تایلند کجاست؟ راهنمای صفر تا صد سفر به تایلند

4.6
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
نکات ضروری و مهمی که در سفر به تایلند باید بدانید!
31 شهریور 1402 08:00
0

مطالعه راهنمای سفر به تایلند می‌تواند گره‌گشای بسیاری از دغدغه‌های سفرتان باشد. بسیاری از مسافران قبل از سفر نگران هماهنگی امور اداری، رزرو و برنامه‌ریزی صحیح سفرشان هستند و این موضوع گاه باعث می‌شود سفرشان آن‌طور که باید و شاید دلچسب نشود. برای جلوگیری از چنین اتفاقی، در این مطلب قرار است یک راهنمای جامع و کارآمد از مراحل مختلف سفر به تایلند در اختیارتان قرار دهیم تا در کمترین زمان ممکن دیدگاهی روشن نسبت به روزهای قبل و بعد از سفرتان داشته باشید.

تایلند کجاست؟

همه می‌دانیم که تایلند یکی از کشورهای معروف شرق آسیاست. این کشور در جنوب چین واقع شده و با میانمار، لائوس، کامبوج و مالزی همسایه است. این سرزمین از جنوب به خلیج تایلند ختم می‌شود و قسمت‌های جالب‌توجهی از شمال و غرب آب‌های آن را در بر می‌گیرد. موقعیت تایلند باعث شده است که از نظر فرهنگی، اقتصادی و سیاسی رابطه تنگاتنگی با کشورهای شرقی داشته باشد و بسیاری از المان‌های این کشورها را به نمایش بگذارد. در ادامه این مطلب از لست‌سکند تمام این ویژگی‌های تایلند را یک‌به‌یک بررسی می‌کنیم.

موقعیت تایلند.jpg
موقعیت تایلند در نقشه

چرا به تایلند سفر کنیم؟

حال که دانستیم تایلند کجاست، وقتش رسیده بدانیم که اصلاً چرا باید به این کشور سفر کنیم یا اینکه در سفر به تایلند چه چیزهایی را نباید از دست بدهیم. تایلند برای هر سلیقه و سن‌وسالی تجربیات خاص و دلنشین دارد که در هیچ کشور دیگری تکرار نمی‌شود یا حداقل بهتر است بگوییم که همه این جذابیت‌ها را نمی‌توانیم به صورت یک‌جا در هیچ کشوری پیدا کنیم. بعضی از معروف‌ترین دلایل سفر گردشگران به تایلند، به شرح زیر است:

  • غذای تایلند: فرقی نمی‌کند که یک هفته یا یک ماه در تایلند می‌مانید، در هرصورت، قرار نیست حتی یک وعده غذای تکراری بخورید. خصوصاً اگر از نواحی مختلف این کشور دیدن کنید، دنیایی از غذاهای رنگارنگ را می‌بینید که از نظر طعم و کیفیت، در هیچ جای جهان نمونه ندارند.
  • فرهنگ مردم تایلند: گرچه هر کشوری فرهنگ مهمان‌نوازی خودش را دارد، اما خوش‌رویی مردم تایلند به حدی است که آن را سرزمین هزاران لبخند لقب داده‌اند. پیشنهاد این راهنمای سفر به تایلند این است که در طول سفرتان به این کشور از ارتباط با افراد محلی غافل نشوید؛ زیرا آن‌ها هرطور که بتوانند به خوش‌گذرانی و خاطره‌سازی شما کمک می‌کنند.
  • طبیعت متنوع: در تایلند هم سرزمین‌های مرتفع و هم نواحی ساحلی و کم‌ارتفاع وجود دارد و همان‌طور که اشاره کردیم جنوب این کشور پر است از سواحل بلورین. اگر قرار است در تور پاتایا ثبت‌نام کنید، باید اشاره کنیم که قرار است به یکی از مقاصد برجسته غواصی جهان برای تماشای لاکپشت‌ها و جهان زیر آب بروید.
  • معابد تایلند: تایلند 40 هزار معبد بودایی دارد. بنابراین در هر گوشه‌وکناری از این کشور که باشید، کافیست چشم بچرخانید تا یکی از این معابد نظرتان را جلب کند. نکته حائز اهمیت اینجاست که این معابد از نظر معماری و تاریخ ساخت، تنوع زیادی دارند و اگر اهل عکاسی باشید، سوژه‌های معابد برایتان تکراری نمی‌شوند.
سواحل تایلند.jpg
سواحل تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند

