راهنمای قدم به قدم سفر به اسپانیا؛ ویزا، حمل و نقل و اقامت

4.5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
با این راهنما، سفر به اسپانیا را آسان کنید
07 بهمن 1401 08:00
0

مطالعه راهنمای سفر به اسپانیا، ساده‌ترین، کاربردی‌ترین و سریع‌ترین حالت ممکن برای کسب اطلاعات حیاتی سفر است. فرقی نمی‌کند که بار اول است به اسپانیا سفر می‌کنید، یا چندمین سفرتان به این کشور را در پیش‌دارید، تور اسپانیا خریده‌اید یا سفر به اسپانیا بدون تور را تجربه می‌کنید، سفر شما لوکس است یا به دنبال یک سفر ارزان هستید؛ در هر صورت، سوالات بسیاری در مورد آخرین وضعیت شرایط توریست‌های این کشور برایتان پیش می‌آید که اگر بخواهید پاسخ هر یک را جداگانه جست‌وجو کنید، وقت زیادی از شما می‌گیرد.

در این مطلب از لست‌سکند می‌خواهیم یک راهنمای سفر جامع برای تمام مراحل سفر اسپانیا ارائه دهیم که از انتخاب زمان سفر و اسکان در اسپانیا گرفته تا روش رفت‌وآمد و سفر به این کشور را در خود جای دهد. اما قبل از اینکه به این موضوعات برسیم، یک آشنایی مختصر و دلایل سفر گردشگران به اسپانیا را می‌نویسیم تا از تمام جذابیت‌های این کشور باخبر شوید و در برنامه‌ریزی سفرتان، همه جوانب را در نظر بگیرید. عناوین این متن بر اساس مراحل سفر و نیازهای گردشگران ترتیب‌بندی شده‌اند.

چرا به اسپانیا سفر کنیم؟

در اینکه اسپانیا یکی از مقاصد توریستی مهم در اروپاست، شکی نیست. طبق آخرین آمار، به محض خداحافظی با کرونا، تعداد گردشگران خارجی اسپانیا به بیش از 30 میلیون نفر رسید. چرا این کشور تا این حد محبوب است؟ گردشگرانی که به اسپانیا سفر می‌کنند، در این سرزمین یک ترکیب کم‌نظیر از دنیای کهن و نوین می‌بینند. خلاصه بگوییم، اسپانیا برای هر سلیقه‌ای جذاب است و این جذابیت را در چند سطر زیر، می‌توان خلاصه کرد:

  • تجربه طعم بهترین غذاهای اسپانیا از برجسته‌ترین دلایل سفر توریست‌ها به این کشور است. مزه اصیل برخی از این غذاها را فقط در اسپانیا می‌توانید به بهترین شکل بچشید.
  • طبیعت اسپانیا به حدی زیباست که همیشه پاتوق فیلم‌سازان و مستندسازان بوده است و در این کشور هر انتظاری را که از سواحل خوش‌رنگ و کوه‌های پرابهت داشته باشید، برآورده‌ می‌شود.
  • اگر عاشق آثار تاریخی قرون وسطی هستید و از کندوکاو درباره تاریخ اروپا لذت می‌برید، باید بدانید که در جاهای دیدنی اسپانیا و موزه‌های این کشور می‌توانید به هر دورانی از اروپا سفر کنید.
  • گردشگری ورزشی در اسپانیا هم طرفداران خودش را دارد. اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید در طول سفر به اسپانیا بازی فوتبال بهترین باشگاه‌های جهان را از نزدیک تماشا کنید.
  • به‌جز تاریخ، «هنر» هم سفر به اسپانیا را در لیست «بایدهای» جهانگردان گنجانده است. کافیست، نگاهی به معروف‌ترین نقاشی‌های جهان بیندازید تا ببینید هنر اسپانیا تا چه حد در جهان اهمیت دارد.
تاریخ، معماری و طبیعت اسپانیا در یک نگاه.jpg
طبیعت، معماری و تاریخ اسپانیا در یک نگاه

