شارجه یا دبی : کدام انتخاب بهتری است؟

4.2
از 9 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
22 اردیبهشت 1394 11:28
0

شاید شما هم تصمیم داشته باشید تعطیلات بعدی خودتون رو به امارات سفر کنید. اول از همه فکر می کنید کدوم شهر برای سفر شما مناسب تره؟ اکثر مردم علاقه مند هستند تا از جذابیت های دبی دیدن کنند اما شهر مهم دیگری هم در امارات هست که خیلی از مسافرها آن را فراموش می کنند. در این مقاله به نکاتی درباره این دو شهر مهم "دبی و شارجه" اشاره می کنیم تا شما با توجه به نوع سفر و تعطیلاتی که می خواهید بگذرونید بدونید کدوم برای شما مناسب تره.


دبی مکان مناسبی برای خرید کردن است

بدون اغراق ، شما هر چیزی که بخواهید در مراکز خرید دبی می تونید بخرید. از لباس و عطر گرفته تا انواع گجت های روز بازار و انواع جواهرات که با قیمت های مناسبی می تونید خریداری کنید. خرید کردن در دبی واقعا لذت بخش هست. مراکز خرید بزرگ این شهر می تونن روزها افرادی رو که به خرید کردن علاقه دارند سرگرم کنند. علاوه بر اون سینماها و رستوران ها ، استخرها و حتی محلی برای اسکی کردن هم در این شهر امارات قرار داره. همچنین اماکن دیدنی دیگه نظیر برج الخلیفه هم در دبی قرار داره.


شارجه یا دبی : کدام انتخاب بهتری است؟

شارجه یا دبی : کدام انتخاب بهتری است؟

 

شارجه بهترین جا برای ساحل گردی است

با توجه به توضیحاتی که درباره دبی دادیم اگه به طور خلاصه بخواهیم اون رو با شارجه مقایسه کنیم، شارجه فروشگاه ها و اماکن تفریحی کمتری نسبت به دبی داره ولی این شهر هم جذابیت های خاص خودش رو برای توریست ها داره.


از اونجایی که بیشتر هتل های شارجه نزدیک ساحل قرار دارن بنابراین این شهر برای اون دسته از توریست هایی که با فرزندانشون سفر می کنند و به دریا و ساحل علاقه مند هستند جای مناسبی برای شنا کردن و استراحت کردن در ساحل هست.


شارجه یا دبی : کدام انتخاب بهتری است؟

شارجه یا دبی : کدام انتخاب بهتری است؟

شاید نظرات و نکات عجیبی درباره اینکه در امارات چه لباسی بپوشید از جاهای مختلف شنیده باشید. همونطور که می دونید امارات یک کشور مسلمان نشین هست ، در این بین شهر شارجه شهر سخت گیرتری بحساب میاد بنابراین بهتره وقتی به این شهر سفر می کنید لباس های خیلی باز یا دامن ها و شلوار های کوتاه به تن نکنید، قطعا بخاطر این لباس ها شما را به زندان نمی ندازن ولی اگر می خواهید سفر راحت و بدون دغدغه ای داشته باشید و توجه ها همه به روی نحوه لباس پوشیدن شما نباشه بهتره این مساله رو رعایت کنید.


در این مطلب به نکاتی درباره لباس پوشیدن در سفر اشاره کردیم.


هرچند دبی هم ساحل های خوبی برای افرادی که به دریا و ساحل علاقه مند هستند داره اما اکثر هتل های دبی از ساحل فاصله دارند بنابراین هر بار که بخواهید به ساحل بروید باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید که شاید کمی کار را برای شما دشوار کنه. همونطور که اشاره شد دبی با داشتن مراکز خرید فراوان و رستوران ها جای مناسبی برای افرادی که می تونن مدتهای زیادی رو صرف خرید کردن بکنند هست ولی شارجه بیشتر مرکز فرهنگی هنری این شهر محسوب می شه که دارای موزه ها ، گالری ها و تئاترهای مختلفی هست.

نتیجه گیری

وقتی افراد می خواهند به کشوری برن که تا حالا ازش دیدن نکردن به دنبال هتل های مناسب و جاهای دیدنی اون شهر می گردن و سعی می کنند نظرات و پیشنهادات افرادی که به این شهرها سفر کردند رو هم در نظر بگیرند. ولی در کل اگر می خواهید تا جای مناسب سلیقه خودتون رو در امارات انتخاب کنید با توجه به نوع علاقه مندیهاتون و نوع تعطیلاتی که می خواهید بگذرونید یکی از این دو شهر رو انتخاب کنید.

 

شارجه رو انتخاب کنید اگه :

بودجه کمتری دارید

بیشتر دوست دارید وقتتون رو در ساحل بگذرونید

همراه با بچه هایتان سفر می کنید



شارجه یا دبی : کدام انتخاب بهتری است؟

دبی رو انتخاب کنید اگه :

- می خواهید خرید کنید

- به رستوران و کافه رفتن علاقه مندید

- دوست دارید جاذبه های دیدنی نظیر برج الخلیفه و آب نماهای شهر دبی رو ببینید.


شارجه یا دبی : کدام انتخاب بهتری است؟

در نهایت فاصله بین این دو شهر فقط 30 کیلومتر هست و می تونید به راحتی با یکی از وسایل نقلیه از شهری به شهر دیگه برید.


شما می تونید با استفاده از وسایل نقلیه زیر از شهری به شهر دیگه سفر کنید :

1) اتوبوس

اتوبوس ارزان ترین وسیله نقلیه برای سفر از شارجه به دبی هست اما در عین حال در این فاصله ای که بدون در نظر گرفتن ترافیک حداقل 30 دقیقه طول می کشد روش راحتی نیست. بنابراین اگه راحت سفر کردن برای شما مهم تر از ارزان سفر کردن هست بهتره این روش رو انتخاب نکنید.


2) تاکسی

تاکسی امن تر هست ، راحت تر و قابل اطمینان تر هست. اما در عین حال تاکسی روش گرونتریه و خیلی از راننده تاکسی ها غروب علاقه ای به حرکت به سمت شارجه ندارند.


3) ماشین کرایه ای

اگر مسیریابی برای شما آسان هست و هزینه براتون مهم نیست شاید بهترین روش برای سفر از شارجه به دبی و برعکس کرایه کردن یک ماشین باشه تا بتونید با هزینه ای مناسب به هر جا که خواستید برید و نگران از دست دادن اتوبوس یا سر و کله زدن با راننده تاکسی ها نباشید.


لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.