گرچه انتخاب بهترین زمان سفر به تایلند تا حد زیادی با سلیقه افراد ارتباط دارد، اما از آنجایی‌که آب‌وهوای تایلند گاه می‌تواند طاقت‌فرسا باشد، بهتر است زمان سفرتان را با سلیقه جمعی گردشگران تنظیم کنید. تایلند هم مثل هر مقصد دیگری فصل پربازدید، فصل میانه، و فصل کم‌بازدید دارد که جزئیات هرکدام از این فصول به شرح زیر است.

فصل پربازدید (اواسط پاییز تا اواسط زمستان)

در این فصل بارش باران به حداقل می‌رسد و به همین دلیل بهترین فرصت برای ساحل‌دوستان و کسانی که به آفتاب گرفتن علاقه دارند، فراهم می‌شود. میانگین دمای هوا در فصل پربازدید تایلند بین 18 تا 32 درجه سلسیوس متغیر است؛ اما نباید فراموش کنید که ارتفاعات تایلند در ساعات شب ممکن است کمی بیش از حد انتظارتان خنک شوند، بنابراین اگر بازدید از این مناطق در برنامه سفر شماست، سعی کنید مختصر لباس گرمی به همراه داشته باشید.

گرچه سخن از فصل پربازدید تایلند در میان است، اما در این فصل فستیوال‌های فرهنگی و حال‌وهوای کریسمس وجود ندارد. بااین‌حال بعضی از مراسم مهم مثل تولد شاه تایلند در اواخر پاییز برگزار می‌شود. علاوه‌بر این مراسم سال نوی چینی‌ها هم به دلیل تاریخ متغیرش ممکن است در زمستان برگزار شود. قبل از سفر به تایلند در فصل پربازدید، بهتر است به رزرو سریع هتل و مراکز گردشگری توجه کنید؛ چراکه جمعیت عظیم گردشگران این کشور ممکن است هر لحظه ظرفیت مکان مد نظرتان را تکمیل کند.

فصل میانه (اواخر تابستان و اوایل پاییز)

با شروع ماه آخر تابستان، هوای تایلند رفته‌رفته به نفع صنعت گردشگری تغییر می‌کند و تعداد مسافران روز‌به‌روز بیشتر می‌شوند؛ اما این تعداد فقط با فرا رسیدن زمستان به اوج می‌رسد. در این فصل بارش‌های پراکنده‌ای در سرزمین تایلند می‌بینیم. بااین‌حال در روزهای آفتابی فرصت ساحل‌گردی فراهم می‌شود. به‌دلیل آنکه در فصل میانه تایلند، جمعیت گردشگران به حداکثر نرسیده است، سواحل خلوت و آرام‌تری در انتظار شما خواهد بود.

ر بازدید.jpg
شلوغی گردشگران در تایلند

فصل کم‌بازدید (بهار و دو ماه اول تابستان)

دو ماه اول بهار گرم‌ترین روزهای تایلند را دارند و با فرا رسیدن ماه‌های اول و دوم تابستان، بارش‌های شدید این سرزمین فرا می‌رسد و گاه ممکن است چاره‌ای جز ماندن در هتل و تماشای سیلاب را نداشته باشید؛ به همین دلیل آمار سفر به تایلند در این روزها به حداقل می‌‎رسد. البته عده کمی از گردشگران هم در این فصل دلایل خودشان را برای سفر به تایلند دارند که از آن‌ها می‌توانیم به تولد پادشاهان تایلند و روز مادر اشاره کنیم. در این مراسم فرهنگی، در شهرهای مختلف تایلند مراسم آتش‌بازی و شمع‌چینی برگزار می‌شود. ضمن اینکه قیمت پایین امکانات گردشگری در این دوره از سال باعث می‌شود علاقه‌مندان فرهنگ تایلند سفرشان را به فصل کم‌بازدید موکول کنند.

