ترکیه، یکی از پنج رتبه برتر گردشگری را می‌خواهد

0
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
01 دی 1389 00:00
0

ترکیه در نظر دارد در آینده‌ای نزدیک به لطف تغییر در زیرساخت‌های گردشگری خود، به یکی از پنج کشور برتر جهان در جذب گردشگر تبدیل شود.

ارطغرل گونای، وزیر گردشگری ترکیه اعلام کرد،‌ ترکیه مدعی است به زودی در بخش جذب بیشترین گردشگری و کسب بالاترین درآمد از این بخش، در صف پنج کشور برتر گردشگری جهان قرار گیرد.

وی که در نشست هتلداران در آنکارا حضور داشت افزود: خوشبختانه، طی چند سال گذشته، هم در حیطه جذب گردشگر و هو در بخش کسب درآمد و معاملات مرتبط با گردشگری، شرایطی در این کشور به وجود آمده که در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم خود را در جمع پنج کشور برتر دنیا در صنعت گردشگری ببینیم.

گونای خاطر نشان کرد، از آنجایی که امروز ترکیه در بخش گردشگری از شهرتی جهانی برخوردار شده وزارت گردشگری نیز درحال گسترش فعالیت‌های خود برای تنوع بخشیدن به نوع محصولات و مقصدهای پرجاذبه داخلی است.

وزیر گردشگری ترکیه، شایعات موجود مبنی بر کاهش درآمد گردشگری به رغم افزایش تعداد گردشگران را تکذیب و با استناد بر داده‌های سازمان جهانی جهانگردی، ترکیه را یکی از سریعترین بازارهای روبه رشد در بخش گردشگری جهان برشمرد.

گفتنی است ترکیه در سال 2003 موفق به جذب 13 میلیون گردشگر شده بود که این میزان در سال جاری به 28 میلیون گردشگر رسیده و انتظار می رود در سال آینده نیز تا 30 میلیون گردشگر افزایش یابد.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.