بهترین زمان سفر به اسپانیا چه زمانی است؟

برای شناخت بهترین فصل سفر به اسپانیا، اول باید مشخص کنیم که هدفمان از سفر به این کشور چیست؛ اگر می‌خواهید در سواحل این سرزمین پرسه بزنید و تفریح کنید، گرمای هوا یک ویژگی مثبت است، اما اگر تماشای اماکن تاریخی و خیابان‌گردی در اسپانیا مدنظرتان است، باید مطمئن شوید زمان سفر شما به اسپانیا، با فصول خنک و معتدل سال مصادف است. از آنجایی که اسپانیا در طول سال شرایط جوی مختلفی دارد، شرایط آب‌وهوایی این کشور را در هر فصل از سال شرح می‌دهیم تا بهترین فصل سفر به اسپانیا را طبق نیازها و سلایقتان انتخاب کنید. همچنین خلاصه‌‌ اطلاعات عناوین بعدی را در جدول زیر داریم:

ماه‌های سال

حداکثر و حداقل دما (سانتی‌گراد)

وضعیت آب‌وهوا

اسفند تا خرداد

9 تا 24 درجه

معتدل و خوشایند (بهترین آب‌وهوا)

خرداد تا شهریور

18 تا 30

گرم و مرطوب

شهریور تا آبان

17 تا 24

معتدل

آبان تا بهمن

6 تا 18

سرد و نسبتاً سرد

سفر به اسپانیا در بهار

اگر نظر گردشگران را درباره بهترین فصل سفر به اسپانیا بپرسیم، قطعاً فصل بهار بیشترین بازخورد مثبت را دارد. زیرا طبیعت این کشور در بهار، فرشی از گل‌های رنگارنگ را به پای شما پهن می‌کند و نسیم معتدل بهاری سواحلش هوش از سرتان می‌پراند. اما توصیه ما در این راهنمای سفر به اسپانیا این است که در فصل بهار آمادگی هوای نسبتاً سرد را داشته باشید و اندک لباس گرمی با خود ببرید.

در صورتی‌که قصد تهیه تور نوروزی اروپا را دارید، باید اشاره کنیم که در نیمه دوم ماه مارس (اواخر اسفند و اوایل فروردین) فستیوال‌های مختلفی در اسپانیا برگزار می‌شود که موضوعات مختلفی مثل آتش‌بازی و جشنواره خرید دارد. برای سر زدن به چنین جشنواره‌هایی، می‌توانید به شهرهایی مثل مادرید و والنسیا سفر کنید. جدا از مزایایی که گفتیم، اگر شلوغی مقصد سفر برایتان آزاردهنده است، دور سفر به اسپانیا در بهار را خط بکشید؛ زیرا در این فصل این کشور بسیار شلوغ است.

بهار اسپانیا.jpg
منظره‌ای از بهار اسپانیا

سفر به اسپانیا در تابستان

اسپانیا یکی از هفت کشور گرم در اروپا است؛ اما تفریحات آبی این کشور، بازار گردشگری آن را در تابستان، زنده نگه می‌دارد؛ ازاین‌رو، تراکم جمعیت در شهرهای ساحلی اسپانیا در فصل تابستان بیشتر می‌شود. حتی برخی از گردشگران که تفریحاتشان به سواحل محدود است، بهترین فصل سفر به اسپانیا را تابستان می‌دانند. اگر تفریحات هیجان‌انگیز از اولویت‌های سفر شما هستند، باید بدانید که فستیوال‌های دیدنی بسیاری در تابستان اسپانیا برپا می‌شوند که از مهم‌ترینشان می‌توانیم به فستیوال تومانیتا اشاره کنیم. همچنین بازار کنسرت‌های اسپانیا در فصل تابستان داغ است.

درصورتی که در فصل گرما به بخش‌های پربازدید که ساحلی هستند، سفر می‌کنید، به خاطر داشته باشید که هزینه سفر به اسپانیا در این دوره، افزایش می‌یابد و به دلیل شلوغی باید در خرید بلیط و رزرو هتل کمی عجله کنید. برای جمع‌کردن چمدان سفر به اسپانیا در تابستان، لباس خنک، عینک آفتابی و صندل را جدی بگیرید؛ البته اگر قرار است در تابستان اسپانیا، ماشین اجاره کنید، حتما باید کفش بپوشید زیرا رانندگی با صندل در این کشور غیرقانونی است.

