تاکسی‌های هوایی‌، گردشگری هیماچال پرادش را رونق می دهند

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
تاکسی‌های هوایی‌، گردشگری هیماچال پرادش را رونق می دهند
09 آبان 1389 00:00
0

مقامات گردشگری ایالت هیماچال پرادش هند، با راه اندازی تاکسی‌های هوایی، جاذبه‌های صعب العبر را در دیدرس گردشگران قرار می دهند.

به گزارش میراث آریا(chtn)،‌ مقامات گردشگری هیماچال پرادش امیدوارند به کمک تاکسی‌های هوایی یا هلی تاکسی‌ها، فرصتی را برای گردشگران به وجود آورند تا به راحتی تجربه دیدن دره‌های مرتفع و دیگر جاذبه‌های طبیعی غیر قابل دسترس را در اختیار آنها قرار دهند.

این طرح که در حال حاضر توسط سه شرکت هواپیمایی هند اجرا می‌شود، بیش از پنج سال در مسیر نامه نگاری‌های اداری سرگردان ماند تا سرانجام به تصویب نهایی رسیده و تا چند روز آینده اولین گردشگران خود را منتقل خواهد کرد.

هم اکنون 57 بالگرد از سوی دولت در اختیار شرکت‌های ذی ربط قرار گرفته و 10 فروند دیگر نیز در صورت مثبت بودن این طرح در اختیار شرکت‌ها قرار خواهند گرفت.

مسئولان شرکت‌های هواپیمایی اعلام کردند، این خدمات علاوه بر مصارف گردشگری در بلایایی طبیعی همچون رانش زمین نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

کارشناسان امیداورند با راه اندازی این هلی تاکسی‌ها، منطقه هیماچال پرادش علاوه بر جذب گردشگر بیشتر، از امکانات بهتری نیز در زمان رخدادهای طبیعی بهرمند شود.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.