برف، مسافرت در اروپا را مختل کرد

0
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
15 آذر 1389 00:00
0

با شدت گرفتن بارش برف و کاهش دما در بیشتر مناطق اروپا، علاوه بر مسدود شدن راه‌ها، بسیاری از پروازها نیز در کشورهای مختلف لغو شد.

برف سنگین و دمای زیر صفر آب و هوا، منجر به تداوم اختلال مسافرتی در شبکه‌های جاده‌ای و راه آهن و لغو بسیاری از پروازها در بیشتر کشورهای شمالی اروپا شد.

این شرایط که از هفته گذشته همچنان ادامه دارد، به جز لغو پرواز در کشورهای فرانسه و آلمان به متوقف شدن فعالیت دو فرودگاه مهم انگلستان به نام‌های هیثرو و گاتویک انجامید و علاوه بر آن نیمی از خدمات مسافرتی یکی از مهم‌ترین شکرت‌های هواپیمایی اروپا به نام یورواستار را به حالت تعلیق درآورد.

کارشناسان هواشناسی اعلام کردند، وضعیت کم فشار جوی که از شمال اروپا آغاز شده است رفته رفته به غرب این قاره حرکت و پس از آن به بخش‌های شرقی سرایت خواهد کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که چند فرودگاه مهم اروپایی همچون فرودگاه ژنو در سوئیس، لیون بورن در فرانسه، داندی در اسکاتلند و دورهام تیز ولی در انگلستان به همراه دیگر فرودگاه‌های معتبر جهان چون فرانکفورت و مونیخ آلمان، وین اتریش و پراگ در چک، طی روزهای گذشته مجبور به لغو پروازهای خود شده بودند.

کارشناسان پیش بینی می‌کنند تاخیر و لغو مسافرت در حوزه‌‌های ریلی و جاده‌ای در بیشتر مناطق اروپایی همچنان تداوم داشته باشد.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.