برج ناقوس کلیازین، جاذبه ای متفاوت در روسیه

4
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
12 آبان 1395 11:00
0

برج ناقوس کلیسای جامع نیکولسکی Nikolsky که با نام های برج ناقوس زیر آب رفته و همچنین برج ناقوس کلیازین Kalyazin نیز شناخته می شود در رودخانه ی ولگا و ذخایر اوگلیچ Uglich واقع شده است.

این برج ناقوس به سبک نئوکلاسیک 244 فوت (74 متر) ارتفاع داشته و جهت قرارگیری آن رو به شهری قدیمی به نام کلیازین است که در شمال غربی روسیه قرار دارد. این برج ناقوس در حوالی سال 1800 ساخته شده و در آن زمان بلندترین نقطه ی صومعه ی سنت نیکولاس بوده است (در سال 1939 بخش های عظیمی از شهر قدیمی کلیازین من جمله صومعه ی سنت نیکولاس در آب های سد و ذخایر اوگلیچ فرو رفت).

بخش های باقیمانده از این برج ناقوس بسیار جالب توجه بوده و از جمله پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری است که راه دسترسی به آن نیز تنها از طریق قایق وجود دارد. هرچند توجه به این نکته نیز ضروری است که پس از رسیدن به این محل شما نمی توانید از قایق پیاده شوید چرا که هیچ گونه زمینی در این قسمت وجود ندارد.

برج ناقوس کلیازین در روسیه

برج ناقوس کلیازین در روسیه

برج ناقوس کلیازین در روسیه

برج ناقوس کلیازین در روسیه

همان طور که گفته شد یکی از بهترین فرصت ها برای تماشای این کلیسای جامع خیره کننده از طریق قایق بوده و بهترین حالت آن سفری 7 روزه از مسکو به سن پترزبورگ با یک کشتی کروز است. شهرهای اطراف در فاصله ی تقریبی 400 مایلی قرار گرفته اند و این کروز نیز از 10 کانال، دریاچه و رودخانه ی مختلف عبور می کند. در این مسیر به جز بازدید از برج ناقوس کلیازین، دیدهای زیبایی نیز به کرملین، میدان سرخ، تئاتر مارینسکی و همچنین زندگی روزمره ی روسیه وجود دارد.

یک کروز 5 روزه با مبلغی در حدود 300 یورو امکان پذیر است، این در حالی است که یک کروز 7 روزه تقریبا 530 یورو هزینه در بردارد. هرچند، اگر تمایل به کروزهایی بیش از 11 روز دارید باید روی مبالغی بالای 1000 یورو حساب باز کنید.

اگر دنبال گزینه های کم خرج تری هستید می توانید از قایق های کوچک ساحل کلیازین استفاده کنید، ضمن اینکه فاصله ی برج ناقوس از ساحل به حدی است که می توانید با شنا کردن نیز به آن برسید. لازم به ذکر است که در طول اقامت در کلیازین شما می توانید از تورهای پیاده روی داخل دهکده نیز استفاده کنید.

برج ناقوس کلیازین در روسیه

برج ناقوس کلیازین در روسیه

برج ناقوس کلیازین در روسیه

برج ناقوس کلیازین در روسیه



منبع : amazingplacesonearth
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.