درآمد 900 میلیون دلاری ترکیه از گردشگران فوتبال دوست + تصاویر

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
20 بهمن 1393 00:00
0

با سفر بیش از 550 هزار گردشگر ی که سال 2014 به مقصد های ورزشی ترکیه سفر رفتند، بیش از 900 میلیون دلار درآمد عاید این کشور شده است.90 درصد اردوهای فوتبال که در آنتالیا برگزار می‌شود، متعلق به تیم‌های خارجی است.

این رقم بیانگر سهم 1.5 درصدی سهم گردشگری ورزشی در صنعت گردشگری ترکیه است که از این میان نیز بیشترین سهم از آن ورزش فوتبال و سپس گلف است. مقامات گردشگری ترکیه با این حال اعلام کرده اند که قصد دارند که آمار جذب درآمد توریسم ورزشی این کشور از این رقم نیز فراتر برود.

سالانه حدود 1.200 تیم فوتبال برای برگزاری اردوهای ورزشی به ترکیه سفر می‌کنند. ارزش مالی این فعالیت‌ها حدود 100 میلیارد دلار برآورد شده است. حدود 90 درصد از تیم های ورزشی که اردوهای خود را در آنتالیا برگزار می‌کنند، خارجی هستند.

ترکیه هم اکنون درردیف 18 جدول جهانی همایش ها و مراسم ورزشی است. مجموعا 14 برنامه و مراسم ورزشی طی هشت سال گذشته در ترکیه برگزار شده است.

درعین حال بیش از 160 هزار گردشگر نیز هر سال با هدف بهره بردن از زمین‌های گلف به این کشور سفر می‌کنند.

به گزارش تورساب(اتحادیه آژانس های مسافرتی ترکیه) گردشگران دوستدار ورزش درترکیه تقریبا دو برابر گردشگران عادی دراین کشور پول خرج می کنند. درحالی که گردشگران عادی خارجی حدود 800 دلار در این کشور هزینه می‌کنند. این اتحادیه همچنین برآورد کرد است که میانگین پولی که گردشگران ورزشی در ترکیه خرج می‌کنند 1.648 دلار درهر سفر است.

به گفته "بشاران یولوسوی "مدیر تورساب، سهم گردشگری ورزشی دربرخی کشورها تا 25 درصد افزایش یافته است. ترکیه باید سهم خود را از این نوع گردشگری توسعه دهد.

 درآمد 900 میلیون دلاری ترکیه از گردشگران فوتبال دوست

 درآمد 900 میلیون دلاری ترکیه از گردشگران فوتبال دوست

 درآمد 900 میلیون دلاری ترکیه از گردشگران فوتبال دوست

 درآمد 900 میلیون دلاری ترکیه از گردشگران فوتبال دوست



منبع :خبرگزاری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.