لیست تفریحات وان ترکیه + قیمت و آدرس

3.9
از 33 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
در وان کجا را برای تفریح انتخاب کنیم؟
08 دی 1401 08:00
1

شهر کوچک وان در ترکیه این روز‌ها جزء محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است. نزدیکی به ایران که امکان سفر زمینی را می‌دهد، قیمت مناسب مراکز خرید، طبیعت زیبا و جاذبه‌های دیدنی، از جمله دلایلی است که این شهر را برای توریست‌ها جذاب می‌کند و بسیاری به خرید تور وان ترکیه ترغیب می‌شوند. اما قرار نیست در برنامه سفر ما فقط گشت و‌گذار در پاساژ‌ها باشد.

این شهر هم مانند دیگر مقاصد گردشگری، برای استقبال از مهمانانش برنامه و نقشه‌های زیادی در آستین دارد! در این مطلب از مجله لست سکند تلاش می‌کنیم 10 مورد از تفریحات وان را معرفی کنیم تا اگر دوست داشتید در این شهر کوچک برنامه‌های تازه‌تری را تجربه کنید، دست خالی نمانید. اما باید بدانید که تفریحات وان ترکیه نسبت به دیگر شهرهای معروف ترکیه، بسیار محدودتر و ساده‌تر است.

تفریحات وان.jpg

 دریاچه وان ترکیه

 نمی‌شود از وان صحبت کرد و به بزرگترین دریاچه ترکیه اشاره نکرد! دریاچه وان مشهورترین دیدنی وان است؛ اما اهمیت این دریاچه به شهر وان اختصاص ندارد. این دریاچه بزرگ از نظر ابعاد، چندین برابر شهر وان است و حتی جزایر مختلفی در آن وجود دارد که افراد می‌توانند به سراغ آن بروند. اما در این مطلب، قرار است از تفریحات وان بگوییم. این دریاچه برای شما تفریحات مناسبی را در نظر گرفته است.  

می‌توانید ساعتی را به قایق سواری و ماهی‌گیری در دریاچه بگذرانید یا اینکه با استفاده از کشتی تفریحی وان در آب‌های آن گشتی بزنید. می‌توان گفت که شهر وان در امتداد این دریاچه قرار دارد و انتخاب‌های زیادی را برای تفریح پیش روی شما می‌گذارد که به لحاظ هزینه‌ و امکانات، شرایط متفاوتی دارند. البته هتل های وان در اطراف این دریاچه هم ساخته شدند و می‌توانید برای اقامت، نزدیک دریاچه باشید.

  • ساعت کار کشتی تفریحی وان: زمان مشخص ندارد (پس از پر شدن ظرفیت، حدود نیم ساعت روی دریاچه خواهید بود)
  • قیمت بلیت کشتی تفریحی وان: 50 لیر 

 موقعیت دقیق دریاچه وان 

lastsecond-van-boat.jpg
دریاچه وان از بهترین جاهای تفریحی وان

خانه گربه وان (Van Cat House) 

نژاد گربه ترکیه و به‌ویژه شهر وان، از نژاد‌های مشهور منطقه ما است. گربه‌هایی که هرچند ظاهر تقریباً معمولی دارند، اما متفاوت و خاص هستند. گربه‌هایی که اغلب به صورت کامل سفیدند یا اینکه بیشتر بخش‌های بدنشان سفید است با چشم‌هایی به دو رنگ.
دیدن این گربه‌ها و گذراندن ساعتی در کنار آن‌ها در خانه گربه وان جزء تفریحات وان ترکیه محسوب می‌شود. شاید جالب باشد بدانید حضور این گربه‌ها در شهر به اندازه‌ای ارزشمند است که به صورت غیر رسمی به نماد وان تبدیل شده‌اند و در هر گوشه‌ای، می‌توانید نشانی از گربه‌های وان ببنید. یک توصیه مهم اینکه اگر به موی گربه حساسیت دارید به این مکان نروید.