تابستان.jpg
آب‌های بلورین اسپانیا در تابستان

سفر به اسپانیا در پاییز

پاییز را هم می‌توانیم بهترین فصل سفر به اسپانیا حساب کنیم، به‌شرطی که آمادگی بارش‌های گاه‌وبیگاه را داشته باشید. در این فصل، تماشای سواحل بارسلون را از قلم نیندازید، زیرا ضمن خلوتی، طبیعت زیبایی دارند. پاییز اسپانیا با برپایی فستیوال‌های موسیقی و آتش‌بازی (مثل فستیوال فلامنکو) لحظات خوشی را برای گردشگران رقم می‌زند و مراسم فرهنگی در این فصل از اسپانیا به اوج خودش می‌رسد. اگر هدفتان از سفر به اسپانیا خیابان‌گردی و تماشای ویترین موزه‌هاست، بهترین فصل سفر به اسپانیا را پاییز بدانید و قبل از پاییز برای رزرو تور بارسلون دست‌به‌کار شوید.

پاییز.jpg
پاییز اسپانیا

سفر به اسپانیا در زمستان

بسیاری از گردشگران با فرارسیدن فصل زمستان از فکر خرید تور اروپا بیرون می‌آیند، اما اسپانیا در این فصل همچنان جذابیت‌های خودش را دارد. گرچه زمستان اسپانیا، در مقایسه با زمستان بسیاری از کشورهای اروپایی سرمای چندانی ندارد، ولی آمار سفر به اسپانیا در این فصل کمترین میزان را دارد. خیلی از تفریحات و فعالیت‌های گردشگری در زمستان اسپانیا به حداقل می‌رسد و شهرهایی مثل مادرید و تولدو به معنای دقیق، سرد هستند. در گالیسیا هم باران قابل توجهی به چشم می‌خورد و ارتفاعات رشته کوه نوادا و برخی از شهرهای اسپانیا، سفیدپوش می‌شود.

 با این اوصاف، اگر از سرما فراری هستید، پیشنهاد ما در این راهنمای سفر به اسپانیا، رفتن به مناطق نزدیک مدیترانه است، چراکه سرمای خفیف‌تری دارند. لازم به ذکر است که تعداد قابل توجهی از اماکن ساحلی اسپانیا، در زمستان بسته هستند؛ اما، اقامت در نواحی ساحلی باز در زمستان اسپانیا، قیمت ارزانی دارند. بنابراین هزینه سفر به اسپانیا در زمستان به حداقل می‌رسد.

زمستان.jpg
زمستان در اسپانیا

اخذ ویزای اسپانیا چگونه است؟

پس از انتخاب بهترین فصل سفر به اسپانیا، اخذ ویزا اولین مرحله سفر شماست؛ زیرا تمام شهروندان ایرانی برای سفر گردشگری به اسپانیا نیازمند ویزای توریستی هستند و برای گرفتن آن باید به سفارت اسپانیا مراجعه کنند. اگر بخواهیم شرایط اخذ ویزای اسپانیا را در چکیده‌ترین حالت ممکن بدانیم، ابتدا لازم است درباره ویزای شنگن اطلاعاتی داشته باشید. این ویزا حداکثر 90 روز اعتبار دارد و برای دریافت آن، پاسپورت شما باید بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد.

 یکی از مزایای سفر به اسپانیا با تور این است که بخشی از کارهای ویزای اسپانیا را آژانس مسافرتی انجام می‌دهد و شما فقط باید مدارک لازم را گردآوری کنید و برای انگشت‌نگاری حاضر شوید. اما اگر سفر به اسپانیا بدون تور را در پیش داشته باشید، صفر تا صد کارهای ویزا با خودتان است و پس از آماده کردن مدارک زیر، فرآیند اخذ ویزای گردشگری اسپانیا را در سفارت دنبال کنید.

