درخت کهنسال کیش + تصاویر

4.9
از 16 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
14 فروردین 1394 10:30
0

درخت سبز کهنسال‌ترین درخت «لور» جزیره است و احتمالا بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال عمر دارد. بر شاخه های این درخت، گره هایی با نخ یا پارچه زده شده است که آن را به نوعی مقدس می نمایاند چرا که گروهی از مردم عقیده دارند که این درخت شگون دارد و به همین دلیل به قصد برآورده شدن نیازشان پارچه‌هایی به شاخه‌های آن گره می زنند، درخت لور یا انجیر معابد، معروفترین درخت جزیره است. این نوع درخت در نواحی جنوبی ایران رشد می کند. پوست کهنسال درخت لور و برگ‌ها و ریشه‌هایش که از بدنه اصلی آن آویزان هستند، آن را از سایر انواع درختان متمایز می‌سازد. ریشه این درختان طوری رشد می کند که مانند چتری بر روی زمین سایه می‌افکند و ممکن است تا چند صد سال عمر کنند.

درختان لور یا انجیر معابد در دوره ایلخانی و تیموری به جزیره آورده شده اند، این درختان از هند و چین به کیش، قشم و نوار ساحلی خلیج فارس وارد و در بیشتر مناطق قدیمی تر کیش کاشته شدند

مجموعه درخت سبز در مجاورت دو جاذبه مهم گردشگری کیش واقع شده و دارای دو درب ورودی است. یک درب آن با ورودی جاذبه گردشگری شهر باستانی حریره مشترک و ورودی دیگر آن در مجاورت آب انبار سنتی می باشد. تنها پس از چند دقیقه پیاده روی می‌توان از جاذبه های شهر باستانی حریره و آب انبار سنتی در مجاورت مجموعه درخت سبز نیز دیدن کرد.

 درخت کهنسال کیش

 درخت کهنسال کیش

 درخت کهنسال کیش

 درخت کهنسال کیش

 درخت کهنسال کیش



منبع : سایت hello kish

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.