راهنمای سفر به ریمینی، میامی اروپا + عکس

4.5
از 8 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
ریمینی، مقصدی جدید در دل ایتالیا برای ایرانی‌ها
21 تیر 1401 08:00
0

وقتی که حرف از سفرهای خارجی باشد ایتالیا یکی از بهترین گزینه‌های هر شخصی خواهد بود. سن، دسته جمعی یا مجردی سفر کردن هم مهم نیست، چرا که ایتالیا یکی از زیباترین کشورهای جهان است، جایی که بیشترین میراث ثبت شده در یونسکو را از آن خود کرده است و برای سال‌های متوالی در سایت‌های گردشگری بین المللی مرجع، به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان یاد شده است.

اما اگر به جای شهرهای همیشگی و معروف ایتالیا قرار باشد سراغ یک مقصد جدید برویم، تور ریمینی تجربه متفاوتی برایتان خواهد بود. شهری که شاید خیلی برای شما نام آشنا نباشد، ولی بدانید ریمینی یکی از قطب‌های گردشگری ایتالیا است که در ادامه این مطلب از مجله لست سکند، یعنی راهنمای سفر به ریمینی تمامی اطلاعات لازم درباره سفر به این شهر را خواهید دانست.

05.jpg

ریمینی کجاست؟

ایتالیا متشکل از 20 ناحیه فدرال است که در هر ناحیه چندین استان و در هر استان چندین شهر وجود دارد. ریمینی (Rimini) نام شهری است که در استان ریمینی و ناحیه امیلیا رومانیا واقع شده است. امیلیا رومانیا جزو نواحی شمال شرقی ایتالیا هست و همانطور که می‌بینید، ریمینی در جنوب غربی این ناحیه دیده می‌شود و فاصله کمی هم تا شهر باستانی سان مارینو دارد. ریمینی حدود 150 هزار نفر جمعیت دارد و وسعت شهرش  135 هزار کیلومتر مربع است.

نقشه شهر ریمینی.jpg
موقعیت ریمینی در نقشه ایتالیا

چرا سفر به ریمینی

وقتی که صحبت از سفر به ایتالیا می‌شود معمولا ذهن گردشگران به سمت میلان، رم و ونیز می‌رود، شهرهای فوق العاده‌ای که طرفداران بسیاری دارند، اما باید بدانید در تابستان و موقع تعطیلات، خود ساکنین رم و میلان برای تفریح و خوشگذرانی به ریمینی سفر می‌کنند! اینکه چرا ریمینی برای هر گردشگری می‌تواند یک مقصد ایدئال باشد در موارد زیر گفته شده است.

  • ریمینی به میامی اروپا شهرت دارد و یک مقصد تفریحی فوق العاده است به ویژه در تابستان‌ها که فصل گردشگری این شهر محسوب می‌شود.

  • ریمینی صاحب یکی از بهترین و بزرگ‌ترین سواحل ایتالیا است که حدود 15 کیلومتر با دریای آدریاتیک خط ساحلی دارد. حتی با وجود ازدحام زیاد گردشگران ایتالیایی و اروپایی به سواحل ریمینی، بازهم فضای خالی در سواحل ریمینی پیدا می‌شود.

  • ساحل ریمینی فقط به وسعت و شن‌های طلایی‌اش شهرت ندارد، بلکه امکانات تفریحی و فستیوال ‌های تابستانی ریمینی که در سواحل این شهر وجود دارد و برگزار می‌شود، جزو محبوب‌ترین‌ها در جهان است و به دلیل این توجه گردشگران، هتل‌ها و ریزورت‌های لوکسی نیز در ریمینی و به ویژه در سواحلش ساخته شده است.

  • جدا از تفریحات شبانه و خوش گذرانی در سواحل ریمینی، فراموش نکنید که قدمت این شهر دست کم به 250 سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد و جاذبه‌های تاریخی فوق العاده‌ای در سطح شهر دیده می‌شود. همچنین بافت شهری ریمینی به قدری زبباست که می‌توانید جلاتویی بخرید و در کوچه پس کوچه‌های شهر قدم بزنید.

  • اشاره به جلاتو شد، فراموش نکنید شما دارید به ایتالیا یکی از بهترین کشورهای جهان از لحاظ شکم‌گردی سفر می‌کنید. ریمینی نیز مانند سایر شهرهای ایتالیا، تحفه‌های خوراکی زیادی برایتان خواهد داشت که کمی جلوتر درباره آن صحبت می‌کنیم.

