بویوک آدا، محبوب ترین جزیره استانبول

4.4
از 33 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
31 اردیبهشت 1395 09:00
16

بویوک آدا، جزیره ای زیبا، نام آشنا و یکی از محبوبترین جاذبه ها برای گردشگران استانبول است.

در نزدیکی استانبول و در دریای مرمره مجمع الجزایری وجود دارد که در آنها هیچ وسیله نقلیه گازسوزی تردد نمی کند.

بزرگترین این جزایر در خود، بناهای مهمی به یادگار دارد. معماری عجیب عثمانی ها، کلیساهای آرام به سبک یونانی و خانه متروکه ای که لئون تروتسکی در دوران تبعید در آن زیسته است.

بویوک آدا یا جزیره بزرگ، در زمان بیزانس هم مکان تبعید بوده است و هم مکانی مذهبی و روحانی. در سال 569 میلادی امپراطور بیزانس جاستین دوم یک قصر و یک کلیسا ساخت. این اولین ساختمان از چندین کلیسایی بود که بعد ها به عنوان زندان شاهزادگان تبعیدی از آنها استفاده می شد.

در طول قرن ها، این جزیره شاهد وقایع زیادی بوده است، از اسکان کشیش ها تا پناهندگی لئون تروتسکی رهبر انقلابیون بلشویک روسیه.

بویوک آدا

بویوک آدا

بویوک آدا

بعد ها در دوران عثمانی این جزیره به محل تفریحات تابستانه به خصوص برای جمعیت یونانی، یهودی و امریکایی مقیم استانبول تبدیل شد. بیشتر ترک ها ترجیح می دادند تابستان ها به نقاط دیگر دریای مدیترانه بروند.

خیلی از املاک پر زرق و برق و ویلاهایی با باغهای سرسبز و درختان تنومند، که هنوز هم پا برجا هستند ، در همان دوران ساخته شده اند.

بویوک آدا

بویوک آدا

بویوک آدا

در سال 1929 بار دیگر جزیره به تبعید گاه لئون تروتسکی تبدیل شد.این انقلابی مارکسیست به مدت چهار سال در جزیره بویوک آدا زندگی کرد و در مدت انزوا به نوشتن دو کتاب مشغول شد یکی زندگی نامه خود و دیگری تاریخ انقلاب روسیه.

خانه متروکه تروتسکی امروز هم در جزیره ماندگار است و در سال 2015 به قیمت 4.4 میلیون دلار برای فروش گذاشته شد.

بویوک آدا

بویوک آدا

بهترین مکان برای دیدن زیبایی های جزیره در یوجه تپه بلند ترین نقظه جزیره است. در این مکان که نوک قله کوه قرار گرفته و شیب تندی دارد، کلیسای آیا یورگی واقع شده است. از اینجا مناظر فوق العاده ای از اطراف جزیره و همچنین استانبول را می توان تماشا کرد.

بویوک آدا

بویوک آدا



منبع : Atlasobscure

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.