1ilk84e95a0z.jpg
بارش شدید باران در تایلند

انواع اقامت در تایلند

بعد از انتخاب زمان سفر به تایلند، نوبت به رزرو هتل و بلیط هواپیما می‌رسد. ازآنجایی‌که پایه‌های اقتصاد تایلند بر گردشگری استوار است، احتمال اینکه گردشگران در انتخاب هتل دچار مشکل شوند به حداقل می‌رسد؛ خصوصاً اگر نگاهی به آمار واحدهای اقامتی تایلند بیندازیم. تایلند حدود 800 هزار واحد اقامتی دارد که از نظر تنوع، ویلاهای لوکس، هتل‌های 5 ستاره، هتل‌آپارتمان‌های اقتصادی و مهمان‌سراها را در بر می‌گیرد. جزئیات این واحدهای اقامتی به شرح زیر است.

اقامت در مهمان‌سراهای تایلند

از اقامتگاه‌های ارزان در تایلند شروع می‌کنیم. این اقامتگاه‌ها معمولاً از امکاناتی مثل یک رستوران ارزان و اینترنت رایگان برخوردار هستند. در تایلند ممکن است بعضی از مهمان‌سراها را با نام بانگلو «Bungalo» معرفی کنند. بانگلوها مهمان‌سراهایی هستند که طراحی سنتی دارند و جزو اقامتگاه‌های بوم‌گردی محسوب می‌شوند. اگر در سفر به تایلند از مناطق روستایی دیدن کنید، احتمالا یکی از این اقامتگاه‌ها را ببینید. اگر امکانات بیشتری از اتاق‌های مهمان‌سراهای تایلند بخواهید، می‌توانید با کمی افزایش هزینه، صاحب اتاق‌های دارای کولر و تلویزیون شوید.

هتل‌های ارزان تایلند را می‌توان در دسته هتل‌آپارتمان‌ها قرار داد؛ چراکه این مراکز عموماً توسط خانواده‌های چینی‌تایلندی اداره می‌شود و ساختمان‌های 4طبقه هستند. هتل‌آپارتمان‌های تایلند معمولاً فاصله کمی از مراکز مهم گردشگری و ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی دارند. اگر قصد دارید هتل مد نظرتان را آنلاین رزرو کنید، پیشنهاد می‌کنیم با بررسی نظرات کاربران، درباره جزئیات خدمات و کیفیت هتل‌های ارزان دیدگاه واضح‌تری از این دسته از مراکز اقامتی ترسیم کنید.

مهمانسرا.jpg
یک مهمان‌سرا در تایلند

اقامت در ویلا‌های تایلند

ویلاهای تایلند ساختمان‌های 1 یا 2 طبقه‌ای هستند که قیمتشان بسته به موقعیت و طراحی و تعداد اتاق، تغییر می‌کند. متراژ ویلاهای تایلند عموماً بین چندصد تا چندهزار متر است. به همین دلیل این دسته از اقامتگاه‌ها برای سفرهای خانوادگی، از گزینه‌های ایدئال به شمار می‌روند. به‌طور کلی، ویلاهای تایلند در مجموعه‌های رفاهی دیده می‌شوند و هر 20 یا 40 ویلا یک واحد نگهبانی و ورودی خاص دارند و عموماً از امکاناتی مثل استخر، مناظر دریا و جنگل برخوردار هستند.

ویلا.jpg
ویلاهای تایلند

اقامت در هتل‌های لوکس تایلند

مسافرانی که قصد اقامت در هتل‌های لوکس تایلند را دارند، قبل از هرچیز باید به شهری که انتخاب می‌کنند دقت کنند. تور پوکت بهترین فرصت را برای اقامت در هتل‌ها و ویلاهای لاکچری تایلند فراهم می‌کند. امکانات ممتاز اقامتگاه‌های این شهر باعث شده است که بتوانیم آن‌ها را در ردیف بهترین هتل‌های لوکس جهان قرار دهیم. برخلاف انواع اقامتگاه‌هایی که تا اینجای کار معرفی کردیم، هتل‌های لوکس تایلند فضایی مدرن دارند.

