تابلوی به سرقت رفته فرانسوی در حراجی نیویورک پیدا شد

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
15 آبان 1389 00:00
0

تابلوی نقاشی اثر ادگار دگاس که در سال 1973 از موزه لو هاور پاریس به سرقت رفته بود، در حراجی ساوث بی شهر نیویورک شناسایی شد.



به گزارش میراث آریا(Chtn)،‌ این اثر در حراجی هنرهای امپرسیونیست ساوث بی نیویورک در معرض فروش قرار گرفته بود که به صورت تصادفی توسط یکی از کارکنان موزه لو هاور شناسایی و بلافاصله از سوی وزارت فرهنگ فرانسه مورد پیگیری قرار گرفت.

این تابلوی رنگی کوچک که پس از تماس مقامات وزارت فرهنگ، از فهرست اشیا فروشی حراجی کنار گذاشته شد " دندان درد لباس شوها" نام دارد که در کاتالوگ حراجی بین 248 تا 319 هزار یور قیمت گذاری شده بود.

گفتنی است اطلاعات مربوط به سرقت تابلو در پایگاه‌ داده‌های موزه اورسای که مسئول پیگری آثار هنری به دزدیده شده است قرار گرفته بود. با کشف تابلو، پرونده سرقت بار دیگر باز شد تا پلیس فرانسه از طریق اینترپل، جزییات مربوط به آن را به کمک پلیس امریکا پیگیری کند.

وزیر فرهنگ فرانسه نیز اعلام کرد، مذاکراتی صورت خواهد گرفت تا در صورت امکان تابلو را به همراه فرد فروشنده آن به فرانسه بازگردانند.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.