به این شهرها تنها سفر نکنید

4.5
از 10 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
20 اردیبهشت 1395 09:00
0

گرچه دنیا پر از جاهای فوق العاده برای دیدن است اما خطر می تواند همیشه در کمین باشد. با آگاهی ار انواع این خطرها و این که چه جاهایی بیشتر مستعد این خطرها هستند گردشگران حرفه ای می توانند با خیال آسوده تر دور دنیا را بگردند. در اینجا شهرهایی را به شما معرفی می کنیم که توصیه شده تنها سفر نکنید:

بوگوتا، کلمبیا

بوگوتا پایتخت پر جنب و جوش و تاریخی کشور کلمبیاست. این شهر به تولید قهوه های دنیا و گلهای زیبا معروف است. هزاران نفر هر ساله برای مطالعات فرهنگی، کارهای خیریه و گردشگری به بوگوتا می روند. اما خیلی از این افراد متوجه نیستند که بوگوتا یکی از مقاصد خطرناک نیز به شمار می رود.

سازمان های تروریستی، دلالان مواد مخدر و باندهای مسلح خیابانی همه حضوری کاملا ملموس در کلمبیا به خصوص بوگوتا دارند. همچنین با وجود اینکه آدم ربایی در این کشور در 15 سال گذشته کاهش یافته اما میزان آن هنوز قابل توجه است.

گرچه سفر به بوگوتا تجربه ارزشمندی است اما ریسک بالایی را نیز باید بپذیرید. اگر قصد سفر به این شهر را دارید مطمئن شوید از لحاظ مکان اقامت در امان هستید.

به این شهرها تنها سفر نکنید

مکزیکو سیتی، مکزیک

روزانه تعداد زیادی مسافر برای شهرهای ساحلی مکزیک یا موارد تجاری وارد این کشور می شوند. مکزیک یکی از مقاصد معروف برای گردشگری است و پایتخت آن مکزیکو سیتی نیز از این قائده مستثنی نیست.

گرچه در رسانه ها بیشتر خشونت های مرزی مکزیک نشان داده می شود، اما در خود مکزیکو سیتی هم مسائلی مانند دزدی، تجاوز و آدمربایی اتفاق می افتد. به زنان توصیه شده که شبها از وسایل نقیه عمومی استفاده نکنند چون باندهای مسلح در آن ساعات در خیابان ها هستند.

البته بسیاری از مردم در طول سال بدون هیچ مشکلی به مکزیک سفر می کنند، اما هشیار بودن در این زمینه ضرری ندارد.

به این شهرها تنها سفر نکنید

لیما، پرو

لیما یکی از تاریخی ترین شهرهای آمریکای جنوبی است و ماچو پیچو از دیدنی ترین آثار باستانی آنجا قرار دارد. لیما برای آنهایی که می خواهند تاریخ آمریکای جنوبی را مطالعه و تجربه کنند اولین مقصد است. و به دلیل حجوم گردشگران، افراد سودجوی زیادی هم در شهر حضور دارند.

در لیما خطرات زیادی وجود دارد از تاکسی های غیر قانونی که کرایه بیشتری دریافت می کنند گرفته تا آدم ربایی هایی که شبانه در جاده های خلوت اتفاق می افتد. افرادی که تنها به این شهر سفر می کنند باید گردش خود را به روز محدود کنند و فقط از تاکسی هایی که هتل یا تور آنها ترتیب می دهند استفاده کنند.

به این شهرها تنها سفر نکنید

دهلی نو، هند

دهلی نو هر ساله گردشگران زیادی را هم برای تفریح و هم برای تجارت به خود جلب می کند. این شهر علاوه بر اینکه در حال شناخت جایگاه خود در دنیاست خطرات زیادی را هم با رشد جمعیت در خود جمع کرده است که تجاوز به خصوص به زنان در صدر آن قرار دارد.

زنانی که به دهلی سفر می کنند باید برنامه دقیقی برای سفر خود داشته باشند و شدیدا توصیه می شود که گروهی سفر کنند.

به این شهرها تنها سفر نکنید

جاکارتا، اندونزی

جاکارتا برای گردشگرانی که به دنبال مناطق گرمسیری هستند جای پرطرفداری است. این شهر ماجراجویی های بسیار و فرهنگ منحصر به فردی دارد. اما در زیر پوست این شهر خطراتی وجود دارد که می تواند سفر شما را به کابوس تبدیل کند.

طبق گفته وزارت خارجه بریتانیا تروریسم و آدم ربایی خطراتی است که گردشگران در جاکارتا باید از آن آگاه باشند. همچنین جاکارتا در حلقه آتش قرار دارد. این یعنی زمین لرزه ها و سونامی های زیادی در آنجا اتفاق می افتد. کسانی که به جاکارتا سر می کنند باید از قبل برای بیمه مسافرتی اقدام کنند تا در صورت بروز حادثه بتوانند از آن استفاده کنند.

به این شهرها تنها سفر نکنید



منبع: travelinsurance
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.