  • فرم درخواست: قبل از هر چیز باید برای تکمیل فرم درخواست ویزا اقدام کنید.
  • عکس پاسپورت: مربوط به حداکثر 7 ماه گذشته باشد.
  • پاسپورت قبلی: در صورت وجود، باید ارائه دهید. سابقه سفر شما در روند اخذ ویزای توریستی تأثیر دارد.
  • کاورلتر: محتوای کاورلتر شامل اطلاعاتی مثل انگیزه سفر و تاریخ ورود و خروج است.
  • پاسپورت: پاسپورت شما ضمن داشتن اعتبار کافی، باید حداقل 2 صفحه خالی داشته باشد.
  • مدارک بانکی: برخی از مدارک مالی مثل، گردش حساب 3 ماه گذشته و تمکن مالی نیاز است.
  • بیمه مسافرتی: از مهم‌ترین ملزومات اخذ ویزای توریستی اسپانیا است.
  • مدارک رزرو مسافرت: مدارکی مثل بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل در فرایند اخذ ویزا کمک می‌کند.
An-Ultimate-Guide-to-Obtain-Spanish-Visa-for-Indian-Citizens-800x530.jpg
ویزای اسپانیا

برای سفر به اسپانیا چه ارزی ببریم؟

واحد ارزی اسپانیا یورو است. همچنین در صورتی که به سایر کشورهای شنگن سفر کنید، یورو بیشتر از همه به کارتان می‌آید. شاید فکر کنید با دلار امریکا هم می‌توانید کارهای سفرتان به اسپانیا را پیش ببرید؛ اما توصیه ما در این راهنمای سفر به اسپانیا خودداری از این کار است. زیرا، برخلاف برخی از کشورها که ممکن است دلار آمریکا قبول کنند، برای خرید در اسپانیا فقط باید از یورو استفاده کنید. از طرفی برای تبدیل دلار به یورو ممکن است نرخ‌های بالایی به شما بگویند و متضرر شوید.

mapa-dinero-s1045309753.jpg_604889389.jpg
ارز اسپانیا

چطور به اسپانیا سفر کنیم؟

طبیعی است که وقتی از روش سفر به اسپانیا حرف می‌زنیم، فقط به پرواز به این کشور فکر کنیم. اگر عاشق جهانگردی با خوردوی شخصی هستید، امکان‌پذیر است اما درباره سفر زمینی به اسپانیا همه جوانب را بسنجید؛ این کشور برای چنین مسافرتی، یک مقصد دشوار است؛ چراکه شما باید از 7 سرزمین و مرز عبور کنید و 6 هزار کیلومتر مسیر را بپیمایید. حتی اگر تمام این مسیر را بدون استراحت، فقط رانندگی کنید، بیش از 62 ساعت در راه خواهید بود. با این اوصاف، پرواز به اسپانیا از نظر زمانی و مالی صرفه بیشتری دارد.

در حال حاضر، هیچ پرواز مستقیمی از ایران به اسپانیا وجود ندارد و هر هواپیما یک یا دو توقف خواهد داشت. توقف پروازها معمولاً در کشورهایی مثل ترکیه، امارات و قطر صورت می‌گیرد که در این بین، پرواز از ترکیه انتخاب بهتری است، چون سفرتان به اسپانیا از طریق ترکیه، یک یا دو ساعت کوتاه‌تر از مقاصد اولیه‌ای مثل امارات و قطر هستند.

factsheet-spain.jpg
پرواز به اسپانیا

روش رفت‌وآمد برون‌شهری اسپانیا

بسته به شهرهایی که جزو مقاصدتان در اسپانیا هستند، ممکن است نیاز به استفاده از اتوبوس، قطار و هواپیما باشید. خوشبختانه زیرساخت‌ رفت‌وآمد در اسپانیا انقدر فراگیر و محکم است که گردشگران را در سفرهای زمینی، هوایی و دریایی، همه‌جوره یاری می‌کند. خصوصاً اگر پیشرفت‌های آن را در دهه‌های اخیر لحاظ کنیم. در راهنمای سفر به اسپانیا، انواع رفت‌وآمدبرون‌شهری در اسپانیا را معرفی می‌کنیم تا با بررسی شرایط آن‌ها در زمان و هزینه سفر به اسپانیا صرفه‌جویی کنید.

