راهنمایان گردشگری در تاج محل، دیجیتالی می‌شوند

0
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
20 آذر 1389 00:00
0

گردشگران تاج محل اکنون می‌توانند با استفاده از یک دستگاه رایانه‌ای جدید، به صورت شخصی،‌صوتی و تصویری و حقیقی تمام جزییات مورد نیاز از این منطقه را دریافت کنند.

به گزارش میراث آریا(Chtn)،‌ یک شرکت رایانه‌ای هندی نرم افزاری به نام " جهت یاب تصویری" تولید کرده که به عنوان یک راهنمای شخصی گردشگری عمل کرده و این اجازه را به گردشگران می‌دهد تا اطلاعات مربوط به تاج محل را بدون هیچ گونه اشتباه و دخل و تصرفی دریافت کنند.

این دستگاه که به گردشگران اجاره داده می‌شود 20 نکته مهم و مقدماتی را ارائه کرده و این امکان را برای گردشگران به وجود می‌آورد تا به صورت عمیق‌ اطلاعاتی را درباره معماری تاج محل، شاه جهان و ممتاز محل و دیگر و سایر مناطق به دست آورند.

مقامات موسسه مطالعات باستان‌شناسی هند، مجری این طرح اعلام کردند، در صورت موفقیت، این طرح برای دیگر شهرها نیز به اجرا در خواهد آمد که لازمه آن مطالعه دقیق از بناها و موزه‌ها است . طرحی که در صورت تصویب در مراجع بالاتر از در اواخر ماه جاری یا ماه ژانویه صورت خواهد گرفت.

این دستگاه‌ها که علاوه بر زبان هندی،‌یگر زبان‌ها را نیز تحت پوشش قرار می‌دهند با قیمت‌های 60 و 100 روپیه‌ای ارائه خواهند شد و گردشگران می‌توانند با وثیقه قرار دادن کارت شناسایی یا کارت اعتباری خود آنها را کرایه کنند.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.