194596a_hb_a_048.jpg
هتل‌های لوکس تایلند

کمپ در تایلند

اگر در زمان مناسبی به تایلند سفر کرده باشید و شرایط آب‌وهوا با شما یار باشد، می‌توانید ارزان‌ترین روش اقامت در تایلند را تجربه کنید. تقریباً تمام پارک‌های ملی تایلند امکانات کمپ گردشگران را فراهم کرده‌اند. در بعضی از این پارک‌های ملی، گهگاهی خانه‌های سنتی هم دیده می‌شود که اقامت در آن‌ها از تجربیات خاص سفر به تایلند محسوب می‌شود. حتی در بعضی از پارک‌های ملی، اقامتگاه‌های خوابگاهی هم وجود دارند که اگر بنابه هر دلیل از کمپ کردن صرف‌نظر کردید، می‌توانید با قیمت کم، آن‌ها را اجاره کنید. گفتنی است که بعضی از پارک‌های تایلند وسایل کامل کمپینگ اعم از چادر و آلاچیق را هم اجاره می‌دهند که قیمت بسیار کمتری نسبت به هتل دارد.

Camping-tent-Thailand-RF.jpg
کمپ در تایلند

اخذ ویزای تایلند

اخذ ویزای تایلند بین یک هفته تا 10 روز طول می‌کشد. برای انجام امور اداری ویزای تایلند باید به سفارت این کشور در میدان بهارستان مراجعه کنید و مدارکی از قبیل پاسپورت (با حداقل 6 ماه اعتبار)، چند قطعه عکس، مدارک شناسایی و مدارک تمکن مالی ارائه دهید. گفتنی است که حداقل تمکن مالی برای اخذ ویزای تایلند 50 میلیون تومان است و ازآنجایی‌که در طول روند اخذ ویزا، ممکن است حساب شما چند بار بررسی شود، بهتر است قبل از نهایی شدن ویزا، این مبلغ را جا‌به‌جا نکنید.

thailand-visa(1).jpg
ویزای تایلند

روش سفر به تایلند

بهترین روش یا شاید بهتر باشد بگوییم تنها روش سفر به تایلند پرواز است؛ زیرا مسیر زمینی ایران به تایلند بیش از 5 هزار کیلومتر است و اگر پیچ‌وخم جاده را هم به آن اضافه کنیم، بسیار بیشتر از این‌ها خواهد شد. از طرفی، اخذ ویزا برای عبور از کشورهای مختلف و اخذ مدارک جهانگردی با خودرو شخصی را هم اگر اضافه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که سفر زمینی به تایلند کار هر کسی نیست. خوشبختانه هر هفته پروازهای مستقیم از ایران راهی تایلند می‌شوند. پرواز مستقیم بین این دو کشور، حدود 7 ساعت طول می‌کشد و اگر بخواهید با پروازهای غیرمستقیم به تایلند بروید، مقصد اولیه شما قطر خواهد بود و مجموع زمان پرواز شما بدون در نظر گرفتن زمان توقف، حدود 10 ساعت خواهد بود.

2228510.jpg
هواپیمای تایلند

روش‌های حمل‌ونقل در تایلند

از مترو گرفته تا فری، اتوبوس شبانه، تاکسی و توک‌توک، تایلند انواع مختلفی از حمل‌ونقل را پیش پای شما قرار می‌دهد تا در هر ساعتی از روز و با هر مبلغی که در جیبتان است بتوانید به راحتی جابه‌جا شوید. در این قسمت از راهنمای سفر به تایلند قرار است انواع روش‌های حمل‌ونقل برون‌شهری و درون‌شهری را معرفی کنیم.

رفت‌وآمد برون‌شهری در تایلند با هواپیما

خطوط هوایی تایلند بسیار متعهد، سریع و مقرون‌به‌صرفه هستند و فقط شرایط نامساعد آب‌وهوا می‌تواند مانع پروازشان شود. همه شهرهای مهم توریستی تایلند هم فرودگاه دارند. اگر قرار است در طول سفر به تایلند مسافت‌های طولانی را طی کنید، مثلاً از شمال تایلند به جنوب آن بروید، هواپیما احتمالاً ارزان‌ترین و بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود؛ اما بد نیست قبل از تجربه چنین سفری توجه داشته باشید که دو ایرلاین «Nok Air» و «Air Asia» از ایرلاین‌های ارزان تایلند هستند و قیمت بلیطشان از 25 دلار شروع می‌شود. ایرلاین‌های تایلند ممکن است حساسیت زیادی نسبت به وزن بارهای شما نشان دهند. بنابراین اگر وسایل زیادی همراهتان است حتماً 4 ساعت قبل از پرواز هزینه‌های اضافی آن را پرداخت کنید.