 قیمت تورهای ریمینی

ویدئویی از زیبایی‌های ریمینی

بهترین زمان سفر به ریمینی

در ریمینی شاهد تابستان‌های گرم و مدیترانه‌ای هستیم و زمستان‌هایش، سرد اما ملایم است و به طور کلی ریمینی مانند اغلب نقاط ایتالیا، آب و هوای مطلبوبی دارد (به ویژه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی). سفر به ریمینی در فصل‌های مختلف مزایا و معایب مختص به خودشان را دارند، اما باتوجه به آنچه گفته شد، احتمالا متوجه شده‌اید که ایده‌آل‌ترین زمان سفر به ریمینی فصل تابستان است؛ زمانی که می‌توانید از تفریحات آبی استفاده کنید و در فستیوال‌های مختلفی حضور داشته باشید. اما فراموش نکنید که تابستان‌های ریمینی نسبت به سایر فصول شلوغ‌تر است و گردشگران ایتالیایی و خارجی زیادی قصد سپری کردن تعطیلاتشان را در این شهر دارند.

همچنین این نکته را هم بدانید که در تابستان (به ویژه ماه‌های جولای و آگوست) تقاضای بسیار گردشگران باعث می‌شود که قیمت تور و هتل‌های این شهر هم کمی افزایش قیمت داشته باشد. در نمودار زیر می‌توانید نسبت هزینه اقامت در ریمینی در ماه‌های مختلف سال را مشاهده کنید. این قیمت‌ها بر اساس اقامت یک شب در یک هتل 3 ستاره ریمینی جمع آوری شده است.

Screenshot 2022-07-10 123857.jpg
نمودار نسبت هزینه اقامت و زمان سفر در ریمینی
سواحل ریمینی.jpg
سواحل ریمینی

چگونه به ریمینی سفر کنیم؟

از آنجایی که ما ایرانیان برای سفر به ایتالیا علاوه بر پاسپورت، ویزا هم نیاز داریم، معمول‌ترین روش سفر به ریمینی، همراه شدن با تورهای ریمینی است؛ زیرا شانس ریجکتی به حداقل می‌رسد. همچنین از آنجایی که بسیاری از شماها برای اولین بار است که قصد سفر به ریمینی را دارید، همراه داشتن یک تورلیدر کمک شایانی محسوب می‌شود. امّا اگر قصد دارید تنهایی یا به همراه دوستانتان به ریمینی سفر کنید، باز هم سفر هوایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم، زیرا داشتن برنامه سفر و یک بلیط رفت و برگشت در پذیرش ویزای توریستی شما موثر است و سفر زمینی برای سفر به ریمینی به صورت متداول و تور وجود ندارد.

اقامت در ریمینی

از شمال غربی تا جنوبی غربی ریمینی که خط ساحلی دریای آدریاتیک نمایان است، تعداد قابل توجهی هتل‌ و ریزورت ساخته شده است. از آنجایی که قصد اکثر گردشگران برای سفر به این شهر، استفاده از سواحل ریمینی است، موقعیت هتل‌ها و نزدیک بودنشان به ساحل تعجبی ندارد. َشاید برای شما جالب باشد بدانید وسعت ریمینی کمی کوچک‌تر از شهر کرج است، اما در آن بالغ بر 650 هتل و اقامتگاه وجود دارد که میزان توریستی بودن این شهر را مشخص می‌کند.

از آنجایی که ریمینی یک شهر لوکس برای سفر و تفریح محسوب می‌شود، بهترین هتل و ریزورت‌های آن هم قیمت ارزانی ندارند. برای مثال هتل آل اینکلوسیو اکسیژن لایف استایل (Hotel Oxygen Lifestyle))، گرند هتل ریمینی (Grand Hotel Rimini)  و هتل آی سویت دیزاین (i-SUITE Design Hotel)  می‌تواند از لوکس‌ترین و جذاب‌ترین جاهایی باشند که شما می‌توانید در ریمینی اقامت کنید.

گرند هتل ریمینی.jpg
گرند هتل ریمینی
هتل های ریمینی.jpg
موقعیت هتل‌های شهر ریمینی

غذاهایی که در ریمینی باید امتحان کرد

حتما این را شنیده‌اید که ذائقه ایتالیایی‌ها و ایرانی‌ها شبیه هم است پس خیالتان راحت که در ریمینی هم می‌توانید شکمگردی کنید و از غذاهای متنوعش لذت ببرید. اما مطمئن باشید جدا از پیتزا، پاستا و انواع پنیر و نوشیدنی‌های مشهور ایتالیایی، در سفرتان به ریمینی «پیادا» را امتحان کنید؛ غذای سنتی ریمینی که مخصوص ناحیه رومانیای ایتالیا است و شاید فرصتی برای امتحان کردن این غذا آن طور که باید دیگر برایتان فراهم نشود.

