کشف شهر گلادیاتورها در ترکیه

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
کشف شهر گلادیاتورها در ترکیه
07 آذر 1389 00:00
0

باستان‌شناسان در استان موگلای ترکیه، منطقه‌ای مسکونی را کشف کردند که به گفته آنها سکونتگاه گلادیاتورها در ایام بازنشستگی بوده است.

به گزارش میراث آریا(chtn)،‌ باستان‌شناسان در جنوب غربی ترکیه منطقه‌ای باستانی با قدمتی بالغ بر 1800 سال را کشف کردند که بزرگترین ورزشگاه باستانی آناتولیا و گورستانی متعلق به گلادیاتورها را در خود جای داده بود.

کارشناسان معتقدند این شهر که استراتونسیا نام گرفته است ، در زمان خود سکونتگاه گلادیاتورهایی بوده که سال‌های بازنشستگی خود را سپری می‌کرده اند.

بلال سوگوت، سرپرست تیم باستان‌شناسی با اشاره به کشف قبرستانی در شمال شهر که حاوی قبرهایی از گلادیاتورها بوده افزود: از میان سنگ قبرهای به دست آمده در این شهر که هم اکنون در موزه قرار دارند، سنگ قبرهایی متعلق به گلادیاتورهای معروف عصر روم همچون دروسروس قرار دارند که در اسناد تاریخی به دفعات از آنها نام برده شده است.

وی با اشاره به اینکه در هیچ کجای آناتولیا نمی‌توان منطقه‌ای اینگونه را شناسایی خاظر نشان کرد:‌ امیدواریم در ادامه کاوش‌های خود در این شهر 1800 ساله نام‌های دیگری از گلادیاتورها را همراه با سنگ قبرهای آنها کشف کرده و چهره‌ای واضح تر از تاریخ این شهر را در آینده تماشا کنیم.

گفتنی حک شدن تصویر گلادیاتورها روی سنگ قبرها، راهنمای باستان‌شناسان برای شناسایی قبر این افراد بوده است.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.