تجربه اقامت در هتل یخی + تصاویر

4.5
از 2 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
13 بهمن 1393 00:00
0

هتلهای مجلل برفی در شمال اروپا و کانادا هر ساله پذیرای مهمانان متمولی هستند که از کمی هیجان در مناظر برفی لذت برده و پول خوبی هم خرج می کنند. هتل یوکاس یروی در سوئد هم از جمله این هتلها و معروفترین و قدیمی ترین هتل نیز هست.

25 سال پیش برای نخستین بار مهمانان این هتل در اتاق‌هایی با دیوارهای یخی و برفی شب را به روز رساندند.

هر سال وقتی که دمای هوای سرزمین‌های شمالی سوئد و مدار قطب شمال به زیر صفر سقوط می‌کند، قالب‌های بلورین یخ از یک دریاچه محلی جمع‌آوری شده و به اشکال هندسی فوق‌العاده‌ای تراش می‌خورند.

در منطقه‌ای به نام "یوکاس یروی"، زیرساخت‌های لازم برای ساخت یک هتل یخی بی‌نظیر آماده می‌شود.

قبل از هر چیز برفِ فشرده‌شده نقش پشتیبان را بازی می‌کند تا خانه اسکیمویی یا همان "ایگلو"ی بزرگ و محکمی ساخته شود که در واقع نقش پوسته بیرونی هتل را بازی می‌کند. آن چه این خانه قطبی را به یک قلعه برفیِ جادویی تبدیل می‌کند، مجسمه‌های زیبای یخی و نورپردازی ویژه‌ای است که توسط هنرمندانی چیره‌دست طراحی، ساخته و پرداخته می‌شوند.

 تجربه اقامت در هتل یخی

هتل یخی" یا "آیس هتل" یکی از جاذبه های بزرگ توریستی سوئد است که هر ساله هزارن نفر را از نقاط مختلف جهان به سوئد می کشد. ساخت هتل یخی سوئد اکتبر هر سال آغاز میشود تا در فصل زمستان پذیرای توریستها باشد. به مساحت و امکانات تفریحی این هتل که اولین پایه های آن در دهه 1970 میلادی ریخته شد هر ساله اضافه میگردد و "آیس هتل" امروز از جاذبه و شهرتی بین المللی برخوردار است.

مسافرین "هتل یخی" سوئد اغلب از افراد ثروتمند تشکیل شده اند ,چون هزینه اقامت در آن به علت زمان محدود و هزینه بالای ساخت هر ساله آن بسیار بالاست. سال گذشته این هتل با شصت اتاق دو نفره, سی سوئیت و بیست اتاق یک نفره پذیرای جهانگردان بوده است. قیمت اتاق‌ها در هتل یخی سوئد از 169 دلار شروع شده و به حتی 800 دلار در هر شب هم می‌رسد.

این هتل به امکانات تکنیکی مدرنی مجهز است که موجب می گردد درجه دمای آن ثابت مانده و حتی امکان استفاده از استخر آب گرم نیز وجود داشته باشد.



 تجربه اقامت در هتل یخی

هر ساله برای ساخت ساختمان اصلی هتل از بیش از ده هزار تن برف و یخ استفاده میشود و بعد صنعت کاران به ساخت وسایل آن مشغول می شوند. برخی از برجسته ترین هنرمندان و مجسمه سازان جهان هر ساله دست به خلق آثار زیبایی از یخ میزنند که بعنوان تزئینات هتل مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مجموعه خارق العاده توریستی حتی کلیسایی فوق العاده زیبا از یخ با تزئیناتی مسحور کننده (برای مثال شمعدانهای یخی) وجود دارد که هر ساله پذیرای عروس و دامادهایی از سراسر جهان است که مراسم آغاز زندگی مشترک خود را در آن به انجام میرسانند.

این هتل شامل امکانات اتاق دو خوابه و سوئیت برای اقامت شب میهمانان ، یک لابی ، تالار نمایش فیلم و رستوران- بار یخی است.

لیوان‌ها و بشقاب‌ها در این هتل هم همگی از یخ هستند و مهمان‌ها می‌توانند وسایل خود را به پذیرش بسپارند تا آنها را به محل‌های گرمتر منتقل کند. مسئولان این هتل حساب افرادی را هم که نمی‌توانند در هوای سرد بخوابند؛ کرده‌اند و به محض اینکه فردی احساس کند نمی‌تواند در این هتل اقامت داشته باشد بلافاصله به هتل دیگری که در نزدیکی این هتل ساخته شده و دما و شرایط عادی دارد منتقل می‌شود.

هتل یخی معمولا از ماه مه به بعد شروع به آب شدن و از بین رفتن می کند و چون در نزدیکی رودخانه بنا شده، آبهای ایجاد شده مجددا به رودخانه هدایت می شوند.

 تجربه اقامت در هتل یخی

 تجربه اقامت در هتل یخی

 تجربه اقامت در هتل یخی

 تجربه اقامت در هتل یخی

 تجربه اقامت در هتل یخی



منبع :خبرآنلاین

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.