پراگ و پل های دیدنی آن + تصاویر

4.8
از 8 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
پراگ و پل های دیدنی آن + تصاویر
20 اردیبهشت 1395 11:00
0

شهر تاریخی پراگ، پایتخت جمهوری چک، که در ساحل رود ولدآوا قرار گرفته، یکی از بهترین شهرهای حفاظت شده اروپا در طول تاریخ است. پراگ که عملا از جنگ های قرن بیستم محفوظ مانده، بسیاری از بناهای تاریخی، کاخ ها، کلیساها، برج ها و پل هایش را طی هزار سال گذشته نگه داشته است و به نمونه ارزشمندی از معماری رومی، گوتیک، رنسانس و باروک تبدیل شده است.

پراگ به " شهر صد مناره " معروف است به خاطر برج های سر طلایی و مناره های کلیساهای قرون وسطی که سر به فلک کشیده اند. ولی پراگ شهر صد پل هم می تواند باشد. طبق گفته prague.net بیش از سیصد پل در این شهر وجود دارد. هجده پل از روی رود ولدآوا می گذرند و صدها پل دیگر از روی دیگر رودها، نهرها و دره ها که همگی بسیار زیبا و دیدنی هستند و باید در سفر تور جمهوری چک حداقل از یکی از آن‌ها دیدن کنید.

پل های پراگ

معروف ترین پل، پل چارلز است که ساخت آن در سال 1357 میلادی توسط امپراطور چارلز چهارم شروع شد و در اوایل قرن پانزدهم پایان یافت. اما نام آن تا سال 1841 پل چارلز نبود. دراصل نام آن پل سنگی یا پل پراگ بود. این پل جایگزین پل جودیت ( Judith) شد که از سال 1158 تا 1172 ساخته شد و در اثر سیلی در سال 1342 به شدت آسیب دیده بود. این پل طی 450 سال، تا سال 1841 تنها پلی بود که دو ساحل رود ولدآوا را به هم متصل می کرد. امروز این پل موزه خود را دارد.

پل های پراگ
پل چارلز

پل های پراگ
پل چارلز

پل های پراگ
پل چارلز

پل های پراگ
پل چارلز

پل های پراگ
پل چارلز

پل های پراگ
پل چارلز از بالای برج بریج (bridge tower)

پل های پراگ
پل لژیون یک پل گرانیتی است که بین تئاتر ملی و محله اوجزد (Újezd) . از این پل می توانید به جزیره Střelecký بروید. جزیره ای که در میان رودخانه ولدآوا قرار گرفته است.

پل های پراگ
پل مانس (Mánes) که از نام نقاش چک جوزف مانس گرفته شده و مجسمه او نزدیک رودلفینوم (Rudolfinum) قرار دارد، پراگ قدیمی و شهر لسر (Lesser) را به هم وصل می کند.

پل های پراگ
پل راه آهن که نام رسمی ندارد ولی گاهی پل Vyšehrad هم نامیده می شود.

پل های پراگ
پل پالاکی (Palacký) سومین پل قدیمی پراگ است که هنوز فعال است و در سال 1876 ساخته شده است.

پل های پراگ
پل Svatopluk Čech با 169 متر طول کوتاه ترین پل پراگ است.

پل های پراگ
پل تروجا جدیدترین و مدرن ترین پل پراگ است که ساخت آن در سال 2014 به پایان رسیده است. این پل محل عبور ماشین و ترامواست. همچنین دارای پیاده رو و مسیر دوچرخه سواری می باشد.

پل های پراگ
پل تروجا

پل های پراگ

پل های پراگ

پل های پراگ



منبع : amusingplanet

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.