مسافران اروپایی موبایل را به اینترنت ترجیح می دهند

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
مسافران اروپایی موبایل را به اینترنت ترجیح می دهند
23 آبان 1389 00:00
0

میترااسدنیا ـ کارخانجات ساخت موبایل با توسعه فناوری های نوین ارتباطی در صنعت سفر و توریسم بحدی گسترش یافته اند که به نظر می رسد در صنعت توریسم اروپا جایگاه برتر موتورهای جستجوگر گوگل را به عنوان قدرتمند ترین بازیگر صحنه فناوری روز به چالش گرفته اند.

طبق آخرین بررسی های انجام شده که اخیرا در بازار جهانی سفر لندن منتشر شد، پیش بینی شده است که تلفن های هوشمند با نفوذ در سرتاسر اروپا آغاز گر تحولات جدی در انتقال کارایی و استفاده از موتورهای قدرتمند جستجوی نظیر گوگل شده اند.

«کارولین برمنر» مدیر تحقیقات توریسم و سفر در موسسه یورومانیتور بین الملل دراین زمینه می گوید:« طبق پیش بینی های موجود تا سال 2015 بیش از 50 درصد از مسافران اروپایی برای یافتن اطلاعات مرتبط سفر و یا برای انجام برخی فعالیت ها نظیر رزو جا از تلفن های هوشمند استفاده خواهند کرد. »

این تکنولوژی ها که عمدتا در دستگاه هایی چون آی فون و توسعه امکانات دسترسی در مکان های جغرافیایی مختلف خود را نشان داده اند درحد یک انقلاب در صنعت سفر تلقی می شوند که با کمک تلفن های هوشمند جدید انتظار می رود تا سال 2014 به میزان 92 درصد در اروپا فراگیر شوند و استفاده از شبکه های جستجو گر در این تلفن ها بر روش های جاری در اینترنت در همان سال پیشی بگیرند.

به گزارش سایت کامپت دات کام ، استفاده از تلفن های هوشمند در امور جستجو برای کسب اطلاعات در زمینه سفر و توریسم از سال 2010 به میزان 34 درصد و در امور مربوط به کنترل رزو جا 29 درصد و در امور ثبت نام هتل به میزان 25 درصد افزایش یافته است.

فیونا جفری مدیر بازار جهانی سفر در لندن درهمین زمینه گفت: «اهمیت تلفن های موبایل به دلیل افزایش کاربرد آن ها که نه تنها برای تماس و مکالمه بلکه برای عکاسی و نیز جستجو در اینترنت و به طور فزاینده ای در صنعت سفر و توریسم رو به افزایش است.»

به گفته وی این گرایش درحال گسترش است و طبق پیش بینی های ارائه شده از سوی بازار جهانی سفر فناوری های تلفن های هوشمند در این صنایع همزمان با افزایش استفاده مشتریان برای جستجو درباره اطلاعات مرتبط با خدمات مسافرتی و مقاصد توریستی، بیش از موتورهای جستجو گر اهمیت و کاربرد پیدا کرده اند.

به گفته برمنر توسعه صنایع و کارخانه های ساخت تلفن های هوشمند و استفاده از تلفن های همراه دراین زمینه ها به آسانی برش یک کیک خواهد بود.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.