رفت‌وآمد برون‌شهری با قطار در تایلند

خطوط راه‌آهن تایلند به قدری سریع و کارآمد هستند که به گردشگران این امکان را می‌دهند که با حداقل هزینه به دوردست‌ترین و بکرترین نقاط این کشور سفر کنند؛ ضمن اینکه قطارهای تایلند از نظر تنوع در سطح خوبی قرار دارند و با انواع سطح مالی سازگار هستند. انواع قطارهایی که در تایلند مسافران بین‌شهری را جابه‌جا می‌کنند، به شرح زیر است:

  • قطارهای معمولی «ORD»: این قطارها از نظر سرعت و امکانات در پایین‌ترین سطح قرار دارند و به‌طبع قیمتشان هم ارزان‌تر است. بیشتر واگن‌های قطارهای معمولی صندلی‌های درجه 3 دارند. صندلی‌های درجه 3 برای سفرهای کوتاه مناسب است؛ زیرا امکاناتی مثل کولر و پشتی راحت در آن‌ها وجود ندارد.
  • قطارهای تندرو: قطارهای تندرو دارای صندلی‌های درجه 2 و درجه 3 هستند و تفاوتشان با قطارهای معمولی در تعداد توقفات کمترشان است. صندلی‌های درجه 2 این قطارها پرطرف‌دارترین نوع صندلی برای مسافران است که بسته به مسیرتان می‌توانید از آن به عنوان تخت‌خواب هم استفاده کنید. این صندلی‌ها برای خانم‌هایی که به‌تنهایی سفر به تایلند را تجربه می‌کنند، بسیار مناسب است؛ زیرا در بعضی از قطارهای تندرو قسمت مخصوص بانوان هم وجود دارد.
  • قطارهای سریع‌السیر «Express»: انواع صندلی درجه 1، درجه 2 و درجه 3 در این قطارها دیده می‌شود. صندلی‌های درجه 1 قطارهای سریع‌السیر تایلند در کوپه قرار گرفته‌اند و از امکاناتی مثل کولر، تخت‌خواب و دست‌شویی خصوصی بهره‌مند هستند. قطارهای سریع‌السیر فقط در مبدأ و مقصد توقف دارند. بنابراین سریع‌ترین و گران‌ترین نوع قطار در این کشور هستند.
train.jpg
قطار تایلند

رفت‌وآمد در تایلند با اتوبوس

در تایلند، اتوبوس بهترین گزینه برای کسانی است که دنبال رفت‌وآمد ارزان برون‌شهری و درون‌شهری هستند. با استفاده از اتوبوس‌ می‌توانید تمام شهرهای تایلند را گشت بزنید. اتوبوس‌های برون‌شهری تایلند به دو نوع معمولی و ویژه تقسیم می‌شوند. همان‌طور که انتظار می‌رود، پیشنهاد این راهنمای سفر به تایلند استفاده از اتوبوس‌های ویژه برای سفرهای طولانی است؛ چراکه فضای صندلی‌های این وسیله نقلیه زیاد است و برای استراحت راحت‌تر هستند؛ ضمن اینکه از امکاناتی مثل نمایشگر، کولر و حتی دست‌شویی هم برخوردار هستند. اگر سفرتان کمتر از 3 ساعت طول می‌کشد، برای کاهش هزینه‌ها بهتر است از اتوبوس معمولی استفاده کنید.

bus-1.jpg
اتوبوس‌های تایلند

رفت‌وآمد در تایلند با توک‌توک

اگر تجربه سفر به هند، مالزی یا سریلانکا را داشته باشید، حتماً می‌دانید که توک‌توک یکی از در دسترس ترین و کارآمدترین وسایل نقلیه درون‌شهری در این کشورهاست. این وسیله در تایلند هم کاربرد بسیاری دارد و ضمن اینکه سریع است، قیمت ارزانی دارد. توجه داشته باشید که در ساعات شلوغی توک‌توک‌ها ممکن است پشت ترافیک‌های طولانی بمانند؛ ضمن اینکه طبق تجربیات مسافران قبلی تایلند بهتر است قبل از سوارشدن بر توک‌توک، قیمت را با راننده آن طی کنید.