سفر برون‌شهری در اسپانیا با قطار

شرکت ملی راه‌آهن اسپانیا که نام اختصاری‌اش RENFE است، روزانه حدود 5 هزار قطار روانه نقاط مختلف کشور می‌کند. و بیشتر نقاط اسپانیا را تحت پوشش قرار می‌دهد. اگر سفر به اسپانیا بدون تور را تجربه می‌کنید و می‌خواهید از آخرین اطلاعات حرکت قطارهای اسپانیا با خبر شوید، کافیست به سایت رسمی RENFE بروید و در آنجا بلیط تهیه کنید.

بهترین راه برای پیمایش مسافت‌های طولانی در کشور اسپانیا، استفاده از قطارهای پرسرعت AVE است که 310 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و طول خطوط آن به بیش از 3 هزارکیلومتر می‌رسد. با این قطار می‌توانید در کمتر از 2.5 ساعت از مادرید به بارسلون بروید. یکی از آخرین انواع قطارهایی که به راه‌آهن اسپانیا اضافه شده است «Avlo» نام دارد که ضمن قیمت ارزان و سرعت بالا، برای افراد معلول نیز امکانات زیادی دارد.

قطار در اسپانیا.jpg
قطارهای اسپانیا

سفر برون‌شهری در اسپانیا با اتوبوس

برای کسانی که نگران هزینه سفر به اسپانیا هستند، اتوبوس بهترین راه گشت‌وگذار بین شهری در این کشور است؛ البته اگر طاقت سفرهای طولانی با اتوبوس را داشته باشید. جالب اینجاست که اتوبوس بین شهروندان اسپانیا هم طرفداران زیادی دارد، چون علاوه بر قیمت اقتصادی، به شهرهای کوچک و نقاطی دسترسی دارد که راه‌آهن از آن‌ها عبور نمی‌کند.

شرکت‌های اتوبوس‌رانی زیادی در اسپانیا مشغول به کارند که با ارائه امکاناتی مثل اینترنت رایگان و صندلی‌های راحت، تجربه‌ای خوشایند را برای مسافران به‌همراه می‌آورند. برای خرید بلیط اتوبوس‌های بین شهری در اسپانیا، کافیست مستقیماً به سراغ راننده اتوبوس بروید؛ ولی به خاطر داشته باشید که رزرو بلیط از شرکت‌ها، بهترین روش است. زیرا اتوبوس‌هایی که در مسیرهای پرمسافر اسپانیا رفت‌وآمد می‌کنند، معمولاً سریع پر می‌شوند.

mai-bus-01.jpg
اتوبوس برون‌شهری در اسپانیا

سفر برون‌شهری در اسپانیا با هواپیما

پرواز، سریع‌ترین روش برای سفر برون‌شهری در اسپانیا و بهترین روش برای رسیدن به جزایری مثل بالئاری و قناری است. پروازهای داخلی اسپانیا به طور منظم در حدود 60 فرودگاه این کشور انجام می‌شود و فرودگاه‌های مادرید باراخاس و فرودگاه بارسلون‌ال‌پرات مهم‌ترینشان هستند. اگر بلیط هواپیما را از قبل رزرو کنید، می‌توانید با قیمت بهتری آن را بخرید. این را هم بگوییم که پروازهای داخلی اسپانیا معمولاً کمتر از 2 ساعت طول می‌کشد. معمولا تورهای مختلفی که به مقصد اسپانیا برگزار می‌شود، به صورت هوایی انجام می‌شود.

سفر برون‌شهری در اسپانیا با کشتی

از شهرهای ساحلی و جزایر توریستی مهم اسپانیا که کشتی مسافربری کروز دارند، می‌توانیم به بارسلون، کادیس، والنسیا، ایبیزا، پالما ده مایورکا و جزایر قناری اشاره کنیم. اگر مضیقه زمانی نداشته باشید، سفر دریایی در مدیترانه و اقیانوس اطلس تجربه‌ای بس دل‌انگیز است که در سفر به اسپانیا نباید فرصت آن را از دست بدهید.

