضور در این مکان گرد هم می‌آیند و از آن به به عنوان یکی از برترین مقاصد یوگا در جهان یاد می‌کنند.

 

دره مقدس پرو

توفو، موزامبیک

توفو شهری کوچک اما کاریزماتیک است و در عین سادگی می‌تواند فریبنده نیز باشد. آب‌های زلال، سواحل سفید و کمی بعد‌تر جنگل‌های سرسبز برای شما رنگ‌ بندی و جوی را خلق کرده است که مراقبه در آن می‌تواند رویای‌ هر یوگی باشد. این مناظر بکر علاوه بر چشم‌ اندازهای طبیعی با وجود سفره ماهی‌، نهنگ، کوسه، دلفین و صخره‌های مرجانی جهان دیگری را در زیر آب‌های خود پنهان کرده است و حتما برای غواصی کردن و کاوش‌گری در آب نیز پیشنهاد می‌شود.

 

شهر توفو

 

بولدر، آمریکا

شهر بولدر در ایالت کلرادو یکی از شناخته شده‌‌ترین مقاصد آمریکا برای انجام فعالیت در فضای آزاد است. از دوچرخه سواری و ترکینگ گرفته تا مدیتیشن و یوگا. این شهر صد هزار نفره به دلیل فاصله کم با کوه‌های راکی مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. ضمن اینکه همه ساله در جشنواره هانومان (Hanuman Festival) یوگی‌ها در این شهر گردهم می‌آیند و به تمرین می‌پردازند.

 

بولدر آمریکا

 

هیکادوا، سریلانکا

شهر ساحلی هیکادوا در جنوب سریلانکا یکی دیگر از مقاصد جذابی است که هر یوگی دست کم یک بار باید آن را تجربه کند. به لطف مجاورت با اقیانوس هند و چشم انداز‌های طبیعی این شهر، گردشگران می‌توانند محیط آرامش بخش و ایده‌آلی را برای تمرین‌ یوگای خود پیدا کنند. سواحل هیکادوا به دلیل آب‌های تمیز، نایت لایف و تفریحات یا ورزش‌های دریایی نیز شهرت دارد. نسبت سایر مقاصد این فهرست، هیکادوا و تورهای سریلانکا می‌توانند انتخاب آسان‌تر و اقتصادی‌تری برای ایرانیان محسوب شوند. 

 

سریلانکا

 

بالی، اندونزی

شالیزار و زمین‌های بارور، تراس‌های برنج، کوه‌های آتش‌فشانی، خط ساحلی درخشان، معابد واقع شده در تپه‌ها معادل زندگی و زندگی کردن است. عناصری که همگی در بالی اندونزی دیده می‌شوند و این جزیره بسیار فراتر از مراکز اسپا و ریزوت‌های لاکچری است. همچنین کلاس‌های یوگای متعددی را می‌توانید در جزیره بالی پیدا کنید و به همراه یک مربی یوگای مجرب در بهترین نقاط به مراقبه بپردازید.

 

بالی

 

شما کدام را ترجیح می‌دهید؟

یوگا سبک‌های مختلفی دارد که بسته به شرایط، محیط‌های مختلفی می‌تواند برای هر یوگی ایده‌ آل و مناسب تلقی شود. در این مطلب که اکثر موارد آن توسط سایت loneltyplanet گردآوری شده بودند 7 مورد از برترین مقاصد یوگا در جهان را ملاحظه کردید. اگر شما هم به یوگا علاقه مند‌ هستید کدام یک از این مقاصد را برای ورزش و مراقبه‌های خود ترجیح می‌دهید؟ ارتفاعات، سواحل یا جنگل‌‌ها؟ خوش حال می‌شویم اگر نظر و تجارب خود را در قالب کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

 

منابع:  disturbmenot و lonelyplanet

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.