  • ساعت کار خانه گربه وان: 8:30 صبح تا 6 بعدازظهر
  • قیمت بلیت خانه گربه وان : 2 لیر  

موقعیت دقیق خانه گربه وان

lastsecond-van-cathouse.jpg
نمایی از ورودی خانه گربه از جاهای تفریحی وان 

 لونا پارک گولی وان (van gölü luna park)

همان‌طور که قیمت جا‌های دیدنی وان و پاساژ‌هایش کمی ارزان‌تر از بقیه ترکیه و شهر‌های معروف آن است. قیمت تفریحات وان هم کمی ارزان‌تر است. البته نباید فراموش کنیم که نوع و شکل تفریحات هم به همان میزان تفاوت کیفیت دارد. اگر با خانواده به این شهر سفر کرده‌اید و همسفران کوچکتان از گشت و‌گذار در مراکز خرید خسته شده‌اند، بد نیست به لونا پارک وان سر بزنید.  
لونا پارک وان یک شهربازی کوچک است که می‌تواند برای چند ساعتی زمان شما را پر کند و اگر کودکی به همراه دارید، سفر را برای او شیرین‌تر کند. این شهربازی فاصله چندانی با دریاچه ندارد و در صورتی که سوار تاب هوایی در پارک شوید، نمای زیبایی از دریاچه وان را هم ببینید.

  • ساعت کار لونا پارک وان: ساعت کار مشخصی ندارد.
  • قیمت بلیت لونا پارک وان: رایگان

موقعیت دقیق لونا پارک وان  

lastsecond-van-lunapark.jpg
لونا پارک یکی از جاهای تفریحی در وان ترکیه

 لونا پارک دوئو وان (Van Doğu Lunapark)

شهربازی دیگر وان لونا پارک دوئو است. این مورد از جا‌های تفریحی وان هم مانند دیگر شهربازی های این شهر چندان بزرگ نیست؛ اما به اندازه کافی برای تفریح بچه‌ها در کنار والدینشان امکانات و وسایل تفریحی دارد. معمولا مسافران تور نوروز وان که می‌خواهند در هوای خوب بهار، تفریح هم داشته باشند، این شهربازی را انتخاب می‌کنند.

  • ساعت کار لونا پارک دوئو وان: 9 صبح تا 1 شب
  • قیمت بلیت لونا پارک وان: رایگان

قیمت تور وان در نوروز

موقعیت دقیق شهربازی دوئو 

lastsecond-van-lunapark-dogo.jpg
یکی از بازی های شهربازی وان 

ایپک پارک (IPEK PARK)

کمی هم به سراغ تفریحات متفاوت‌تر برویم. یکی از مجموعه‌های جالب وان، ایپک پارک یا خانه وارونه است. همه چیز در اینجا وارونه است و شما زمان خود را در خانه‌ای می گذرانید که صندلی‌هایش به سقف چسبیده! هرچند که ایپک پارک به خانه وارونه خود شهرت دارد، اما در اصل مجموعه‌ای از جاهای تفریحی در وان ترکیه در این مجموعه وجود دارد؛ از جمله زمین پاتیناژ و موزه اسباب‌بازی، شما می‌توانید بدون توجه به قیمت تفریحات وان با خیالی راحت به سراغ این مجموعه بروید.

  • ساعت کار ایپک پارک: 10 صبح تا 9 شب
  • قیمت بلیت ایپک پارک: 5 لیر

موقعیت دقیق ایپک پارک وان 

lastsecond-van-lunapark-ipek.jpg
ایپک پارک از تفریحات وان در مرکز شهر 

آکوا پارک وان (aqua park)

نوبتی هم باشد، نوبت پارک‌های آبی می‌رسد که در فصل تابستان علاقه‌مندان زیادی پیدا می‌کند! آکوا پارک، یکی از معروف‌ترین پارک‌های آبی وان است و شاید مهم‌ترین خصوصیتش این نکته باشد که این پارک آبی فضای مختلط ندارد و در سانس‌های متفاوتی از خانم‌ها و آقایان میزبانی می‌کند. این نکته برای بسیاری از افراد نکته مهمی محسوب می‌شود.  

یک مسأله دیگر که باید درباره این مورد از جا‌های تفریحی وان بدانید، این است که به دلیل سرمای شدید هوا، پارک‌های آبی تنها در فصل‌های گرم سال پذیرای شما خواهند بود. بهتر است به این نکته در زمان سفر حتماً توجه کنید.  

