پیوستن ایران به جمع برگزارکنندگان جشنواره عکاسی زیرآب جهان

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
22 آبان 1389 00:00
0

با برگزاری نخستین جشنواره عکاسی زیرآب، جمهوری اسلامی ایران به جمع کشورهای برگزار کننده جشنواره‌های عکاسی زیرآب جهان می‌پیوندد.

بهزاد ترکی زاده، عضو هیات داوران نخستین جشنواره عکاسی زیرآب منطقه آزاد چابهار، با اعلام این خبر در گفتگو با میراث‌آریا(chtn) افزود: EUIFA ( اتحادیه جشنواره های تصاویر زیر آب اروپا ) تشکلی تخصصی و معتبر در رابطه با عکاسی و تصویربرداری زیرآب و مقرش در شهر بلگراد است.

وی افزود: این اتحادیه سالانه جشنواره های متعددی را به صورت حضوری و غیرحضوری در سراسر دنیا برگزار می کند و تنها کشورهایی می توانند عضو آن باشند که قادر به برگزاری مسابقات عکاسی زیرآب مطابق استاندارهای بین المللی باشند و ایران با برگزاری این مسابقه و جشنواره می تواند به این اتحادیه ملحق شود و پرچم جمهوری اسلامی به عنوان نماد این عضویت در سایت رسمی آن قرار خواهد گرفت.

نماینده انجمن عکاسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هیات داوران جشنواره زیرآب منطقه آزاد چابهار را از جمله اعضاء و مدرسان معتبر اتحادیه EUIFA خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با پیوستن به این اتحادیه در آینده می تواند از ظرفیت ها و امکاناتی مانند اعزام داوران معتبر عضو اتحادیه، برگزاری کلاس های آموزشی برای اساتید عکاسی، دعوت از اساتید عکاسی برای حضور در کلاس های معتبر بین المللی و ... بهره برداری کند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های تخصصی عکاسی زیرآب با اعطای گواهی نامه بین المللی از سوی اتحادیه EUIFA خاطرنشان کرد: با برگزاری نخستین جشنواره عکاسی زیرآب کشور در آینده امکان ایجاد تشکلی تحت عنوان انجمن عکاسان و تصویربرداران زیرآب ایران نیز قوت گرفته و پایه ریزی خواهد شد که قدمی دیگر برای توسعه این هنر – ورزش جذاب است. 

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.