بالریا و ترسن‌مدیترانیا اصلی‌ترین شرکت‌های کشتی‌رانی در اسپانیا هستند که خدمات حمل‌ونقل منظمی را در آب‌های اسپانیا ارائه می‌دهند. اگر بخواهید بین جزایر بالئاری و هشت جزیره اصلی قناری سفر کنید، باید بدانید که این شرکت‌های کشتی‌رانی خدمات ساعتی ارائه می‌دهند و کشتی‌های آن‌ها از امکاناتی مثل تخت‌خواب برخوردار هستند.

cruise-canary-islands-winter-1200-675.1599713110.jpg
کشتی‌های جزایر قناری

حمل‌ونقل عمومی در اسپانیا

پس از اینکه به شهرهای اسپانیا می‌رسید، احتمالاً دنبال بهترین راه رفت‌وآمد در محیط شهری باشید، راهی که علاوه بر کاهش هزینه سفر به اسپانیا، زمان کافی برایتان بخرد تا فرصت بیشتری برای بازدید از جاهای مختلف اسپانیا داشته باشید. پیشنهاد ما در راهنمای سفر به اسپانیا این است که سعی کنید کمی از وسایل نقلیه فاصله بگیرید و با پیاده‌روی در خیابان‌های اسپانیا از هوای دلپذیر و معماری‌های چشم‌نواز شهر بهره‌مند شوید. همچنین فرصت بیشتری برای تماشای زندگی شهروندان این کشور داشته باشید. در ادامه هر یک از روش‌های حمل‌ونقل عمومی در اسپانیا را شرح می‌دهیم.

مترو در اسپانیا

برای گشت‌وگذار در برخی از شهرهای مهم اسپانیا مثل، مادرید، بارسلون، سویل و والنسیا، مترو به کمکتان می‌آید. مترو اسپانیا به نظم و نظافتش شهرت دارد و عموماً ناامن نیست؛ با این حال بهتر است همیشه حواستان به وسایل و اشیاء قیمتی‌تان باشد، خصوصاً اگر در شلوغی‌های مترو مادرید هستید. در میان ویژگی‌های مثبت مترو اسپانیا، قیمت ارزانش بیش از همه جلب‌ توجه می‌کند.

بلیط مترو اسپانیا، امکان استفاده از سایر حمل‌ونقل‌های عمومی را هم می‌دهد. قیمت بلیط مترو اسپانیا، چیزی حدود 1.5 تا 2.20 یورو است که قیمت دقیقش به شهری که بازدید می‌کنید، بستگی دارد. در بین شهرهای این کشور بارسلون مترو گران‌تری دارد و مترو والنسیا از همه ارزان‌تر است. اگر زیاد از مترو استفاده می‌کنید بهتر است از بلیط‌های اعتباری یا سیتی کارت (در ادامه در موردش توضیح می‌دهیم) استفاده کنید.

مترو اسپانیا.jpg
متروی اسپانیا

اتوبوس در اسپانیا

اتوبوس‌های عمومی اسپانیا در شهرهای بزرگی که مترو دارند، نقش یک وسیله حمل‌ونقل مکمل را ایفا می‌کند. کمتر شهری را در اسپانیا می‌توان یافت که اتوبوس عمومی نداشته باشد و در شهرهای کوچک این کشور، اصلی‌ترین وسیله نقلیه عمومی، همین اتوبوس است. از نظر قیمت بلیط، نوع اتوبوس، ساعت کاری و کیفیت خدمات، اتوبوس‌های هر شهر با سایر شهرهای اسپانیا متفاوت است.

اتوبوس عمومی.jpg
اتوبوس‌های عمومی در اسپانیا

 تاکسی در اسپانیا

اگر هزینه سفر به اسپانیا برای شما مهم نیست، تاکسی یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی شماست؛ دسترسی به تاکسی در اسپانیا مثل آب‌خوردن است. جدا از تاکسی‌های اینترنتی، در هر نقطه‌ای از شهرهایی مثل مادرید تاکسی‌های بسیاری از اطرفتان خواهید دید. مادرید حدود 16 هزار راننده تاکسی دارد که ماشین‌هایی سیاه‌ یا سفید‌رنگ (با نوار) قرمز دارند. برای اطلاع از عرف قیمت تاکسی در اسپانیا بهتر است مسیر و قیمت معمول آن را با اپلیکیشن‌های جهانی تاکسی بررسی کنید.