  • ساعت کار آکوا پارک: 7:30  صبح تا 6:30 بعدازظهر
  • قیمت بلیت آکوا پارک: 170 لیر

 موقعیت دقیق پارک آبی آکوا

lastsecond-van-lunapark-aqua.jpg
آکوا پارک از تفریحات تابستانی وان 

 پارک آبی ساحل دیوان (Divan Beach Aqua Park)

پارک آبی مشهور دیگر وان در فاصله ۱۰ کیلومتری از این شهر قرار دارد و نامش پارک آبی ساحل دیوان است. این پارک همان‌طور که از نامش پیداست، در مجاورت دریاچه وان ساخته شده است. امکانات تفریحی مختلفی در آن فراهم شده است؛ مانند تخت‌های ماساژ، کافی‌شاپ، رستوران‌منقل. شما همچنین در فصل تابستان می‌توانید از تخت‌های استراحت کنار استخر استفاده کنید و از گرمای آفتاب لذت ببرید.

  • ساعت کار پارک آبی ساحل دیوان: 10 صبح تا 8 شب
  • قیمت بلیت آکوا پارک: 150 لیر

موقعیت دقیق پارک آبی ساحل دیوان 

Divan-Beach-Aquapark-kaydirak-700x400.jpg
پارک آبی ساحل دیوان 

 اسکله وان 

همان‌طور که اشاره کردیم، شهر وان شهر گرانی نیست و با حداقل هزینه می‌توانید از آن لذت ببرید؛ اما شاید دوست داشتید تفریحات رایگان وان را هم امتحان کنید. یکی از بهترین تفریحات وان، استفاده از فضای اسکله وان است. رفتن به اسکله و قدم زدن در آن است که هیچ هزینه‌ای ندارد؛ اما به شما فرصت دیدن مناظر زیبایی برای عکاسی می‌دهد.

  • ساعت کار اسکله وان: ساعت مشخصی ندارد.
  • قیمت بلیت اسکله وان: رایگان

موقعیت دقیق اسکله وان

110358.jpg
اسکله وان از بهترین جاهای تفریحی این شهر 

کارتینگ وان (Çağdaş Karting)

اگر اهل سوزاندن آدرنالین هستید و تفریحات شبانه وان راضی‌تان نمی‌کند، می‌توانید به تفریحاتی مانند کارتینگ سری بزنید و از سرعت لذت ببرید. مجموعه کارتینگ وان یک مجموعه سرپوشیده برای کسانی است که به این ورزش علاقه دارند. البته در کنار کارتینگ در این مجموعه تفریحات کوچک دیگری هم برای لذت بردن تهیه شده است، از جمله میز پینگ‌پنگ و کافه تریا.

  • ساعت کار کارتینگ وان: 9 صبح تا 11 شب
  • قیمت بلیت کارتینگ وان: مشخص نیست 

موقعیت دقیق کارتینگ وان

three-types-of-go-karts.jpg
کارتینگ در وان

 پارک کورتولوش (Kurtuluş Parkı)

 حالا که از جا‌های تفریحی وان ترکیه گفتیم از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین تفریح این شهر هم بگوییم. قدم زدن در پارکی مانند کورتولوش استفاده از هوای تازه پارک برای گرفتن آرامش بهترین فعالیت است. البته برای بچه‌ها هم زمین بازی در نظر گرفته شده که می‌توانید اگر کودکی در سفر همراهی‌تان می‌کند، از این فضا هم استفاده کند.

  • ساعت کار پارک کورتولوش وان: 24 ساعته
  • قیمت بلیت پارک کورتولوش وان: رایگان 

موقعیت دقیق پارک کورتولوش

Image00001.jpg
ورودی پارک کورتولوش

 سخن آخر

 در این مطلب، تلاش کردیم به گوشه‌ای از جا‌های تفریحی وان اشاره کنیم. شما در سفر به این شهر جذاب ترکیه انتخاب‌های متفاوتی پیش رویتان است که برای خوش‌گذرانی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بدون شک، اگر دایره تفریحات را لذت بردن از سفر در نظر بگیریم این لیست در شهر وان خیلی بلندتر خواهد شد. تفریحات شبانه وان، صبحانه‌های خاص خیابان جمهوریت و صدالبته خرید کردن هم می‌تواند به نوعی تفریح محسوب شود.

در این مطلب، تاکید ما  بر ۱۰ مکان صرفا تفریحی این شهر بود؛ ولی اگر دوست دارید بیشتر از این بدانید، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای سفر به وان را بخوانید. بدون شک، هر چه به اطلاعات سفرتان اضافه کنید، لذت بیشتری از سفرتان می‌برید. اگر تجربه‌ای از تفریحات وان دارید هم در کامنت‌ها برای ما بنویسید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.