معبد باستانی رم، بازسازی و بازگشایی شد

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
معبد باستانی رم، بازسازی و بازگشایی شد
22 آبان 1389 00:00
0

معبد ونوس و روما، یکی از باشکوه‌ترین آرامگاه‌های روم باستان، پس از گذشت بیش از دو دهه بازسازی، بازگشایی شد.


به گزارش میراث آریا(chtn)،‌این معبد که به مدت 23 سال تحت مرمت و بازسازی بوده است در زمان امپراتوری روم به عنوان مدرسه و محلی برای مطالعه عموم مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

این معبد که در سال 141 میلادی به دست امپراتور هادریان بنا و توسط فرزندش آنتونیوس پیوس، ساخته شد، پس از آتش سوزی قرن چهارم میلادی دوباره بازسازی شده بود. مکان بعدی این معبد درست در جایی بود که پیشتر راهرو کاخ طلایی نرون بوده است.

معاون وزیر فرهنگ ایتالیا درخصوص این معبد گفت: بازگشایی این معبد بخشی از برنامه محافظت از مناطق باستانی رم به شمار می‌رود. این بازسازی نشان می‌دهد که دولت ایتالیا تلاش و کوشش بسیاری جهت حراست و حفاظت از میراث تاریخی این کشور انجام می‌دهد.

به گفته کارشناسان، بازگشایی این معبد، بیشتر به دلیل فشارهایی بوده که از چندی پیش پس از تحریب خانه گلادیاتورهای شهر پامپی بر دولت ایتالیا و وزارت فرهنگ این کشور وارد آمده و حتی تا خواست استعفای وزیر نیز پیش رفته بود.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.