 تعرفه تاکسی در اسپانیا نیز مثل هر کشور دیگری، بر اساس کیلومتر محاسبه می‌شود و در ساعات شب یا روزهای یکشنبه کمی افزایش میابد. اگر ماشینی تاکسی‌متر نداشت باید قبل از شروع مسیر در مورد کرایه با راننده به توافق برسید. قیمت ورود به تاکسی در اسپانیا از 1.5 یورو شروع می‌شود و هزینه پیمایش هر کیلومتر به طور میانگین 1.8 یورو است.

تاکسی.jpg
تاکسی‌های سفیدرنگ در اسپانیا

انواع اقامتگاه در اسپانیا

از مهمان‌خانه‌های جمع‌وجور که توسط خانواده‌های اسپانیایی اداره می‌شوند گرفته تا هتل‌های لوکس پرستاره و اقامتگاه‌های تاریخی، همگی در اسپانیا پذیرای گردشگران خارجی هستند. اینکه کدام یک از این موارد را انتخاب می‌کنید، تا حد زیادی به تعداد نفرات، تعداد شهرهایی که بازدید می‌کنید و هدف سفرتان بستگی دارد. در ادامه، انواع روش اقامت در اسپانیا را برایتان آورده‌ایم.

اقامت در هتل‌های اسپانیا

همانطور که گفتیم، هتل‌های اسپانیا از نظر قیمت و خدمات دامنه انتخابی گسترده‌ای دارند و رایج‌ترین روش اقامت در اسپانیا هتل‌های این کشور است. همچنین، قیمت هتل در اسپانیا نسبت به قیمت هتل در سایر کشورهای اروپایی عموماً کمتر است. بیشتر هتل‌های ساحلی در اسپانیا جزو پکیج‌های تورهای بین‌المللی هستند و بخش قابل‌توجهی از اتاق‌هاشان را به سفرهای دسته‌جمعی اختصاص داده‌اند اما برای سفر بدون تور به اسپانیا، نگران جا نباشید، زیرا فضاهای زیادی برای اقامت هست.

 قبل از انتخاب هتل در اسپانیا، به چند نکته توجه کنید:

  1. در زمان فستیوال‌ها و اوج‌گیری مسافرت‌های اسپانیا، از قبل برای رزرو هتل اقدام کنید؛
  2.  برای پیدا کردن بهترین هتل‌ها (فارغ از سطح قیمتشان) نقد و بررسی مشتریان سابقاشان را با دقت بررسی کنید؛
  3. درگیر تبلیغات نشوید و بیشتر از همه به بودجه، شرایط و سلایقتان نگاه کنید؛
  4. اگر قرار است چند روز در اسپانیا باشید، دقت کنید که قیمت‌ هتل‌ها بسته به روز هفته و تعطیلات ممکن است تغییر کند.
هتل.jpg
نمونه‌ای از هتل‌های اسپانیا

اقامت در سوئیت‌ها و اتاق‌های خصوصی اسپانیا

برای کسانی که هزینه سفر به اسپانیا برایشان مهم است، این گزینه بسیار مناسب است؛ زیرا یک مختصر جای خواب را با قیمتی ارزان می‌توانید اجاره کنید. برای یافتن سوئیت در اسپانیا نیاز نیست جست‌وجوی خاصی کنید، زیرا به محض پیاده‌شدن از ایستگاه‌های قطار و اتوبوس و فرودگاه، تبلیغات آن را خواهید دید. اما برای رزرو سعی کنید در مورد شرایط و امکانات سوئیت خود، سوالات بسیاری را آماده کنید. در مورد قیمت ارزان باید اشاره کنیم که برخی از این خانه‌ها شکل سنتی دارند و خدمات سطح بالایی ارائه می‌دهند و ممکن است در شهرهای بزرگ قیمت گران‌تری نسبت به هتل‌های ارزان داشته باشند.