همچنین به لطف دریای آدیاتیک غذاهای دریایی بسیار لذیذی در ریمینی یافت می‌شود که «برودتو» یا Brodetto از شناخته شده‌ترین‌هایش است. دو نکته دیگر اینکه حتما جدا از رستوران‌های شهر و هتل، غذاهای خیابانی ریمینی هم امتحان کنید؛ ضمن اینکه قیمت‌ غذاهایی که به عنوان یک توریست می‌توانید در ریمینی و ایتالیا امتحان کنید بسیار کمتر از شهرهای توریستی کشورهای اروپایی چون انگلیسی و هلند است.

پیادا ریمینی.jpg
پیادا، غذای سنتی ریمینی
ezgif.com-gif-maker.jpg
غذای خیابانی در ریمینی

معرفی برخی از جاذبه‌های ریمینی

جاهای دیدنی ریمینی تلفیقی از جاذبه‌های طبیعی و جاذبه‌های تاریخی است. مهم‌ترین جاذبه‌ طبیعی شهر که شامل سواحل آن می‌شود و جاذبه‌های تاریخی آن که کم هم نیستند به زمان روم باستان باز می‌گردد. در ادامه تعدادی از جاذبه‌ها را که شهرت بیشتری دارند، معرفی می‌کنیم.

1. پل تیبریوس ریمینی

پل تیبریوس یا پل اگوستوس یک پل رومی است که ساخت آن زمان امپراطور آگوستوس آغاز شد و در زمان حاکم بعدی روم، یعنی امپراطور تیبریوس به اتمام رسید. از این رو این پل با نام هر دو پادشاه شناخته می‌شود. این پل روی رودخانه مارکیا ساخته شده است و به دلیل جلوه سنتی و زیبایی که دارد، امروزه به پاتوقی برای عکس گرفتن تبدیل شده است.

. Ponte di Tiberio.jpg
پل تیبریوس از جاهای دیدنی ریمینی

موقعیت پل تیبریوس در ریمینی

2. قلعه سیسموندو

یکی از جاذبه‌های گردشگری باشکوه ریمینی، قلعه سیسموندو است که در قرون وسطی ساخته شده است و روزگاری یک قلعه غیرقابل نفوذ بوده، اما امروزه میزبان گردشگرانی از سراسر جهان است. ساخت قلعه سیسموندو 15 سال طول کشید و محل فرمانروایی حاکم شهر ریمینی بود. پیشنهاد ما این است اگر قصد بازدید از قلعه سیسموندو را دارید در شب این کار را انجام دهید، چرا که لامپ‌های متعدی که دیوارهای آن را پوشش داده است در شب جلوه فراموش نشدنی به قلعه می‌بخشد.

قلعه سیسموندو.jpg
قلعه سیسموندو در ریمینی

موقعیت قلعه سیسموندو در نقشه ریمینی

3. کلیسای سانتا ماریا

اگر به کشوری چون ایتالیا سفر کردید، سعی کنید به دیدن یکی از کلیساهای قدیمی یا کلیساهای جامع شهرش بروید. زیرا به کارگیری معماری زیبای گوتیک و رنسانسی غالبا در ساخت کلیساها دیده می‌شود و به طور کلی کلیساهای قدیمی چون سانتا ماریا ریمینی از ارزش بازدید زیادی برخوردار است.

سانتا ماریا کلیسا.jpg
کلیسای سانتا ماریا از جاذبه‌های ریمینی

موقعیت کلیسای سانتا ماریا در نقشه ریمینی

سخن آخر

در مطلب راهنمای سفر ریمینی سعی کردیم شما را با این شهر ساحلی آشنا کنیم و همچنین از جاذبه‌، غذاها، بهترین فصل ریمینی برای سفر و دلایلی که سبب می‌شود به این شهر سفر کنید، حرف بزنیم. به طور خلاصه ریمینی یکی از شهرهای تفریحی و البته کهن در ناحیه امیلیا رومانیا است که در طول سال میزبان بیش از 5 میلیون گردشگر است. اگر اهل تجربه‌های جدید هستید، پیشنهاد می‌کنیم سفر به ریمینی را از دست ندهید. 

 

تالیف: تیم نویسندگان لست سکند

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.