96ecbff3-d966-433e-b693-d3bdece409a3.jpg
توک‌‌توک‌های تایلند

رفت‌وآمد در تایلند با مترو

گرچه بسیاری از شهرهای تایلند ساخت مترو را در برنامه‌های توسعه‌شان قرار داده‌اند، اما بانکوک تنها شهری است که در این کشور مترو دارد. بنابراین مسافران تور بانکوک از نظر رفت‌وآمد خیالشان آسوده است. ساعت کاری این مترو از 5:30 صبح آغاز می‌شود و تا نیمه‌شب ادامه دارد. از نظر قیمت، مترو یکی از به‌صرفه‌ترین روش‌های رفت‌وآمد در تایلند است؛ ضمن اینکه به شما کمک می‌کند ترافیک را هم دور بزنید. بسته به طول مسیر، قیمت بلیط متروی تایلند چیزی حدود 16 تا 42 بات است؛ اما اگر قصد دارید مکرر از این وسیله استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم با 140 بات یک بلیط روزانه تهیه کنید.

44471-bangkok-metro-final.jpg
متروی تایلند

رفت‌وآمد در تایلند با تاکسی

تاکسی گرفتن در بانکوک و بسیاری از شهرهای تایلند بسیار آسان است؛ چراکه تعداد تاکسی‌ها در سطح شهر بسیار زیاد است و تمام آن‌ها در هر نقطه‌ای که بتوانند، توقف می‌کنند؛ ضمن اینکه استفاده از اپلیکیشن‌های تاکسی هم به سادگی پیدا کردن تاکسی می‌افزاید. اکنون سؤال اینجاست که از کدام تاکسی‌های تایلند استفاده کنیم؟ پیشنهاد این راهنمای سفر به تایلند به شما این است که سعی کنید از تاکسی‌هایی که مقابل جاذبه‌های گردشگری توقف کرده‌اند استفاده نکنید؛ زیرا این تاکسی‌ها فقط به مقاصد خاصی رفت‌وآمد می‌کنند و معمولاً از نرخ تاکسی‌متر پیروی نمی‌کنند. همچنین فقط به تاکسی‌هایی اعتماد کنید که دارای برگه شناسایی هستند. این برگه در بالای داشبورد ماشین قرار دارد. اگر وسایلتان را در تاکسی‌های تایلند جا گذاشتید، می‌توانید با شماره 1644 تماس بگیرید. همچنین اگر شکایتی از رانندگان این کشور داشتید، می‌توانید با شماره 1584 در میان بگذارید.

f9711ba1-d368-44b3-b381-4b794bd7ed3d.jpg
تاکسی تایلند

سفر به تایلند با تور

 بسیاری از گردشگران دنیای امروز به‌دلیل سادگی‌های سفر با تور تایلند، دیگر قید سفرهای شخصی را می‌زنند؛ مگر اینکه واقعاً سلیقه و هدف خاصی از سفر به تایلند داشته باشند؛ چراکه از روند اخذ ویزا و بلیط هواپیما گرفته تا هماهنگی هتل و رفت‌وآمد به آن به عهده تور است و زحمت شما به حداقل می‌رسد. حال سؤال اینجاست که بهترین تور تایلند را از کجا پیدا کنیم؟ کافی است عبارت تور تایلند را در لست‌سکند جست‌وجو کنید تا لیستی از تورهای شهرهای مختلف تایلند برایتان نمایان شود. در این صفحه با استفاده از فیلترهای مختلف می‌توانید تور مد نظرتان را براساس هتل یا پکیج انتخاب کنید. همچنین اگر قصد سفر به شهر خاصی از تایلند داشته باشید، در بالای صفحه می‌توانید روی نام آن شهر کلیک کنید تا فقط تورهای مربوط به آن را ببینید.

سخن آخر

در این مطلب، سعی ما بر این بود که از صفر تا صد سفر به تایلند را شرح دهیم. پیشنهاد این راهنمای سفر به تایلند این است که قبل از سفر به این کشور، لیستی از جاذبه‌های باب‌میلتان تهیه کنید تا زمان کافی برای بازدید از همه آن‌ها را داشته باشید. در هر گوشه‌وکناری از تایلند مردم محلی مختلفی را می‌بینید که محل اقامت یا جاذبه‌ای را به شما معرفی می‌کنند. اگر برای هر ساعت از سفرتان برنامه دارید، سعی‌ کنید برای احترام به پیشنهاد آن‌ها، نظم سفرتان را به هم نزنید.

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.