Aspasios-Rambla-Catalunya-Suites-Barcelona-Exterior.jpg
سوئیت در اسپانیا

اقامت در پارادورهای اسپانیا

قبل از هر چیز با «پارادور» آشنا شویم. پارادورها اقامت‌گاه‌هایی هستند که در ساختمان‌ها و موقعیت‌های تاریخی و سنتی جذابی مثل قلعه‌ها، بناهای تاریخی، صومعه‌ها و ... ساخته شده‌اند و چنین اقامت‌گاه‌هایی در سطح جهان بسیار خاص هستند. نکته مثبت پارادورهای اسپانیا، قیمت آن‌هاست؛ زیرا این‌ها نسبت به هتل های 5 ستاره کمی ارزان‌تر هستند و قیمتی بین شبی 110 تا 180 یورو دارند. و از طرفی، شما در هر کشوری می‌توانید در هتل 5 ستاره باشید؛ اما اقامت در یک بنای تاریخی و زیبا مثل پارادور، یکی از خاص‌ترین چیزهایی است که می‌توانید تجربه کنید. اگر سفر به اسپانیا با تور را تجربه می‌کنید، به احتمال زیاد اقامت فرصت اقامت در پارادور برایتان مهیا نشوند.  در این کشور حدود 100 پارادور وجود دارد و اگر می‌خواهید اقامت در آن‌ها را تجربه کنید، حتما زودتر اقدام کنید تا ظرفیتشان پر نشود.

پارادور.jpg
نمایی از پارادورهای اسپانیا

گشت‌وگذار در اسپانیا

بعد از مشخص شدن اصلی‌ترین نیازهای سفر مثل جای خواب و روش رفت‌وآمد، اولین چیزی که در موردش برنامه‌ریزی می‌کنید، یک گشت‌وگذار درست‌وحسابی در اسپانیا است. اگر برای بار اول به این کشور سفر می‌کنید، احتمالا لیست بلند بالایی از جاهای دیدنی اسپانیا تهیه کرده‌اید و نگرانید که زمان و هزینه مجال بازدید از آن‌ها را به شما ندهد. اما نگران نباشید، زیرا یک راهکار برای رفع این معضل وجود دارد.

برخی از شهرهای مهم و توریستی اسپانیا مثل بارسلون، مادرید، سویل و گراندا، یک راه میانبر برای گردشگران طراحی‌کرده‌اند که سیتی کارت «City Card» نام دارد. با این کارت شما از تخفیفات ویژه مهم‌ترین جاذبه‌های اسپانیا استفاده می‌کنید و از ماندن در صف‌های طولانی رهایی می‌یابید. همچنین سیتی کارتِ گروهی از شهرها در استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی هم به کارتان می‌آید. تهیه سیتی کارت‌های اسپانیا هم به صورت آنلاین و هم از طریق بلیط‌فروشی‌ها و مراکز توریستی امکان‌پذیر است.

valencia.jpg
موزه علم‌وهنر، از جاهای دیدنی والنسیا

جمع‌بندی

در این راهنمای سفر به اسپانیا، سعی کردیم با دسته‌بندی کردن نیازهای مسافران، ابتدایی‌ترین تا جزئی‌ترین سوالات سفر به اسپانیا را پاسخ دهیم؛ بااین‌حال، گنجاندن تمام نکات کاربردی در چنین مطلبی غیر ممکن است، بنابراین مطالعه قبل از سفر را جدی بگیرید و تا جایی که می‌توانید، سفرنامه‌های اسپانیا را ورق بزنید تا با بررسی تجربه‌های سایر مسافران، تصمیمات بهتری بگیرید. همچنین اگر سابقه سفر به اسپانیا را داشته‌اید و ایده‌ای در مورد نکات این راهنمای سفر به اسپانیا دارید، می‌توانید دانسته‌های خود را از طریق قسمت نظرات با سایر مخاطبان لست‌سکند به اشتراک بگذارید.

 

 تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.